Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Dum fråga men hittar fn inget konkret svar men here we go.

Vi står på tee och skall slå ut ja Max 2 klubb längder bakom och knte framför men sen då , vad är det som gäller är tee boxen på tee mellan markeringarna dvs i mitt fall gul markering eller går linjen mellan markeringarna från kant till kant ??

Jag förstår inte frågan, och hur tee fungerar står klart och tydligt i golfreglerna. Jag antar att du inte har grönt kort.
Citera
2024-06-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Jag förstår inte frågan, och hur tee fungerar står klart och tydligt i golfreglerna. Jag antar att du inte har grönt kort.

Suck om det var så klart och tydligt varför kom du inte med ett svar på frågan istället för med rappakalja , kämpa med puttern i bunkern du
Citera
2024-06-02, 19:12
Medlem
Citat:
Suck om det var så klart och tydligt varför kom du inte med ett svar på frågan istället för med rappakalja , kämpa med puttern i bunkern du

Vad var ens frågan?
Citera
2024-06-02, 19:47
Medlem
Citat:
Dum fråga men hittar fn inget konkret svar men here we go.

Vi står på tee och skall slå ut ja Max 2 klubb längder bakom och knte framför men sen då , vad är det som gäller är tee boxen på tee mellan markeringarna dvs i mitt fall gul markering eller går linjen mellan markeringarna från kant till kant ??
Du borde nog skriva i nybörjartråden istället, men du ska stå mellan tee markeringarna (2 plattor/kulor/kuber/W/e) och ~2m bak.
Kolla nybörjarfilm på Youtube hur de pengar upp
Citera
2024-06-06, 21:49
Hur ser det ut nu? Vilka är bättre Out-of-bounds eller Njgolf? (köpte från NJ golf förut före mitt 4 års uppehåll) och vilken klass isåfall är den mest prisvärda? (B eller A klass)
Senast redigerad av Bowling-900 2024-06-06 kl. 21:50. Anledning: Spelling
Citera
2024-08-06, 17:00
Medlem
InnesIs avatar
I år verkar det som om appen Caddee har köpt upp många (de flesta?) banors banguider. Tidigare kunde man se banguiderna på banornas hemsidor men i år har de tagit bort denna möjlighet. Dessutom tar Caddee betalt för att man ska få tillgång till dessa banguider. Det är visserligen inte mycket pengar men jag tycker att det är ganska fult att man måste betala för att få en guide till en bana som man redan betalt för att spela på. I vissa fall har banan själv tryckta banguider men dessa försvinner och går man ut tidigt på morgonen har man inte öppnat klubbhud/shop ännu.

Finns det alternativa, gratis, sätt att få tillgång till banguider?
Citera
2024-08-07, 12:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
I år verkar det som om appen Caddee har köpt upp många (de flesta?) banors banguider. Tidigare kunde man se banguiderna på banornas hemsidor men i år har de tagit bort denna möjlighet. Dessutom tar Caddee betalt för att man ska få tillgång till dessa banguider. Det är visserligen inte mycket pengar men jag tycker att det är ganska fult att man måste betala för att få en guide till en bana som man redan betalt för att spela på. I vissa fall har banan själv tryckta banguider men dessa försvinner och går man ut tidigt på morgonen har man inte öppnat klubbhud/shop ännu.

Finns det alternativa, gratis, sätt att få tillgång till banguider?
Inte någon banguide, men jag kör med Golf Pad. Gratis GPS-app där dom använder google maps-bilder för att visa hålen. Hur enkelt som helst att se det mesta, kan väl vara något litet dike eller liknande som gömmer sig i gräset som kan vara svårt att se nån gång men det är väldigt ovanligt. För det mesta så får man full koll väldigt snabbt. Och det är enkelt att bara peka på bilden så får man avståndet från där man pekar till där man står och greenen, så det är lätt att leta upp ett bra ställe att lägga upp sitt slag.
https://play.google.com/store/apps/d...ntorra.golfpad
Citera
2024-11-14, 11:36
Medlem
Har en släkting som värderar att köpa en ny golf gti men jag hade hellre köpt en ny passat. Motargumentet var att dsg växellådorna kan krångla men det är väl gammalt skräll som är löst nu?
Citera
2024-11-14, 14:01
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Har en släkting som värderar att köpa en ny golf gti men jag hade hellre köpt en ny passat. Motargumentet var att dsg växellådorna kan krångla men det är väl gammalt skräll som är löst nu?
Tyvärr så är en VW förbjuden som golfbil på golfbanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in