2018-02-06, 07:33
Medlem
Kumabjorns avatar
Då jag inte är bosatt i Sverige, eller svensk för den delen, är jag lite nyfiken på det lilla jag läst om att blåljusfordon vägrar åka till vissa områden, de har fått namnet No Go Zones då det behövs stora resurser för att gå in där. Var går gränsen för svenskens tålamod? Är det så att dessa områden är extremt invandrartäta så att Svensson inte bryr sig?

Om inte blåljuspersonal kan utöva sina samhälleliga skyldigheter utan risk för liv och lem, är det då tillräckligt för införande av undantagstillstånd i dessa områden? Skulle de ha rätt att gå in tungt beväpnade utan risk för konsekvenser ifall de använder vapnen då undantagstillstånd råder?

När hade ni undantagstillstånd i Sverige senast? Och vad var anledningen?
Citera
2018-02-06, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Är det så att dessa områden är extremt invandrartäta så att Svensson inte bryr sig?

Oavsett om det är svenska svenssons eller "svenssons" med rötter från andra länder så går väldigt många till och från sina jobb och lever sina liv utan några större problem eller friktion med bråkstakarna.

Återkom om högern får makten nästa val och börjar göra livet för redan marginaliserade grupper till ett riktigt helvete, då ska du få se på No-Go_Zoner värdna namnet. Kanske även ett och annat rejält upplopp i något närliggande villaområde hos sådana där som hellre vill ha ett åttonde jobbskatteavdrag än bo i ett friskt samhälle.
Citera
2018-02-06, 08:02
Medlem
note-its avatar
Blåljus vägrar inte att åka någonstans. Det där är bara lögn och förbannad dikt.
Sluta upp att skriva en massa skit och håll dig till verkligeheten.
Det har alla tider funnits "nogo-zoner" för människor som vägrar trakasserier.
Hela jävla tunnelbanenätet var "nogo" efter ett visst klockslag på den tiden det var oövervakat.
Riktig otäckt på 70-80-talet efter kl 22.00.
Citera
2018-02-06, 09:16
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Blåljus vägrar inte att åka någonstans. Det där är bara lögn och förbannad dikt.
Sluta upp att skriva en massa skit och håll dig till verkligeheten.
Det har alla tider funnits "nogo-zoner" för människor som vägrar trakasserier.
Hela jävla tunnelbanenätet var "nogo" efter ett visst klockslag på den tiden det var oövervakat.
Riktig otäckt på 70-80-talet efter kl 22.00.

Ditt vänster våp

Klart det finns No go zoner kolla bara alla förorter skjutningar massvåldtäkter osv
Citera
2018-02-06, 09:23
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Ditt vänster våp

Klart det finns No go zoner kolla bara alla förorter skjutningar massvåldtäkter osv
Kan du lära dig förstå vad du läser. Du verkar ju vara en sån som verkligen behöver vara vänster då du inte kan tolka en enkel text själv.
Citera
2018-02-06, 16:57
Medlem
Sanningen är att...De finns de som vill ge sken av att ALLT är så normalt i Swe och att vi aldrig har varit tryggare men sanningen är att det skjuts som aldrig förr (i nivå med Venezuela/Mexico läste jag sist), Tiggare överallt, rekordmånga villainbrott och nästan noll uppklarade, Rekordmånga båtinbrott/stölder mm, Rekordmånga rån, överfall och våldtäkter. Bedrägerierna och bilkapningarna ökar lavinartat. No go Zoner finns överallt där det är stor risk för att utsättas för brott och inga vill vistas. Exempelvis arrangerar företaget där min fru jobbar gemensamma promenader med inhyrd vakt till och från tunnelbanan för personalen (både män och kvinnor) så att de ska ta sig till arbetet säkrare. Många på arbetsplatsen väljer att åka ist bil och kör ner & parkerar direkt i företagets av vakt bevakad garage då de inte vågar åka tunnelbanan alls pga alla "incidenter".

För några månader sedan så gjordes det försök till inbrott i grannhuset när jag var ute på tomten och lagade mitt staket.

Sedan vi flyttade in i huset runt år 2000 där vi bor, i området där jag är barnfödd har vi gjort följande åtgärder:

-Larm med glaskross, magnetkontakter kopplat till våra mobiltelefoner.
-Kameror runt och i huset med inspelningsutr inlåsta i ett fastbultat vapenskåp i källaren.
-Assa 2000 lås i alla dörrar, noga med plippen så att det bara går att låsa upp med nyckel.
-Assa digitala fönsterlås på alla öppningsbara fönster 22000:-
-Strålkastare med rörelsevakt på 5 ställen på tomten/runt huset.
-Hund med hundskyltar.
-Fjärrstyrda grindar vid infarten.
-Staket runt hela tomten.
-Digitalt tittöga i ytterdörren med inspelning.
-Fasta icke öppningsbara fönster i marknivå.
-Kedja och lås på alla stegar på tomten.
-Grannsamverkan.
-2 dörrars vapenskåp fastbultat med alla pärmar, kvitton och värdesaker när vi lämnar huset.
-Bilar med spårutr installerat.

Många är faktskt med fog jävligt trötta på den här samhällsutvecklingen nu och respektera det!!
Senast redigerad av Rockabilly68 2018-02-06 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in