Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-20, 04:45
Medlem
Boggas avatar
Jag brukar sällan bry mig. Men just den klassiska pizzan med några extra ostskivor på brukar jag köpa med mig som mat på jobbet. 35 pistoler för att bli mätt är helt ok summa. Men den nya botten smakade verkligen kartong/röv/fan... Så jag tänkte att om man grinade lite på deras facebook-sida att nåt kanske händer.

Kommer inte köpa nån mer av den nya varianten och är ganska övertygad att försäljningen kommer droppa ganska markant
Citera
2018-02-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Grandiosa har nu ändrat receptet på sin äldsta och kanske godaste pizza som smakat likadant sen jag var liten knatte. Den marknadsförs med "ny krispigare botten" men vid ett första smaktest så är botten segare än tidigare. Vad värre är så smakar den inte lika som förut. Den smakar mer bröd, mindre pizza. Smaklös är nog bästa beskrivningen. Till råga på allt så är vikten ändrad från sina tidigare 660 gram till nuvarande 575 gram, med samma prislapp.

Ett riktigt bottennapp helt enkelt och det var definitivt sista gången jag köpte mig en sådan. Nån annan som testat och vill ge en recension?

Förstår inte varför man köper dessa pizzor. Köpa en egen från en pizzeria och frysa in är ett bättre alternativ.
Citera
2018-02-22, 04:36
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Jag brukar sällan bry mig. Men just den klassiska pizzan med några extra ostskivor på brukar jag köpa med mig som mat på jobbet. 35 pistoler för att bli mätt är helt ok summa. Men den nya botten smakade verkligen kartong/röv/fan... Så jag tänkte att om man grinade lite på deras facebook-sida att nåt kanske händer.

Kommer inte köpa nån mer av den nya varianten och är ganska övertygad att försäljningen kommer droppa ganska markant

Har arbetskamrater som brukar göra detsamma och nu har Grandiosa fallit på eget grepp, enligt dem. Fan, smakade en slice häromdagen och den var ju vidrig! Seriöst, så ska inget som kallas pizza smaka. Bara att glömma
Citera
2018-02-23, 21:31
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Hade turen att hitta ett sista ex av den gamla hederliga Classic-pizzan i butiken idag. Den norpade jag så klart genast! De hade fyllt på fullt med de nya nu. Blir sorgligt att käka upp den.
Citera
2018-02-24, 20:36
Medlem
Tyckte den smakade illa innan som 660grams, smaklös topping o trist deg. Och nu har den alltså blivit om möjligt ännu jävligare? Fyfan. Saknar däremot extra allt xl pizzorna, särskilt den där nacho. Och hämtpizzorna. Nu är det ju bara småpizzor runt 300 gram kvar.
Citera
2019-06-22, 20:02
Medlem
PingPongZongs avatar
Vafan är det ni skriver? Har dom ändrat recept? Ok, jag är lite efter. Men var ju ett tag sedan man åt Grandiosa pizza. Norge är ju världsbäst på pizza. Om man får tro på dom själva. Norrmännen äter ju mest pizza i världen. Naturligtvis norsk pizza. Inga araber behövs där inte. Käkar 50ggr mer pizza än svenskarna.

Jaja, det är dagen efter här nu. Eller kvällen. Har en norsk pizza i ugnen som ska ut nu.

Ok. Så jag äter den nu. Blev ju helt perfekt. Körde den i ugnen. Krispig botten, absolut. Är faktiskt riktigt god. Pepperoni Supreme 570gram. Tycker faktiskt den är KANON GOD !!

Tummen upp till NORMÄNNEN förfan.
Senast redigerad av PingPongZong 2019-06-22 kl. 20:31.
Citera
2022-10-11, 22:40
Medlem
DeadLikeMes avatar
Fyra år höll man ut med den äckliga botten. Nu har man bytt botten igen samtidigt som man satt ny design på förpackningen. Klar förbättring smakmässigt, mer likt originalet. Samtidigt har priserna gått upp med säkert en tia sedan våren så vettefan om den är värd det ändå.
Citera
2022-10-11, 22:45
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Vafan är det ni skriver? Har dom ändrat recept? Ok, jag är lite efter. Men var ju ett tag sedan man åt Grandiosa pizza. Norge är ju världsbäst på pizza. Om man får tro på dom själva. Norrmännen äter ju mest pizza i världen. Naturligtvis norsk pizza. Inga araber behövs där inte. Käkar 50ggr mer pizza än svenskarna.

Jaja, det är dagen efter här nu. Eller kvällen. Har en norsk pizza i ugnen som ska ut nu.

Ok. Så jag äter den nu. Blev ju helt perfekt. Körde den i ugnen. Krispig botten, absolut. Är faktiskt riktigt god. Pepperoni Supreme 570gram. Tycker faktiskt den är KANON GOD !!

Tummen upp till NORMÄNNEN förfan.

Yeah äntligen någon som vågar möta alla fördomar som råder härinne.

Åt på den tiden dyraste pizzan man nånsin köpt i Trondheim, vill minnas det var nåt slags av pepperonipizza, inte som här i sverige med smörgåssalami.

200kr, men fasen va god samt osten bestod nog av Jarlsberg.

Senast redigerad av EastClintfood 2022-10-11 kl. 22:49.
Citera
2022-10-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Fyra år höll man ut med den äckliga botten. Nu har man bytt botten igen samtidigt som man satt ny design på förpackningen. Klar förbättring smakmässigt, mer likt originalet. Samtidigt har priserna gått upp med säkert en tia sedan våren så vettefan om den är värd det ändå.

Säkert minskat också?
Citera
2024-10-22, 18:57
Medlem
Har de bytt recept igen? Botten i minipizzorna x-tra allt är fan helt råa, osäkert om de är bakade alls, de är mjuka som en blöt disktrasa och smakar likadant.
Citera
2024-10-23, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Har de bytt recept igen? Botten i minipizzorna x-tra allt är fan helt råa, osäkert om de är bakade alls, de är mjuka som en blöt disktrasa och smakar likadant.

Svårt att säga men de smakar inte som förut, köpte en för runt 2 veckor sedan (tycker den var helt okej men inte lika god som tidigare). När jag läste vidare på uni (vilket var väldigt länge sedan, åratal alltså) så var det standard att köpa en sån fryspizza tror jag och 2 sexpack öl till helgen om man ville ha nått billigt och då minns jag att jag älskade de pizzorna. Nu blir jag full i magen ens av en halv sån pizza och känner inte direkt för mer.
Citera
2024-10-23, 03:19
Avstängd
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Grandiosas pizzor har väl alltid smakat hönökaka med ketchup? Förstår inte de som tycker skiten smakar gott.

Nu när du säger det! men helt ok om man är skithungrig och inte så kräsen just då...Tonys Pizza och dom feta Dr Oetker är den bästa fryspizzan jag har testat i allafall, Tonys är #1
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in