2021-05-14, 13:35
Medlem
Microserfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Kul att hitta en jmlike att vittna detta spektakel med!

Popcornsklen har varit framme sen januari, och att dma av trafiken i trden s brjar kryptons kultanhngare svettas en del

Det var vldigt hga tongngar innan februaridomen, men nu verkar det nrma sig ett klimax. Som du ppekar, dessa grafer lr inte tillfredstlla NYAG. Dessutom r dem tv mnader gamla, vilket inte lter mycket, men med tanke p att tether kat med 50% sen dess r det vldigt relevant.

Jag r faktiskt en kryptoanhngare och gare av en signifikant mngd bitcoin men det som r s knasigt i debatten kring Tether r att de (Trolly, Frances Coppola, Amy Castor, m.fl) som kritiserar Tether ven r helt emot allt vad krypto heter. De anser att Bitcoin r ett enda stort ponzi-bedrgeri och dr hller jag inte med. Bitcoin r en fantastisk uppfinning och jag fick verkligen en uppenbarelse angende det nr jag brjade anvnda min Ledger hrdvaruplnbok.

ven Tether r en jttebra id men den frstrs ju nr idioter till bedragare som Paolo Ardoino skapar USDT utan uppbackning. Hade de sktt Tether rligt s hade de nd blivit rika som troll men nu r det uppenbart att de blivit rejlt giriga i sin ondliga dumhet och har de skapat det enorma luftslott som jag gissat s kommer det krascha rejlt.

ven Changpeng Zhao som r CEO p Binance som r vrldens strsta kryptobrs sett till volym har tydligen inte heller kunnat hlla sig undan pengatvtt och obetalda skatter s uppenbarligen s plgas krypto av idioter till lyckskare p vldigt hga positioner.

Kombinationen av att Binance (vrldens strsta kryptobrs sett till volym) och Tether (vrldens strsta kryptovaluta sett till omsttning) hller p med oegentligheter borde f konsekvenser. Eller kanske blir det bara ett enda stort MEH!
Citera
2021-05-14, 13:47
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:

Popcornsklen har varit framme sen januari, och att dma av trafiken i trden s brjar kryptons kultanhngare svettas en del

Det var vldigt hga tongngar innan februaridomen, men nu verkar det nrma sig ett klimax. Som du ppekar, dessa grafer lr inte tillfredstlla NYAG. Dessutom r dem tv mnader gamla, vilket inte lter mycket, men med tanke p att tether kat med 50% sen dess r det vldigt relevant.
Haha helt efterblivet att du fortfarande sitter hr hoppades och greppar efter halmstrn, sorgligt.
Citera
2021-05-14, 14:12
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Microserf
Jag r faktiskt en kryptoanhngare och gare av en signifikant mngd bitcoin men det som r s knasigt i debatten kring Tether r att de (Trolly, Frances Coppola, Amy Castor, m.fl) som kritiserar Tether ven r helt emot allt vad krypto heter. De anser att Bitcoin r ett enda stort ponzi-bedrgeri och dr hller jag inte med. Bitcoin r en fantastisk uppfinning och jag fick verkligen en uppenbarelse angende det nr jag brjade anvnda min Ledger hrdvaruplnbok.

ven Tether r en jttebra id men den frstrs ju nr idioter till bedragare som Paolo Ardoino skapar USDT utan uppbackning. Hade de sktt Tether rligt s hade de nd blivit rika som troll men nu r det uppenbart att de blivit rejlt giriga i sin ondliga dumhet och har de skapat det enorma luftslott som jag gissat s kommer det krascha rejlt.

ven Changpeng Zhao som r CEO p Binance som r vrldens strsta kryptobrs sett till volym har tydligen inte heller kunnat hlla sig undan pengatvtt och obetalda skatter s uppenbarligen s plgas krypto av idioter till lyckskare p vldigt hga positioner.

Kombinationen av att Binance (vrldens strsta kryptobrs sett till volym) och Tether (vrldens strsta kryptovaluta sett till omsttning) hller p med oegentligheter borde f konsekvenser. Eller kanske blir det bara ett enda stort MEH!

Ja, det r ett vldigt intressant experiment och en lovande innovation men faller i skuggan av alla opportunister och bluffmakare. Det verkar vara omjligt fr de flesta p detta forum att ha dessa tv tankar i huvudet samtidigt, frstr inte varfr det skulle vara en motsttning?

