Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-22, 10:58
Har haft en KK sista 7 åren, vi har haft bra kontakt hela tiden. Vi lever i ett öppet förhållande och har varsin bostad på olika orter i landet, men har alltid kommit bra överens. Det har trots avståndet inte varit problem att hålla kontakten, men nu senast så verkar min KK ha skaffat sig en fastare partner utan att säga något.

Nu har jag inte hört av KK på en vecka och det är alltid jag som fått hålla kontakten när jag tittar tillbaka på förhållandet. Det verkar som min KK har skaffat sig en inneboende, KK skyller på att hen hjälper en arbetslös vilket jag så klart inte köper.

Tycker bara det är så taskigt att inte säga rakt ut att min KK träffat någon hen har känslor för, det är lite
som att hen vill behålla kakan och äta den samtidigt.
Jag har tidigare köpt att min KK haft tillfälliga partners, men när det börjar bli så att man skaffar sig en inneboende ja då tycker jag att det är dags att gå vidare.

Eller ska jag acceptera min KKs nya partner och fortsätta leva öppet.

Jag kan ju faktiskt inte ställa kraven att min KK inte får leva med någon, vi är inte ens partners.
Men det känns ändå som jag blivit ersatt av ny förmåga.

Det tråkiga är ju att vi hade tänkt planera en resa till våren men nu vet jag inte om den blir av.
Senast redigerad av BerraSWE 2018-02-22 kl. 11:02.
Citera
2018-02-22, 11:02
Medlem
Katzyns avatar
Det kan ju bara du avgöra om du tycker att det är värt att behålla kontakten ändå. (Det låter ju ganska mycket som att "ha kakan och behålla den" är vad som präglat ert förhållande hela tiden). Ett alternativ är ju att du slutar lägga ner energi på att vara den som håller igång relationen, och ser vad som händer då.
Citera
2018-02-22, 11:09
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det kan ju bara du avgöra om du tycker att det är värt att behålla kontakten ändå. (Det låter ju ganska mycket som att "ha kakan och behålla den" är vad som präglat ert förhållande hela tiden). Ett alternativ är ju att du slutar lägga ner energi på att vara den som håller igång relationen, och ser vad som händer då.

Jo lite så är det nog, jag kan nog inte tänka mig att vara det tredje hjulet så att säga, det är okej om man träffar någon för lite skoj en helg men blir det mer seriöst med någon annan så tycker jag det är dags att gå vidare.
När vi träffats har det alltid varit fokus på oss och jag tycker inte man kan äga en människa genom att förbjuda varandra från att träffa andra.
Samtidigt har jag fortfarande starka kompis känslor för denna person och sexet har varit väldigt bra när vi träffats.
Eller så får man deklarera sina känslor för sin KK men just nu känns det som förhållandet är slut.
Citera
2018-02-22, 11:13
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Har haft en KK sista 7 åren, vi har haft bra kontakt hela tiden. Vi lever i ett öppet förhållande och har varsin bostad på olika orter i landet, men har alltid kommit bra överens. Det har trots avståndet inte varit problem att hålla kontakten, men nu senast så verkar min KK ha skaffat sig en fastare partner utan att säga något.

Nu har jag inte hört av KK på en vecka och det är alltid jag som fått hålla kontakten när jag tittar tillbaka på förhållandet. Det verkar som min KK har skaffat sig en inneboende, KK skyller på att hen hjälper en arbetslös vilket jag så klart inte köper.

Tycker bara det är så taskigt att inte säga rakt ut att min KK träffat någon hen har känslor för, det är lite
som att hen vill behålla kakan och äta den samtidigt.
Jag har tidigare köpt att min KK haft tillfälliga partners, men när det börjar bli så att man skaffar sig en inneboende ja då tycker jag att det är dags att gå vidare.

Eller ska jag acceptera min KKs nya partner och fortsätta leva öppet.

Jag kan ju faktiskt inte ställa kraven att min KK inte får leva med någon, vi är inte ens partners.
Men det känns ändå som jag blivit ersatt av ny förmåga.

