Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-22, 13:39
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det är folk som skrivit det till mig via PM. Det är bekräftat vilka 4 som befann sig i Stockholm samt i Taxin och vem som åkte i bil hem.

Citat:
Nån annan får gärna outa dem, men jag kommer inte göra det öppet nu.

Så länge jag inte vet mer om vad som hänt, kommer jag endast skriva ut initialer.

Vill inte låta otrevlig, men varför skriver du här i tråden överhuvudtaget då? Dina inlägg som handlar om att du minsann vet och har få info om vissa saker, men inte tänker säga nåt till oss andra, får dom dig att känna dig viktig på nåt sätt eller? jag fattar inte

Bättre att du låter bli att skriva här överhuvudtaget då

Det här är fanimej den sämsta tråden nånsin! vad har hänt med Flashback? Har varit medlem här sen 2006 och då var det ett enorm skillnad mot hur det är idag.
Citera
2018-02-22, 13:40
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piper123
Då får du gärna skriva initialerna på resterande personer.

Initialerna är:
DA & SK.

SK tog egen bil, och DA var sist i taxin med BO.
Citera
2018-02-22, 13:43
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Vill inte låta otrevlig, men varför skriver du här i tråden överhuvudtaget då? Dina inlägg som handlar om att du minsann vet och har få info om vissa saker, men inte tänker säga nåt till oss andra, får dom dig att känna dig viktig på nåt sätt eller? jag fattar inte

Bättre att du låter bli att skriva här överhuvudtaget då

Det här är fanimej den sämsta tråden nånsin! vad har hänt med Flashback? Har varit medlem här sen 2006 och då var det ett enorm skillnad mot hur det är idag.

Lugn nu. Det är inte ens bekräftat ett brott begåtts.

Jag vill inte förstöra några människors liv genom att skriva ut deras namn öppet här.

Det handlar som sagt inte om att "jag minsann vet" snarare så att jag inte vill outa folk i onödan. Man måste ha respekt för att det är känsligt. Du kanske älskar att hänga ut folk utan samvete, men jag gör inte det.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2018-02-22 kl. 13:46.
Citera
2018-02-22, 13:47
Medlem
Honan6s avatar
Johanna var drog-liberal. Kanhända polisen lämpligen passar på att dra åt ett nät kring hennes olika "kranar" och får uppslag/bevis till helt andra utredningar? Även om de skulle kunna avskriva ärendet som en olycklig händelse med ett dödsfall som troligen indirekt orsakats av droger, så vill de dra ut på ärendet för att få behålla extra resurser.

De har inte släppt på info om obduktionsutlåtandet som kan bekräfta eller dementa mord/dråp-teorin - vilket kan innebära att alla inblandade den kvällen inte är helt kartlagda ännu.
Citera
2018-02-22, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piper123
Jag kan till 99% säga att detta är sant.
Hur lång tid mellan vet ej.

Vet du specifikt vilket ex det rör sig om? (Ej nyfiken på namn bara om du vet) och vet du om detta ex kanske försåg henne med droger då och då?

Med detta menar jag inte att exet är den skyldiga, det hade bara rätat ut vissa grejer. Hon verkade umgås/dras till pojkar med en förkärlek till ljusskygga.
Citera
2018-02-22, 13:49
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Det är folk som skrivit det till mig via PM. Det är bekräftat vilka 4 som befann sig i Stockholm samt i Taxin och vem som åkte i bil hem.

Vi har antagligen olika uppfattningar om innebörden av att "festa".
Citera
2018-02-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MusslaCrusher
Hon skulle ha hittats tidigare.

Det är möjligt att hon legat där sen 14-15/2 när en nära vän tog livet av sig va mars månad och barmark. Vi visste att han va i ett område då han faktiskt ringde och talade om vad han hade gjort alltså svalt massa tabletter. Vi åkte direkt ut och leta , det tog 2dygn innan vi hitta han sittandes lutande mot en stor sten 20 meter från stigen. Ändå tyckte vi alla att där har ju jag gått förbi. Men är så illa att man måste nästan gå rakt på för att upptäcka. Tragiskt men tror faktiskt att hon legat där hela tiden. Hennes samtal/sms kanske ändå va ett rop på hjälp för hon själv gjort något dumt. Tagit alldeles för mycket av något.
Då hon talade om vart hon va någonstans kanske hon trodde någon skulle hitta henne snabbt. Att den hon ringde skulle börja ringa runt och få folk att leta.
Citera
2018-02-22, 13:50
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Lugn nu. Det är inte ens bekräftat ett brott begåtts.

Jag vill inte förstöra några människors liv genom att skriva ut deras namn öppet här.

Det handlar som sagt inte om att "jag minsann vet" snarare så att jag inte vill outa folk i onödan. Man måste ha respekt för att det är känsligt. Du kanske älskar att hänga ut folk utan samvete, men jag gör inte det.

Förstöra någons liv? Det framgår väldigt många gånger att den enda anledningen till att de nämns här är p.g.a att dem umgåtts med BO under kvällen.
Citera
2018-02-22, 13:53
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Förstöra någons liv? Det framgår väldigt många gånger att den enda anledningen till att de nämns här är p.g.a att dem umgåtts med BO under kvällen.