Kan tnka mig att det r svrt med konsekvenser i ett decentraliserat system. Vem ser till att bedragarna str till svars? Det har ju blivit precis som det system bitcoin mnade att motverka.

Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Haha helt efterblivet att du fortfarande sitter hr hoppades och greppar efter halmstrn, sorgligt.

Vad gr du hr? Kplge p tether nu, in och handla
Citera
2021-05-15, 00:30
Medlem
Vem r frvnad?

https://mobile.twitter.com/RiskIndem...55943994564608

Ska bli mycket spnnande att flja detta kommande mnader. Gissningsvis kommer det bli trngt till exit nr man ska g frn USDT->USD.
Citera
2021-05-15, 00:41
Medlem
Citat:

Jag joinar grna och laddar ocks upp med popcorn!

Ser fram emot att se vad som hnder med USDT. Tacksam fr era uppdateringar. Fljer vad ni skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung

Ganska ironiskt att gra ett snt inlgg hr, tycker du inte? Kom du hit bara fr att skriva det dr?
Senast redigerad av david-taxi 2021-05-15 kl. 00:48.
Citera
2021-05-15, 23:14
Medlem
Rekommenderar att lyssna p Podcasten "Tether - a stable discussion" med Bennet Tomlin. Jvligt intressant! Knns vl ganska sannolikt att nnting r ordentligt ruttet hr och tror detta helt klart har kapacitet att krascha skiten. Skulle ju vara sknt att slippa alla bitcoincp'n p twitter p ett tag...
Citera
2021-05-16, 17:04
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doffe5
Rekommenderar att lyssna p Podcasten "Tether - a stable discussion" med Bennet Tomlin. Jvligt intressant! Knns vl ganska sannolikt att nnting r ordentligt ruttet hr och tror detta helt klart har kapacitet att krascha skiten. Skulle ju vara sknt att slippa alla bitcoincp'n p twitter p ett tag...

Bra tips, ska kolla in!

Ett stort problem med kryptoentusiaster r att de r s knslomssigt involverade. Det r inte bara en investering, det r brjan p en ny era och detta leder till naiva och idiotiska beslut. Det r rtt tydligt om man fljer vad Tethervurmarna skriver i denna trden.

S ja, en rejl smll p fingrarna kanske fr dem att coola ner...
Citera
2021-05-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ja vi r ju FUD:are bara?

Tether har en 24h volym som r strre n alla andra kryptos tillsammans. Det r riktigt sjukt. Marknaden drivs av den! Och det har kat $50b p ett r.

N, det ser riktigt illa ut. Som du sger, detta r Tethers egna siffror. Vnta tills det kommer officiella siffror. Vad r det fr vrdepapper? Varfr fluktuerar inte deras marketcap verhuvudtaget?

Bisarrt.

Har inte orkat svara fr det r s pinsamt o se era svar.

Uppenbart att ni inte frstr er p skillnaden p spot & derivatives. Det r inte alls konstigt att usdt som grundpelaren inom derivatives har strsta handelsvolymen.

Nr ni krde frra FUD-kampanjen i brjan p ret var ju vanligt argument att usdt bara handlas p "skumma exchanges". Men nu r den ju med p bde Kraken och Coinbase..... r vl typ ingen som inte har usdt-pairs nu?

Sam Fried, vd p FTX berttar hr om stablecoins roll p deras brs:
https://www.youtube.com/watch?v=OVG4XvPSu5w
Tnkte det kunde va intressant att lyssna p ngn som faktiskt har erfarenhet av att minta & redeema miljarder dollar av USDT.

Nr var det ni sa att USDT skulle frsvinna och f allt att krascha? Var det inte i februari? Har ni ett nytt datum som r bestmt av Twitter FUD kontona ni sitter klistrade hos?
Citera
2021-05-16, 17:48
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Har inte orkat svara fr det r s pinsamt o se era svar.

Uppenbart att ni inte frstr er p skillnaden p spot & derivatives. Det r inte alls konstigt att usdt som grundpelaren inom derivatives har strsta handelsvolymen.

Nr ni krde frra FUD-kampanjen i brjan p ret var ju vanligt argument att usdt bara handlas p "skumma exchanges". Men nu r den ju med p bde Kraken och Coinbase..... r vl typ ingen som inte har usdt-pairs nu?

