2018-02-15, 14:27
Medlem
Jag var tillsammans med min flickvän i ett och ett halvt år. Det var tyvärr ett ganska dåligt förhållande på så sätt att vi bråkade mycket. Utöver bråken var det dock ett rätt unikt förhållande enligt min erfarenhet. Vi klickade extremt bra vad gäller personkemi, hade skitkul tillsammans och sexet var...helt otroligt. Vi kom jävligt bra överens på så sätt och hade egentligen aldrig meningsskiljaktigheter i vardagen. Allt bråk handlade om svartsjuka. Till slut tröttnade hon på allt det och drog, sa till mig att all tillit för var borta och att hon inte längre var kär i mig, men att hon älskade mig (vet än idag inte riktigt hur man känner det eller ser det men okej). Det här var ungefär tre veckor sedan.

Vi har småsnackat en del efteråt. Hon ska komma till mig och lämna min nyckel men hon vill absolut inte ses. Hon ska bara lämna. För hon orkar inte. Hon känner att hon behöver gå vidare och orkar inte ens träffa mig för att det är för jobbigt för henne, säger hon. Igår blev jag kåt, och började skicka lite snuskiga sms, några bilder. Hon blev extremt sugen men grät i princip nästan när hon sa att hon inte kan. Att hon vill men det går inte. Att det är för jobbigt för henne känslomässigt.

Jag får hela tiden en konstig känsla... att hon liksom VILL vara med mig. Hon VILL ligga med mig. Hon VILL se mig och vara nära mig. Det hela blev så abrupt. Vi har faktiskt inte ens träffats, hon gjorde slut via sms vid ett bråk. Men senast vi sågs hade vi sex och det jättemysigt. Dagen efter gjorde hon slut. Men hon har liksom bestämt sig att det hela är över. Det känns extremt krystat och forcerat från hennes sida. Som att hon hela tiden vill dras mot mig men tvingar sig själv att vara ifrån mig. Jag å andra sidan vill ha tillbaka henne. Frågan är hur jag ska försöka på bästa sätt? Ska jag låta henne vara och hoppas att hon kommer tillbaka till mig eller ska jag liksom försöka mer? Eller andra tips? Vill verkligen ha henne tillbaka.
Citera
2018-02-15, 14:32
Medlem
Du får nog acceptera att det är slut och inte "strula" i månader, det fuckar upp din sorgeprocess. När hon träffar en ny, vilket hon kommer att göra, kommer du lida helvetets alla kval om du har kvar dina känslor för henne. Bit ihop nu och må bättre till sommaren. Havet är fullt av fisk.
Citera
2018-02-15, 14:52
Medlem
Att hon älskar dig men inte är kär är inte alls konstigt. Det är precis som att man kan älska en vän utan kärlekskänslor. Och attraherad kan hon också vara, utan att vara kär. Men saknas kärleken, då fattar man ju att det är destruktivt för henne att vara tillsammans med dig..

Låt henne va.. "Om du älskar henne, släpp henne fri." Säg vart du står, att du fortfarande vill, så att hon verkligen är införstådd med det. Men sen låter du henne vara.
Citera
2018-02-15, 14:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Det skriver inte hur svartsjukan gick. Var hon svartsjuk eller du? Båda kanske? Fanns det fog för det?

Jag förstår att man inte orkar med ett förhållande som involverar svartsjuka, brutalt destruktivt.
Citera
2018-02-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det skriver inte hur svartsjukan gick. Var hon svartsjuk eller du? Båda kanske? Fanns det fog för det?

Jag förstår att man inte orkar med ett förhållande som involverar svartsjuka, brutalt destruktivt.

Båda var väldigt svartsjuka. Nej, egentligen inte någon särskild anledning.
Citera
2018-02-15, 15:01
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Båda var väldigt svartsjuka. Nej, egentligen inte någon särskild anledning.

Då känns det som ni kan ta detta i bakläxa. Ta kontakt med varandra när ni växt upp.

EDIT:
Eller om ni verkligen vill få det att fungera, eftersom ni uppenbarligen passar ihop m a p mycket, så kan ni prata med varandra och sluta försöka sabotera det ni har.
Senast redigerad av Fenjal888 2018-02-15 kl. 15:04.
Citera
2018-02-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Då känns det som ni kan ta detta i bakläxa. Ta kontakt med varandra när ni växt upp.

EDIT:
Eller om ni verkligen vill få det att fungera, eftersom ni uppenbarligen passar ihop m a p mycket, så kan ni prata med varandra och sluta försöka sabotera det ni har.