Suck. Varför hänger du inte ut dem? Du har ju koll på hur de festade och inte festade osv.

Skriv ut det bara om du tycker det är en skitsak. Det är väldigt många fler än jag som vet det, men ingen skriver ut det av den enkla anledningen att det är onödigt att outa dem innan polisen ens gått ut med vad hon råkat ut för.
Citera
2018-02-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastitest
Det är möjligt att hon legat där sen 14-15/2 när en nära vän tog livet av sig va mars månad och barmark. Vi visste att han va i ett område då han faktiskt ringde och talade om vad han hade gjort alltså svalt massa tabletter. Vi åkte direkt ut och leta , det tog 2dygn innan vi hitta han sittandes lutande mot en stor sten 20 meter från stigen. Ändå tyckte vi alla att där har ju jag gått förbi. Men är så illa att man måste nästan gå rakt på för att upptäcka. Tragiskt men tror faktiskt att hon legat där hela tiden. Hennes samtal/sms kanske ändå va ett rop på hjälp för hon själv gjort något dumt. Tagit alldeles för mycket av något.
Då hon talade om vart hon va någonstans kanske hon trodde någon skulle hitta henne snabbt. Att den hon ringde skulle börja ringa runt och få folk att leta.

Men det är märkligt att polisen var så fast inställda med att det är en mordutredning, och att det tar så lång tid att ge ut ny info.

Jag hade en vän som tog överdos när han inte var ensam, men det kom inte ens på tal om ett eventuellt mord. Det känns som att polisen hittat något som kan styrka ett mord men att det inte finns nog med ”bevisning.” Men jag kan självfallet ha fel, men det är en väldigt märklig situation.

Jag personligen tror inte Bo hade tanke på självmord just p g a sin dotter och andra grejer.
Citera
2018-02-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Vet du specifikt vilket ex det rör sig om? (Ej nyfiken på namn bara om du vet) och vet du om detta ex kanske försåg henne med droger då och då?

Med detta menar jag inte att exet är den skyldiga, det hade bara rätat ut vissa grejer. Hon verkade umgås/dras till pojkar med en förkärlek till ljusskygga.

Till 90% säkerhet vet jag vem hon ringde till.
Jag vill bara tillägga att Johanna hade varit drogfri en LÄNGRE tid så det handlar inte om att köpa droger osv. Någon har lyckats lura med sig henne på något vis.

Det var på tiden när drogerna fanns tillhands som hon umgicks med skumma typer, Men under senare tid så bättrades även bekantskapskrets.
Citera
2018-02-22, 14:00
Medlem
Men alltså vad håller ni på med? Nu har jag följt detta enbart pga att jag och J har en gemensam vän som var och letade efter henne.

1. Jag har också blivit våldtagen och filmad. Har ni hört talat om stockholmssyndromet? Om man ska förklara det på bästa sätt så är det en bra referens att dra det till. Jag bad till och med min våldtäktsman om ursäkt för att jag anmälde. Jag kände nån sjuk empati för den människan och såhär flera år senare inser jag det sjuka i det men hade honom som vän många år efter.

2. Jag kan leva mig in i J så in åt helvete. Allt som skrivits i denna tråd hade lika gärna kunnat handla om mig om nån av alla mina 10000 kvällar gått snett. När man är barnledig tänker man inte längre än näsan räcker. Man tar tillfället i akt att leva ut det man aldrig hinner så länge man har barnen med sig. Man fuckar ur totalt. Jag hade lätt kunnat förvirra in mig i skogen och somnat (hände sist för några veckor sen, dock vid vägen och en taxisnubbe körde hem mig, ja ni läste rätt, en taxitaxisnubbe T.O.M en blatte!! Körde mig hem). Dock tror jag inte polisen betraktat det som mord om hon bara irrat omkring och slocknat.

3. Att det går så lång tid mellan att hon försvinner och att det anmäls behöver inte vara anmärkningsvärt.. Man är bakis ett dygn, man pallar inte snacka osv.. OM det är sant att hon skickat sms och känt sig förföljd är det dock helt jävla sinnessjukt. Att den som fått sms:et går och letar och sen ba "nä jag hittade henne inte och nu är den avstängd, whatever shit happens.." Ja, då är ju han helt jävla dum i huvudet eller fett jävla misstänkt. Misstänkt nr 1 till och med?!

4. Visst att man kanske åker till Stockholm för bättre utbud av restaurang.. Men kom igen? Hur normalt är det att åka dit nån/några timmar bara för att äta och sen dra på krogen i E-tuna? Och han som körde bil? Var han nykter? Full? Påverkad? Ville dom inte åka med honom ist för att pröjsa taxi? Varför Inte? Vad säger vänninan?

5. Varför håller polisen käften?

6. Jag tror att hon varit med nån där i skogen. Vad de än gjorde så gick det åt helvete. De kanske knullade och hon svimmade mitt i och han fick panik? När man är full och väck tänker man inte och jag tänker på mig själv när jag säger att det hade lätt kunnat hända...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in