Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-07, 03:24
Medlem
Verkar som att dom flesta tycker jag bör bjuda henne på en middag hemma hos mig. Jo, det kan vara trevligt och klickar vi som personer behöver det inte bli en skev stämning och kännas obekvämt. Men som jag skrev i inlägget så känns det så jävla tråkigt och originellt bara. Jag känner ändå att jag skulle vilja hitta på något kreativt, och då tänker alla ''biljard, bowling'' osv... Men ärligt, hur kreativt är det haha? Jag menar något i stil med att ta med henne på utebio (ingen möjlighet nu på vintern) eller om det hade varit sommar tagit henne till någon fin klippa, grillat och käkat vid sjön. Ni förstår grejen, något roligare än en middag hemma eller en öl till bowlingen.
Så om vi har någon kreativ jävel med en utvecklad hjärna här får du säga din sjukaste idé men som ändå skulle gå hem

Annars får det väl bli en middag hemma, lite stelprat och hoppas på att vi klickar bra
Citera
2018-02-07, 07:40
Medlem
Jag hade hellre gått ut än att sitta hemma hos en kille jag aldrig träffat innan. Hade någon kommit med det förslaget hade jag tackat nej.
Ta henne för kaffe och efterrätt på något fancy ställe eller en flaska vin ute om du nu inte vill betala för en hel middag.
Men ja första dejten är första dejten och bättre att glassa på än att skämma ut sig om du nu är intresserad.
Citera
2018-02-07, 08:41
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymx2000
Yo !
Jag har skrivit med en vad jag uppfattat det som galet fin tjej nu i några dagar och vill bestämma en träff med henne, så jag tänkte att jo men jag bjuder ut henne på en date så får vi se vart det leder. Det är även alla hjärtans dag nu om strax en vecka så det blir ett bra tillfälle.
Nu är då min fråga, vad ska jag bjuda henne på för date? Vad ska jag hitta på? Jag har verkligen ingen lust att lägga några större pengar på det, ett par hundra absolut men det får stanna där. Och min egna erfarenhet vet att det inte behövs läggas en massor pengar och så på första dejten. Skulle kunna bjuda henne på en middag? På någon restaurang eller hemma hos mig, spelar ingen roll. Brukar kännas bäst ute då man alltid kan skylla på att man har bråttom hem eller liknande ifall det går helt åt helvete haha.
Men, sen kom jag o tänka på att det är så tråkigt, originellt och leder sällan någon vart om det inte är en super trevlig middag.
Så nu önskar jag era bästa tips, förslag och idéer, med lite kreativitet och tanke bakom det. Vad som helst, det skulle kunna vara något helt sjukt eller bara något simpelt.
Men som sagt, ingen jävla bio med middag och ingenting där pengar flyger iväg heller, långt ifrån någon lust med det.
Bomba

Har inga ideer just nu men tänk på att det viktiga är att ni får bra möjligheter att prata och känna varann. Låt det inte kosta för mycket för då kommer hon förvänta sig samma nivå i fortsättningen också och då riskerar er kommande relation utvecklas till en golddigger-relation. Detta verkar du redan ha tänkt på vilket är klokt.
Citera
2018-02-07, 19:17
Medlem
Gaupes avatar
Nej nej nej, inte middag hemma. Det blir stelt. Middag hemma kör man när man träffats ett tag.
Gå till ett helt ok uteställe, gärna med biljard eller shuffleboard. Ta ett par bärs och eventuellt någon förrätt.
Ingen middag öht, ingen gillar att sitta och vara flottig och däst när man är på första dejten.
Varför ska du betala för allt förresten? Skit i det. Ni kan bjuda varandra, typ du tar första rundan bärs, hon andra. Du kan ev bjuda på kostnaden för vilken aktivitet det nu blir, eftersom det är din idé.
Citera
2018-02-07, 19:30
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Nej nej nej, inte middag hemma. Det blir stelt. Middag hemma kör man när man träffats ett tag.
Gå till ett helt ok uteställe, gärna med biljard eller shuffleboard. Ta ett par bärs och eventuellt någon förrätt.
Ingen middag öht, ingen gillar att sitta och vara flottig och däst när man är på första dejten.
Varför ska du betala för allt förresten? Skit i det. Ni kan bjuda varandra, typ du tar första rundan bärs, hon andra. Du kan ev bjuda på kostnaden för vilken aktivitet det nu blir, eftersom det är din idé.

Jag tänkte precis samma sak. Jag hade fått panik om någon man bjöd hem mig på middag. Hade tänkt tanken "våldtäkt" direkt. När jag var singel så fick jag panik av en män som bjöd mig på middag hemma första dejten.

En middag på en båt Väldigt mysigt
Citera
2018-02-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Har inga ideer just nu men tänk på att det viktiga är att ni får bra möjligheter att prata och känna varann. Låt det inte kosta för mycket för då kommer hon förvänta sig samma nivå i fortsättningen också och då riskerar er kommande relation utvecklas till en golddigger-relation. Detta verkar du redan ha tänkt på vilket är klokt.

