Jag kan ha fel, men tycker att det dryper av osäkerhet i tråden.
Att inte vilja ha en sexig kvinna, tycker jag handlar om feghet, lathet och konformism.
De killar som vill ha en osminkad fjällräven till flickvän, är de som är för lata, dåliga och osäkra för att få behålla en mer attraktiv flickvän.
De som väljer bort de sexigaste tjejerna för relationer, är de mest osäkra och svartsjuka. Det är bättre att ha en sexig tjej och vara lite svartsjuk, än att ha en tjej som ingen annan vill ha, för att man skall slippa känna sig osäker. Man får nog vara ganska tråkig själv, för att stå ut (och vara trogen) med en alldaglig, osexig tjej under flera decennier.
De som håller på och nedvärderar tjejer som fixar sig och är sexiga, är dels andra, mindre attraktiva tjejer dom inte vågar, och dels fega och lata killar som säger och gör det som förväntas av dem.
Jag hymlar inte med att jag tycker att det ofta är attraktivt med fixade och sexiga tjejer. Jag är man, och behöver inte sitta och kissa. Jag väljer hellre utmaningen och osäkerheten i att ha en sexig kvinna (utseende, utstrålning, eller bägge), än bekvämligheten/tryggheten/resignationen i att ha en präktig fjällräven.
TS problem är givetvis inte att hon är för sexig. Det är aldrig ett problem, såvida hon inte aktivt söker efter hen-killar eller osäkra, konformistiska killar som i denna tråd.
Nej, även de mest seriösa, känsliga och långsiktiga killarna (som jag 😊
ser det som ett stort plus (nödvändighet) om kvinnan är sexig.
Det TS har missat, är att män är sexuella varelser. En stabil och manlig man, ser inget motsatsförhållande mellan sexighet och relationsmaterial. Män kan spåra in på sex, trots att de är seriöst intresserade av en kvinna. Om en tjej har en läcker kropp, som TS beskriver att hon har, så är det ju bara oerhört positivt för chansen att jag skall vilja ha en lång, seriös relation med henne. Om jag inte vill ha en lång, seriös relation med henne, så beror det DEFINITIVT på något annat.
Nej, jag skulle gissa att problemet (om man nu ska benämna naturens ordning som ett problem) att fler killar vill ha enbart sex än de som vill ha en seriös relation med henne, beror på BETEENDET.
Antingen så utstrålar hon slampighet genom sitt BETEENDE (inte utseendet), eller också så har hon en tråkig/jobbig/kaxig/manfaftig PERSONLIGHET.
Mest troligt är dock att hon inte fattar att för varje bra kille som vill ha en seriös relation, så går det ca 100 killar som bara vill ligga. Och att även den bra killen vill ligga 😂