• 3
  • 4
2018-03-01, 13:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Ja precis, pekleksaker är konstruerade för att kunna användas av idioter. Om 1% kringgår spärren så är det inget problem eftersom de då kan antas tillhöra den lilla minoritet pekleksaksanvändare som inte är klappmongon. Mitt förslag bygger på min observation av att knasproletariatet i oproportionerligt stor utsträckning använder sig av pekleksaker för sitt chattklotter. Därmed så skulle ett postförbud för pekleksaker slå väldigt hårt mot just den här populationen och inte mot andra mer önskvärda typer av FB-användare.

Tydligen kunde du läsa orden jag skrev men inte förstå meningen av vad jag skrev. Jag var sarkastisk och syftade på mental ålder. En fjärdedel av den etnosvenska befolkningen har en mental ålder på femton år eller under. Dessa människor blir aldrig vuxna även om de lever tills de blir hundra år. Det primära syftet med åldersgränsen är inte att undvika juridiska problem (varför tror du det?) utan att hålla borta tonåringar som skriver mängder av korta inlägg av chattkaraktär.

Det finns ett egenvärde i att hålla borta knasproletariatet från en yttrandefrihetssajt och det är för att knasproletariatet tror att yttrandefrihet är detsamma som att få klottra ner sajten med mängder av korta inlägg av chattkaraktär utan att någon ska få säga till dem. Det är inte yttrandefrihet. Det är vandalisering. Knasproletariatet förmedlar inga djupare tankar, insikter eller ideer för de har inga! Allt som kommer från knasproletariatet är emotionellt laddat däggdjursbrölande utan mening.
Yttrandefriheten är till för alla, inte bara en godtyckligt utvald skara.
Citera
2018-03-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Yttrandefriheten är till för alla, inte bara en godtyckligt utvald skara.
En liten poäng har TS trots allt. Det har i många trådar påpekats att maximal yttrandefrihet inte är total yttrandefrihet, och just därför har vi regler som säger att man ska hålla sig till topic och undvika one-liners. Jag kan dock inte se att vi har jättestora problem med det. Det duger utmärkt att rapportera dem.
Citera
2018-03-02, 23:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
En liten poäng har TS trots allt. Det har i många trådar påpekats att maximal yttrandefrihet inte är total yttrandefrihet, och just därför har vi regler som säger att man ska hålla sig till topic och undvika one-liners. Jag kan dock inte se att vi har jättestora problem med det. Det duger utmärkt att rapportera dem.
Det är ju dock fullt möjligt att skriva relevanta inlägg som bara är en mening. Att skriva långa romaner till inlägg gör ju inte så att man automagiskt skriver med hög kvalitet.
Citera
2018-03-03, 10:12
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Det är ju dock fullt möjligt att skriva relevanta inlägg som bara är en mening. Att skriva långa romaner till inlägg gör ju inte så att man automagiskt skriver med hög kvalitet.

Precis. Att begränsa användares möjlighet till att enkom använda stationära enheter skulle underminera forumets vitalitet.

Ett diskussionsforum som Flashback är beroende av just användares möjlighet att spontant kunna skriva ett inlägg var individen än befinner sig.

Undermåliga inlägg kan ju även skrivas av personer med en stationär burk, hoppas verkligen inte administratörerna ens tar upp det här förslaget till övervägning.

Många trådar är dessutom beroende av att deltagarna kan posta svar inom en ganska kort tid.

Själv är jag alltid "offline" när jag arbetar och postar sällan. Men det här inlägget är skrivet på en mobiltelefon. Uppriktigt sagt förstår jag inte vad trådskaparen är ute efter.

Genomtänkta inlägg med bäring kan mycket väl skrivas från vilken enhet som helst. Att ta det för givet att individer med lägre "fattningsförmåga" skulle enbart använda mobila enheter är en förutfattad mening.
Citera
2018-03-03, 11:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Precis. Att begränsa användares möjlighet till att enkom använda stationära enheter skulle underminera forumets vitalitet.

Ett diskussionsforum som Flashback är beroende av just användares möjlighet att spontant kunna skriva ett inlägg var individen än befinner sig.

Undermåliga inlägg kan ju även skrivas av personer med en stationär burk, hoppas verkligen inte administratörerna ens tar upp det här förslaget till övervägning.

Många trådar är dessutom beroende av att deltagarna kan posta svar inom en ganska kort tid.

Själv är jag alltid "offline" när jag arbetar och postar sällan. Men det här inlägget är skrivet på en mobiltelefon. Uppriktigt sagt förstår jag inte vad trådskaparen är ute efter.

Genomtänkta inlägg med bäring kan mycket väl skrivas från vilken enhet som helst. Att ta det för givet att individer med lägre "fattningsförmåga" skulle enbart använda mobila enheter är en förutfattad mening.
Om inget annat så tror jag att sättet man skriver på har ingen till liten påverkan på kvaliteten. Visst, skriver jag från telefonen så gör jag förmodligen inga djupare analyser av ämnet men som jag säger så är det inte alltid nödvändigt eller ens önskvärt.
Citera
2018-03-03, 13:05
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Om inget annat så tror jag att sättet man skriver på har ingen till liten påverkan på kvaliteten. Visst, skriver jag från telefonen så gör jag förmodligen inga djupare analyser av ämnet men som jag säger så är det inte alltid nödvändigt eller ens önskvärt.

Jag har funderat på ämnet. Det skulle ju bli absurt om Moderatorerna och Administratörerna skulle sitta och avgöra misstänkta inloggningar via "plattor". Till.sophögen.
Citera
2018-03-03, 13:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Jag har funderat på ämnet. Det skulle ju bli absurt om Moderatorerna och Administratörerna skulle sitta och avgöra misstänkta inloggningar via "plattor". Till.sophögen.
Förutom att det rimmar illa med regel 1.06 så är det ett tekniskt negerjobb att få till det och då kan det ändå bli fel. Det finns ju till exempel tangentbord till både Android och iOS, och Windowsplattor för den delen. Då kommer ju User Agent att visa på en mobil pekenhet men personen kanske ändå skriver på ett tangentbord.

Sen har ju "dåliga" inlägg alltid varit ett "problem", oavsett inmatningsmetod.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in