Citat:
Ursprungligen postat av
Toxic52
Nog frsta gngen jag skriver hr p ver 7-8 r nu men jag gr ett frsk, ursktar i frvg om det r en del srskrivning och en vldigt lng frklaring.
Jag skulle behva veta lite hur ni andra par har det, reflektioner frn bde tjejer och killar, i frhllanden eller som singel, vldigt sexuella mnniskor samt vanliga vanilj svenssons.
Problemet:
Enkelt - Sexuell frustration.
Jag: 28 r
Hon: 24
Jag och min flickvn/sambo har varit tillsammans i lite ver 1 r nu. I brjan var det som de flesta frhllanden: Massvis med sex, fjrilar i magen och allt var s mycket gulligull. (Kan ppeka att detta r mitt fjrde serisa frhllande.)
Men efter tiden s kommer man in i vardagen, rutiner, jobb, stress m.m.
Detta r jag fullt medveten om, men i tidigare relationer s har jag tminstone haft sex 3-4 gnger i veckan ven lngre in i frhllandet nr "nykrandet" r ver. Spontant hade man helt enkelt sex nr tid fanns och bda var p humr.
Min tjej r absolut det finaste jag vet och jag har ALDRIG legat eller varit med ngon som r s oerhrt extremt sexig som hon r (ls: en 11a p 10 skalan och ven alla jag knner hller med, hon fr ven hra detta flertal ggr om dagen bde IRL och p sociala medier. Fast rumpa, perfekta brst, super trnad, sexig attityd och p det vrlden finaste och vackraste/dmjukaste personlighet).
Fr att sedan nmna mig lite kort utan att outa mig fr mycket: Svensk, medellng, gjort en del modell jobb, r vldigt framgngsrik i den sporten jag utvar (landslagsniv), fast jobb, 6 pack ret runt, breda axlar, stark kklinje, allts en vldigt typisk "atletisk kille ver det normala".
Jag har aldrig haft svrt p kvinno fronten. MEN jag r mer av relationstypen, jag lskar krlek och f krlek, att knna mig uppskattad och bli uppbackad av min bttre hlft s att sga. Detta fr jag ocks knna dagligen.
Men d tergr vi till problemet - Den sexuella frustrationen jag knner dagligen.
Trots att jag r frhllande typen och den "dmjuka" killen som aldrig ngonsin skulle kunna vara otrogen, s r jag extremt sexuell av mig.
Jag lskar sex, djurist sex som passionerat sex.
Vi har vldigt vldigt bra sex nr vi vl har det.
Hon pratar ofta om det eftert om hur underbart det var och att hon inte kan frst att jag r hennes.
Jag ger henne krlek dagligen, ppekar ofta hur vacker hon r, sexig, finns alltid dr fr henne och lgger ofta hennes problem fre mina egna (vilket jag vet r fel ibland). Men jag lskar henne s oerhrt mycket s jag skulle bokstavligen kunna gra allt fr henne.
Hon pratar ofta om barn med mig och att "du kommer bli sn underbar pappa till vra barn" m.m.
Har ven planer p att fria till henne.
MEN.. Vi har ENBART haft sex p helgerna senaste mnaderna, knappt ens det, ibland gr det 10-11 dagar och det knns mer eller mindre som att jag till 90% av tillfllena r den som tar intiativet.
Hon r trtt och stressad p vardagarna pstr hon men orkar nd vara p gymmet 2-3h om dagen (samma som jag) + jobba.
Vi har brkat en del gnger under vran tid tillsammans, vissa brk strre n andra, men verlag har vi det vldigt bra, som ett normalt frhllande ofta r.
Hon sger alltid att jag r den snyggaste mannen hon ngonsin satt gonen p, att jag r perfekt och att hon knner sig bortskmd som har en kille som mig. Att jag r hennes drm man som hon aldrig trodde fanns.
Hon gillar att teasas men sen brukar det ofta leda till att hon sger - "nmen jag mste upp om 7h, vi hinner inte". Varp min sexuella frustration bara kar.
Jag har aldrig varit med om detta problem innan, jag br p s mycket drift i mig och framfrallt nr hon ser ut som hon gr och r som hon r gr inte saken lttare..
Vi har ofta diskuterat denna frga, o d dyker det alltid upp samma reaktion:
Hon blir arg, grinig och sger att hon inte kan bestmma ver sin sex lust och att hon knner sig stressad, mycket att tnka p och att hon knner sig s "ur form" i jmfrelse mot mig TROTS att hon verkligen inte r det, fan till och med hon har synliga magrutor och fr hra dagligen av folk hur snygg och trnad hon r (vilket hon inte ens tar t sig av), dlig sjlvknsla med andra ord s som ven jag ftt pga detta.
Jag vet helt rligt inte om det r jag som r ngon typ av sex missbrukare som mste knna den passionen och sexuella glden som en sexmissbrukare gr, eller om mitt "problem" r fullt normalt i relationer lngre in i livet..
Drfr vnder jag mig till er, r detta normalt?
Ska jag frska ndra p mig p ngot magiskt stt minska min sexlust, eller finns det ngot jag kan gra fr att hennes ska ka till s det var fr ngra mnader sedan?
Knner mig s lskad av henne, uppskattad och hon r verkligen kvinnan i mina drmmar som jag nskar kommer kunna leva resten av mitt liv med, men min sexuella sida brkar med mig.
What to do?
Om det hade varit ombytta roller hade du grinat nnu mer.
Vissa har helt enkelt inte lusten intakt nr solen nstan aldrig tittar fram, stressen frn jobbet/hushllet/vardagen tr sig in p sjlen i detta individuella land.
Man ska vara folk tillslags, inte trampa ngon p trna, bita i det sura pplet nr utgifter mste betalas in genom jobb etc som man kanske inte ens trivs med.
Tror den stora boven fr sdant ligger fr det mesta i frvntningar, i andra lnder har jag ftt klart fr mig s r man ganska avslappnade i tempot, man hinner liksom varva ner och njuta av att vara mnniska, hr mste allt g s himla fort utan kvalit bara det liksom blir klart innan deadlinen.
S vad du kan gra r vl mer att vara infrstdd att det inte r s ltt med det sexuella nr popkulturen vill att man ska vara viril i ett stressat tillstnd, fr det r vad detta samhlle r uppbyggt fr, att man ska stressa, stressa, stressa tills man hamnar i den dr onda cirkeln fr alla blir drabbade p ett eller annat stt.
Var bara medveten r vl mitt tips, ngot annat kommer inte hjlpa i grund och botten.