Jo men precis, tänker lite så att om jag bjuder henne på en dunder-date o går all-in kommer hon förvänta sig det nästa gång och resten av vårar dejtande. Villi också bara att det ska vara naturligt och att det inte blir tillgjort. Och det blir det inte när det är en lättare aktivitet som inte kostar massor osv.
Citera
2018-02-08, 00:20
Medlem
Just nu ligget tanken åt att bjuda henne på en middag, vissa säger att jag bör göra det ute och vissa säger hemma. Vi får se, kan fråga henne vad hon föredrar också. Och sen efter det gå till isplanen vi har här i stan (ett helt okej mysigt ställe på kvällen) och åka skridskor ett tag. Det är inte direkt kungsträdgården i Stockholm känsla men det funkar. Åka lite och förmodligen blir det mysigt och inte allt för kallt o stelt. Efter det är tanken att dejten är slut. Har vi däremot klickat extremt bra och inte känner att vi vill åka hem än och det är allmänt trevligt, så tänker jag att vi skulle kunna gå hem till mig och fortsätta dricka lite vin eller ja, vad vi nu känner för att göra. Känns inte så passande att gå ner på stan och dricka någon ''efter-drink'' efter att vi åkt skridskor och lär vara frusna och inte helt i mood för det.
Vi får se hur det blir men det är väl min tanke nu då, har ni några tips eller saker jag borde göra istället? Eller bara annat ni skulle lägga in i allt ?
Citera
2018-02-08, 02:16
Medlem
Citat:
Just nu ligget tanken åt att bjuda henne på en middag, vissa säger att jag bör göra det ute och vissa säger hemma. Vi får se, kan fråga henne vad hon föredrar också. Och sen efter det gå till isplanen vi har här i stan (ett helt okej mysigt ställe på kvällen) och åka skridskor ett tag. Det är inte direkt kungsträdgården i Stockholm känsla men det funkar. Åka lite och förmodligen blir det mysigt och inte allt för kallt o stelt. Efter det är tanken att dejten är slut. Har vi däremot klickat extremt bra och inte känner att vi vill åka hem än och det är allmänt trevligt, så tänker jag att vi skulle kunna gå hem till mig och fortsätta dricka lite vin eller ja, vad vi nu känner för att göra. Känns inte så passande att gå ner på stan och dricka någon ''efter-drink'' efter att vi åkt skridskor och lär vara frusna och inte helt i mood för det.
Vi får se hur det blir men det är väl min tanke nu då, har ni några tips eller saker jag borde göra istället? Eller bara annat ni skulle lägga in i allt ?

Att ha första dejten hemma är oftast alldeles för intimt. Oavsett om det handlar om middag, filmkväll eller något annat. Det funkar bättre när man redan har dejtat ett tag och känner sig mer bekväma med varandra. Då är det lättare att ta steget längre också, om båda vill det. Det vore bättre att bjuda på middag (eller en fika) ute på stan istället.

Eller att börja med att åka skridskor, och sedan se vad det leder till. Som du redan är inne på.

Om ni har något gemensamt intresse så kan ni passa på att utnyttja det. Om ni båda exempelvis gillar konst och det finns ett konstmuseum i närheten, så kan ni gå dit. Gillar ni båda fotografering så kan ni gå på fotorunda istället. Osv. Det ger er även möjligheten att både prata och göra något samtidigt. Samtidigt som det ger möjligheten till mer naturliga samtalsämnen, att exempelvis kunna prata om vad ni ser. Det är samma sak med andra aktiviteter, som att ta en promenad, spela bowling, biljard eller minigolf. Museum eller liknande kan funka även om ni inte är så värst kulturintresserade, eftersom ni kan skoja om sådant ni kan se (eller prova/känna på).
Citera
2018-02-08, 10:29
Medlem
Pieceess avatar
Mdma som tidigare nämndes är en riktig isbrytare. Glöm inte tuggummi och vatten.

Nä men du kan du hitta en hund (låna,adoptera,hämta syrrans pinscher)
Addera sen valfri aktivitet. Gärna efter hundval (slädhundar chillar ute, taxar/mopsar kollar Netflix, gå efter stereotyper) och ett stort plus är om du kan styra fram en valp. Hur kul och gosigt som helst med djur. Går vadsom åt helvete med bruden så sitter du ändå där med någon som var lojal och gullig och allt dedär du säkert sökte sen första stunden den såg dig.

Ut och bygg nån jävla igloo och fixa med ljus och grejer där får du ha lite fantasi. Släng upp ljusslingor i kulörta färger i den.
Citera
2018-02-09, 17:16
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Fika (ute/café) och/eller promenad. Ingen stress för henne eftersom det är neutral mark och man kan antingen dra ut på tiden om det känns bra eller på ett naturligt sätt avrunda (med senare uppföljning?).
Citera
2018-02-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piecees
Mdma som tidigare nämndes är en riktig isbrytare. Glöm inte tuggummi och vatten.

Nä men du kan du hitta en hund (låna,adoptera,hämta syrrans pinscher)
Addera sen valfri aktivitet. Gärna efter hundval (slädhundar chillar ute, taxar/mopsar kollar Netflix, gå efter stereotyper) och ett stort plus är om du kan styra fram en valp. Hur kul och gosigt som helst med djur. Går vadsom åt helvete med bruden så sitter du ändå där med någon som var lojal och gullig och allt dedär du säkert sökte sen första stunden den såg dig.

Ut och bygg nån jävla igloo och fixa med ljus och grejer där får du ha lite fantasi. Släng upp ljusslingor i kulörta färger i den.

Hahah vilket jävla förslag, skrattade. Fixa en pincher så löser sig allt. Kul förslag helt ärligt.

Hur gammal är du/hon?

Bjud henne på rysk afton hemma. Köp två påsar i säckväv, klipp hål för huvudena och ta på er. Ha träskor till. Sen kan ni dricka vodka och äta små inlagda gurkor till er nåt
Citera
2018-02-19, 14:18
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

Jamen hur gick det då, nu får du väl berätta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in