Citat:
Ursprungligen postat av
anonymx2000
Just nu ligget tanken åt att bjuda henne på en middag, vissa säger att jag bör göra det ute och vissa säger hemma. Vi får se, kan fråga henne vad hon föredrar också. Och sen efter det gå till isplanen vi har här i stan (ett helt okej mysigt ställe på kvällen) och åka skridskor ett tag. Det är inte direkt kungsträdgården i Stockholm känsla men det funkar. Åka lite och förmodligen blir det mysigt och inte allt för kallt o stelt. Efter det är tanken att dejten är slut. Har vi däremot klickat extremt bra och inte känner att vi vill åka hem än och det är allmänt trevligt, så tänker jag att vi skulle kunna gå hem till mig och fortsätta dricka lite vin eller ja, vad vi nu känner för att göra. Känns inte så passande att gå ner på stan och dricka någon ''efter-drink'' efter att vi åkt skridskor och lär vara frusna och inte helt i mood för det.
Vi får se hur det blir men det är väl min tanke nu då, har ni några tips eller saker jag borde göra istället? Eller bara annat ni skulle lägga in i allt ?
Att ha första dejten hemma är oftast alldeles för intimt. Oavsett om det handlar om middag, filmkväll eller något annat. Det funkar bättre när man redan har dejtat ett tag och känner sig mer bekväma med varandra. Då är det lättare att ta steget längre också, om båda vill det. Det vore bättre att bjuda på middag (eller en fika) ute på stan istället.
Eller att börja med att åka skridskor, och sedan se vad det leder till. Som du redan är inne på.
Om ni har något gemensamt intresse så kan ni passa på att utnyttja det. Om ni båda exempelvis gillar konst och det finns ett konstmuseum i närheten, så kan ni gå dit. Gillar ni båda fotografering så kan ni gå på fotorunda istället. Osv. Det ger er även möjligheten att både prata och göra något samtidigt. Samtidigt som det ger möjligheten till mer naturliga samtalsämnen, att exempelvis kunna prata om vad ni ser. Det är samma sak med andra aktiviteter, som att ta en promenad, spela bowling, biljard eller minigolf. Museum eller liknande kan funka även om ni inte är så värst kulturintresserade, eftersom ni kan skoja om sådant ni kan se (eller prova/känna på).