Jag tror du har rätt. Problemet är att hon bestämt sig (fast det inte känns som hon vill det).
Citera
2018-02-15, 15:10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Jag tror du har rätt. Problemet är att hon bestämt sig (fast det inte känns som hon vill det).

Ja, och nu är det upp till dig att antingen slänga in handduken också eller övertyga henne att du är en ny, mer vuxen man. Men med tanke på att ditt sätt att visa det är att skicka nakenbilder på dig själv för du var lite kåt visar ju vilken nivå ni ligger på. Jag tror inte du förstår hur illa du har fått henne att känna, hon tar detta på soppas stort allvar att hon vill spola ner ett förhållande i toaletten medans du mer verkar tycka hon borde "chilla" och komma och ligga med dig.
Citera
2018-02-15, 15:11
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Men då är det så. Vad du sen anser om att hon bestämt sig är något du måste hantera utan att dra in henne. Att hon är gråtfärdig när hon säger nej är snarare ett tecken på att det faktiskt ÄR jobbigt för henne att säga nej, men att hon gör det för att hon tror att det är bäst mer än det är ett tecken för dig att tjata på henne och tolka det till vad du vill att det ska betyda.

Agera inte utifrån vad du vill tro utan vad som sägs och sker. Ett litet tips också gällande kommande svartsjuka.
Citera
2018-02-15, 18:45
Medlem
Ok... svartsjuka kan man inte leva med därför mår man bäst isär, du ska låta henne vara i fred och sen ska du bryta helt i 30 dagar sen kan ni se om de finns nåt.

Orka med killar som inte respekterar att man sagt hejdå.
Citera
2018-02-19, 06:49
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Jag var tillsammans med min flickvän i ett och ett halvt år. Det var tyvärr ett ganska dåligt förhållande på så sätt att vi bråkade mycket. Utöver bråken var det dock ett rätt unikt förhållande enligt min erfarenhet. Vi klickade extremt bra vad gäller personkemi, hade skitkul tillsammans och sexet var...helt otroligt. Vi kom jävligt bra överens på så sätt och hade egentligen aldrig meningsskiljaktigheter i vardagen. Allt bråk handlade om svartsjuka. Till slut tröttnade hon på allt det och drog, sa till mig att all tillit för var borta och att hon inte längre var kär i mig, men att hon älskade mig (vet än idag inte riktigt hur man känner det eller ser det men okej). Det här var ungefär tre veckor sedan.

Vi har småsnackat en del efteråt. Hon ska komma till mig och lämna min nyckel men hon vill absolut inte ses. Hon ska bara lämna. För hon orkar inte. Hon känner att hon behöver gå vidare och orkar inte ens träffa mig för att det är för jobbigt för henne, säger hon. Igår blev jag kåt, och började skicka lite snuskiga sms, några bilder. Hon blev extremt sugen men grät i princip nästan när hon sa att hon inte kan. Att hon vill men det går inte. Att det är för jobbigt för henne känslomässigt.

Jag får hela tiden en konstig känsla... att hon liksom VILL vara med mig. Hon VILL ligga med mig. Hon VILL se mig och vara nära mig. Det hela blev så abrupt. Vi har faktiskt inte ens träffats, hon gjorde slut via sms vid ett bråk. Men senast vi sågs hade vi sex och det jättemysigt. Dagen efter gjorde hon slut. Men hon har liksom bestämt sig att det hela är över. Det känns extremt krystat och forcerat från hennes sida. Som att hon hela tiden vill dras mot mig men tvingar sig själv att vara ifrån mig. Jag å andra sidan vill ha tillbaka henne. Frågan är hur jag ska försöka på bästa sätt? Ska jag låta henne vara och hoppas att hon kommer tillbaka till mig eller ska jag liksom försöka mer? Eller andra tips? Vill verkligen ha henne tillbaka.

Hur du kan lösa detta beror på vad det egentligen var som fick henne att göra slut. Hon verkar ha fått för sig något att du inte är bra för henne. Kan du ändra hennes uppfattning beträffande det? Antingen att du ändrar dig, eller att du reder ut eventuella missförstånd som varit, eller övertalar henne. Prata ut helt enkelt.
Citera
2018-06-12, 10:45
Medlem
Hej igen, Som jag skrev i din förra tråd(Hat mot ex) så är det bästa att gå vidare. Jag nämnde några punkter där också. Ta en titt, annars kan jag citera det tidigare inlägg jag skrivit,

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in