• 4
  • 5
2018-02-09, 03:25
Medlem
Conams avatar
Kvinnokroppen utför en fantastisk fosterdiagnostik, ta tillvara den och sluta för allt i världen upp att (rädda) varenda foster som kroppen stöter bort!
Citera
2018-02-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Det finns inga enskilda fall där det är godtagbart.
Folk relativiserar allting och skyr sanning.

OK, sätt in dig i situationen din flickvän /dotter/fru eller kanske du själv och blir brutalt våldtagen, för att sedan bli gravid.

Skall du då tvingas bära denna avkomma till fullbordande med den stress på din kropp det innebär? vill du ens föra denne mannens gener vidare?
Senast redigerad av obisvenkanobi 2018-02-10 kl. 14:07.
Citera
2018-02-10, 16:35
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
OK, sätt in dig i situationen din flickvän /dotter/fru eller kanske du själv och blir brutalt våldtagen, för att sedan bli gravid.

Skall du då tvingas bära denna avkomma till fullbordande med den stress på din kropp det innebär? vill du ens föra denne mannens gener vidare?
Där kom våldtäktsargumentet också. Samma argument som alla abortförespråkare till slut, desperat resorterar till.

Det genomförs över 40 000 mord på ofödda varje år i Sverige. Hur många aborter som genomförs är till följd av en graviditet orsakad av våldtäkt? Noll. Nada. 0 av 40 000 stycken.

Ändå skall detta försvinnande, obetydliga fantasiscenario användas som argument för att abortera och därmed mörda 40 000 ofödda individer varje år.
Abortförespråkare har ingen heder och det märks när man viftar med detta schablonföreställnings-framkallande argument
Senast redigerad av Glajjan 2018-02-10 kl. 16:43.
Citera
2018-02-10, 16:43
Medlem
qups avatar
Citat:
Där kom våldtäktsargumentet också. Samma argument som alla abortförespråkare till slut kommer fram till.

Det genomförs över 40 000 mord på ofödda varje år i Sverige. Hur många aborter som genomförs är till följd av en graviditet orsakad av våldtäkt? Noll. Nada. 0 av 40 000 stycken.

Ändå skall detta försvinnande, obetydliga fantasiscenario användas som argument för att abortera och därmed mörda 40 000 ofödda individer varje år.
Abortförespråkare har ingen heder och det märks när man viftar med detta schablonföreställnings-framkallande argument

Men om du skulle ta och behandla det argumentet som legitimt och bemöta det?
Citera
2018-02-10, 16:45
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Men om du skulle ta och behandla det argumentet som legitimt och bemöta det?
Jag hade varit mot att abortera barnet även under dessa orealistiska omständigheter. Jag hade senare övervägt att överlämna barnet för adoption.
Citera
2018-02-10, 18:58
Medlem
qups avatar
Citat:
Jag hade varit mot att abortera barnet även under dessa orealistiska omständigheter. Jag hade senare övervägt att överlämna barnet för adoption.

Men då är det väl en fantastisk tur att du inte har mandat att besluta i frågor som dessa. 😄
Citera
2018-02-11, 14:01
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Men då är det väl en fantastisk tur att du inte har mandat att besluta i frågor som dessa. 😄
Det där var inte mycket till argument. Du hoppar upp på en hög häst och försöker håna mig.
Citera
2018-02-11, 14:07
Medlem
qups avatar
Citat:
Det där var inte mycket till argument. Du hoppar upp på en hög häst och försöker håna mig.

Nä, varken hög häst eller hån. Det är en åsikt. Jag tycker att det är bra att du inte har mandat att besluta för andra i frågan. Men du gör säkert gott på andra områden här i världen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in