Det tråkiga är ju att vi hade tänkt planera en resa till våren men nu vet jag inte om den blir av.
Äh... varför göra en stor grej utav det. Spelar väl ingen roll om din kk har en "inneboende" oavsett om hen nuppar den inneboende eller inte.
Ser ingen anledning till att resan inte skulle bli av om det inte är så att din kk nu är i ett riktigt förhållande.
Skaffa dig en till kk är mitt råd.
Citera
2018-02-22, 11:13
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jo lite så är det nog, jag kan nog inte tänka mig att vara det tredje hjulet så att säga, det är okej om man träffar någon för lite skoj en helg men blir det mer seriöst med någon annan så tycker jag det är dags att gå vidare.
När vi träffats har det alltid varit fokus på oss och jag tycker inte man kan äga en människa genom att förbjuda varandra från att träffa andra.
Samtidigt har jag fortfarande starka kompis känslor för denna person och sexet har varit väldigt bra när vi träffats.
Eller så får man deklarera sina känslor för sin KK men just nu känns det som förhållandet är slut.

Men kan du inte bara säga att det känns som att KK-förhållandet är slut men att ni kan behålla kontakten som vänner? Om det nu är det du vill. Skulle det då vara så att hon verkligen inte vill släppa dig och kanske är beredd att göra justeringar i ert upplägg för att få behålla dig så lär du ju märka det då.
Citera
2018-02-22, 11:17
Medlem
swebarbs avatar
7 år samma kk ? wow.. varför gifter ni er ändå inte ni verkar ju leva som ni är ett par suck.. meningen med kk är inte att det ska bli såna strul som i ett förhållande.. bara skaffa dig en ny, du kan inte ställa krav eller liknande direkt.. vafan är vitsen då ?
Citera
2018-02-22, 11:33
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Äh... varför göra en stor grej utav det. Spelar väl ingen roll om din kk har en "inneboende" oavsett om hen nuppar den inneboende eller inte.
Ser ingen anledning till att resan inte skulle bli av om det inte är så att din kk nu är i ett riktigt förhållande.
Skaffa dig en till kk är mitt råd.

Det verkar som att min KK är i ett relativt nytt förhållande där det gått väldigt snabbt fram medan vi har hållit på i flera och år velat fram och tillbaka, lite därför jag känner mig lurad. Trodde verkligen vi skulle få till det nu på semesterresan i vår, men funderar på att bryta allt nu istället.
Som sagt så har min KK inte hört av sig på en vecka nu och jag var den som tog kontakten sist.
Är nog bara erkänna att man blivit ersatt.
Citera
2018-02-22, 11:33
Medlem
Din veliga KK har skaffat sig en sambo.

Du var endast en reserv, nu har hon/han gått vidare till en ljusare tillvaro.
Citera
2018-02-22, 11:52
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Det verkar som att min KK är i ett relativt nytt förhållande där det gått väldigt snabbt fram medan vi har hållit på i flera och år velat fram och tillbaka, lite därför jag känner mig lurad. Trodde verkligen vi skulle få till det nu på semesterresan i vår, men funderar på att bryta allt nu istället.
Som sagt så har min KK inte hört av sig på en vecka nu och jag var den som tog kontakten sist.

Men du har alltså hoppats i sju år på att ni ska bli något mer än KK? Har hon haft den planen med? Du skriver att ni velat, vad betyder det egentligen?
Citera
2018-02-22, 11:54
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Aha... om du har lite känslor så är det klart att det blir jobbigt. Ligg lite lågt och leta efter en annan kk.
Citera
2018-02-22, 11:58
Medlem
Du får ju bestämma dig för om ni är kk eller har ett öppet förhållande? Man kan inte vara båda samtidigt. Sedan om man är kk så åker man normalt inte på semester tillsammans. Du verkar närmast vara förvirrad över hur din situation ser ut!
Citera
2018-02-22, 12:23
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

Deklarera dina kompiskänslor? Vad skulle det kunna göra för skillnad då, menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in