Sam Fried, vd p FTX berttar hr om stablecoins roll p deras brs:
https://www.youtube.com/watch?v=OVG4XvPSu5w
Tnkte det kunde va intressant att lyssna p ngn som faktiskt har erfarenhet av att minta & redeema miljarder dollar av USDT.

Nr var det ni sa att USDT skulle frsvinna och f allt att krascha? Var det inte i februari? Har ni ett nytt datum som r bestmt av Twitter FUD kontona ni sitter klistrade hos?

Har du missat att det r samma FUD-kampanj den har inte blst av direkt. I februari blev de dmda fr bedrgeri. Nu visar det sig att alla farhgor stmmer.
Vad missar du?

EDIT: tack fr tipset, jag tar grna in andra perspektiv.
Senast redigerad av kaerakel 2021-05-16 kl. 17:54.
Citera
2021-05-16, 21:45
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
text

Det r s uppenbart att du r fr knslomssigt involverade fr att ha en objektiv sikt.

Frn det Youtubeklippet du lnkade:
The far most important property of the Stablecoin is that you can create and redeem it for a dollar
I fallet med Tether kan du "redeem" din USDT fr ca 2.5 cent. Menar du att det r hllbart? Fr hela konceptet med en Stablecoin fallerar ifall det saknar backning, och Tether r obackat. Det printas i princip ur tomma luften. Nyckeln r att fanboys r s inne i kulten att dem aldrig kliver av tget.
Du sitter p ngot som utt sett vrderas i dollar, men s fort en strre mngd frsker realisera vinsten i FIAT kommer systemet skita sig totalt.
Citera
2021-05-16, 21:55
Medlem
Citat:
Det r s uppenbart att du r fr knslomssigt involverade fr att ha en objektiv sikt.

Frn det Youtubeklippet du lnkade:
The far most important property of the Stablecoin is that you can create and redeem it for a dollar
I fallet med Tether kan du "redeem" din USDT fr ca 2.5 cent. Menar du att det r hllbart? Fr hela konceptet med en Stablecoin fallerar ifall det saknar backning, och Tether r obackat. Det printas i princip ur tomma luften. Nyckeln r att fanboys r s inne i kulten att dem aldrig kliver av tget.
Du sitter p ngot som utt sett vrderas i dollar, men s fort en strre mngd frsker realisera vinsten i FIAT kommer systemet skita sig totalt.

S Sam Bankman Fried som startade frn 0/scratch med Alameda Research och idag r multi miljardr r en scam med d eller?
De gjorde arbitrage trading med BTC-USDT-USD p olika brser i Asien, Afrika och USA.

Om ngon vet av erfarenhet att det funkar s borde det vara han: https://twitter.com/SBF_Alameda/stat...96853346816001

Ngot sger mig att dina tehther-fud konton du slaviskt fljer aldrig sjlva testat att redeema. Dem r nog inte i den klassen att kunna gra det lol

Och n, jag har inga knslor fr tether. Jag r bara allergisk mot FUD.
85% i btc, 15% i alts. Anvnder dock usdt nr jag tradear perps o gr long/short, eller fr att handla alts.
Citera
2021-05-17, 12:02
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
S Sam Bankman Fried som startade frn 0/scratch med Alameda Research och idag r multi miljardr r en scam med d eller?
De gjorde arbitrage trading med BTC-USDT-USD p olika brser i Asien, Afrika och USA.

Om ngon vet av erfarenhet att det funkar s borde det vara han: https://twitter.com/SBF_Alameda/stat...96853346816001

Ngot sger mig att dina tehther-fud konton du slaviskt fljer aldrig sjlva testat att redeema. Dem r nog inte i den klassen att kunna gra det lol

Och n, jag har inga knslor fr tether. Jag r bara allergisk mot FUD.
85% i btc, 15% i alts. Anvnder dock usdt nr jag tradear perps o gr long/short, eller fr att handla alts.

Att ett ftal blivit rika p det r inget motbevis fr att det r ett fretag med rent mjl i psen. Ta Madoff som exempel. Det var ju superbra tills det inte var det lngre

Min sikt str fr mig, och inte Twittrarna. Mnga r vldigt konspiratoriskt lagda, jag fredrar snarare bevis framfr konspirationer. Och bevisen i detta fallet r rtt talande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in