• 3
  • 4
2019-11-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auddirt26
Se dokumentären om Jan-Erik så förstår du kanske varför han bör sitta inne! Att Maries föräldrar tog "hand om" bohaget stämmer inte. Dom fick tillåtelse att plocka ut Maries och barnens saker innan kronofogden gjorde sitt. Han verkar vara samma person som för femton år sedan, så håll honom inlåst.

Frågan är hur du kan bedöma att han är samma person nu som för femton år sedan? Janne medverkade ju inte direkt i dokumentären.

Jag känner Janne, har jobbat sida vid sida med honom under några månader. Har inte varit rädd en sekund, trots att vi bar kniv och hanterade rejäla verkligen. Kan lova att han ångrar sina handlingar mot henne djupt. Har hört honom säga själv att det är en oförsvarbar sak han har gjort. Han kommer vara ute inom ett par år, och är säker på att han kommer vara väl fungerande i samhället.

Permissioner har han regelbundet. Ska inom ett halvår prövas för tidsbestämning.
Citera
2020-01-30, 17:06
Medlem
Mommis avatar
https://podcasts.nu/avsnitt/bakom-ga...usivt-pa-podme

creapy typ det där
Citera
2020-06-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullafisken
Frågan är hur du kan bedöma att han är samma person nu som för femton år sedan? Janne medverkade ju inte direkt i dokumentären.

Jag känner Janne, har jobbat sida vid sida med honom under några månader. Har inte varit rädd en sekund, trots att vi bar kniv och hanterade rejäla verkligen. Kan lova att han ångrar sina handlingar mot henne djupt. Har hört honom säga själv att det är en oförsvarbar sak han har gjort. Han kommer vara ute inom ett par år, och är säker på att han kommer vara väl fungerande i samhället.

Permissioner har han regelbundet. Ska inom ett halvår prövas för tidsbestämning.

Har du hört talas om begreppet "dubbelnatur" ? Det var även många som tyckte att Ted Bundy var en trevlig prick. Tills det visade sig att han mördat och utövat nekrofili på 35 dokumenterade fall. Förmodligen var det dubbelt så många som föll offer för denna hyggliga typ. Låt dig inte luras av din polare Janne..
Citera
2020-09-09, 04:26
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Permissioner är för att förbereda personer för frigivning. Att låta folk sitta inlåsta i flera år och sedan ställa ut dem på gatan bland vanligt folk är inte bara dumt - det är rentav farligt. Detta visar samtliga vetenskapliga undersökningar. Permissioner syftar till att träna den frihetsberövade tillbaka till samhället. Du skulle bli förvånad hur personlighetsförändrade de som sitter många år blir, många är i sämre skick än de åkte in och därmed farligare.

Jan-Erik lär aldrig mer skada någon.
Tror du på det själv?
Citera
2020-09-09, 04:30
Citat:

Så, du har jobbat/suttit inne samtidigt? Har jag förstått dig rätt då?
Citera
2020-12-19, 18:38
Medlem
Avskrädet fick återigen avslag på tidsbestämt.
Hihi.
Citera
2022-03-13, 13:24
Medlem
Citat:

Vilken ädel man du är som kan endast tänka på dig själv.

Han ströpte sin tjej med telefonsladd och sen grävde ner henne intill kaninburen där hennes barn lekte. Och du snackar om att det är en fungerande människa. Jisses. Det här med att gråta över grovt kriminella har verkligen slagit slint på hela sveriges idiotbefolkning.
Citera
2023-07-20, 21:59
Medlem
Han kan sitta där han sitter. Hoppas han aldrig kommer ut. Minns detta fallet, stackars tjej. Fy fan. Han har heller aldrig visat ånger, mer än för att han åkte fast. Släng bort nyckeln.
Citera
2024-07-13, 13:29
Medlem
På en fest började jag prata med en kvinna som berättade om Äppelbomordet och att hon kände Marie Samuelsson. Hade inte hört om mordet innan. En intressant sak som hon sa var att gärningsmannen tidigare hade varit tillsammans med en tjej från Hudiksvall som försvunnit och som dom aldrig hittat. Nån som vet nåt om det eller är det bara ett löst rykte? (har ingen anledning att tvivla på kvinnan jag pratade med men får inte fram nåt om det här när jag googlar)
Citera
2025-02-12, 13:14
Medlem
vonVettvillings avatar
Citat:

Jag känner Janne, har jobbat sida vid sida med honom under några månader. Har inte varit rädd en sekund, trots att vi bar kniv och hanterade rejäla verkligen.
Betvivlar inte en sekund att du inte var rädd.
Sådana som Jan-Erik brukar inte utgöra hot mot män.
De är fega skitar som bara vågar ge sig på fysiskt svagare.
De måste först förvissa sig om att kvinnan de är i relation med är psykiskt nedbruten och inte har någon kontakt kvar med sina vänner eller familj.
Sen går det bara utför.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in