Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-24, 10:07
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProxyM
Hej

Jag blev fr ca en vecka sen lmnad p ett iskallt stt, kom p hen att hen skulle lmna mig nr hen funnit en lgenhet. Nr den var trygg och sker p att ha ngonstans att ta vgen.

Det har gtt upp och ner i vrt frhllande men nr allt brt ut la jag upp alla kort p bordet. Kom p lsningar fr att kunna rdda eller bygga upp. Inget verkade hjlpa och mycket riktigt, ett iskallt svar fick jag nr jag nmnde srbo. "Inte fr att lta barsk men jag vill inte ha ett frhllande, jag har inga knslor fr dig."

Ett par r i bagaget 5+, hur kan man g frn att lska ngon och vilja leva med dem ena dagen till att en dag bara droppa bomben? "Jag vill seperera?" Hur gjorde ni?

Hen r hemlighetsfull med sin mobil s antar att hon skriver till ngon, tar illa vid sig nr jag nmner ngot.

Nu bor vi under samma tak tills ngon hittat lgenhet, d jag inte har ngonstans att ta vgen direkt. Har varit dum och frskt pusha hen men det r vl inte vrt det? Fr noll respons, bara iskalla svar eller inget svar. Sex har vi haft och kan komma hnda igen.

Dammsuger, skter disk osv till strre del fr att vara snll men nu r jag trtt p att bli behandlad som en "matta."

Jag tycker att man r ett rent ut rvhl om man lgger allt s, skert ngot hen byggt upp under lngre tid. Men att ltsas som allt r bra sen nr man kommer p hen, d brister allt.

Det blir s klart en otrygghet att g frn att ha "allt" till inget. Nrhet, ngon som r hemma och finns fr en efter jobb osv. Vi pussades, kramades m.m. innan men nu efter allt r det bara blankt frn hennes sida.

Gett upp allting, tips?

Vad hade ni gjort i min sits? Vad fr erfarenheter har ni sjlva?

Tack p frhand

Varfr inleder du med att beskriva din partner med hen och sen hon? Finns det oklarheter om hennes kn?

Kvinnor r mrkliga. Vill du ha tillbaka henne ska du bara bete dig iskallt och skta ditt eget utan att visa tecken p att du bryr dig om hennes svek. Hon kommer komma krypandes tillbaka.
Citera
2018-02-24, 10:18
Medlem
Trkigt med separationer men d du anvnder ordet hen, s har jag full frstelse fr att hon lmnar dig.

Vill du ha en heterosexuell kvinna fr du bete dig som en heterosexuell man.
Citera
2018-02-24, 10:21
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Du borde sluta vara en metrosexuell fitthen och bli en man istllet.
Citera
2018-02-24, 11:23
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProxyM
Hej

Jag blev fr ca en vecka sen lmnad p ett iskallt stt, kom p hen att hen skulle lmna mig nr hen funnit en lgenhet. Nr den var trygg och sker p att ha ngonstans att ta vgen.

Det har gtt upp och ner i vrt frhllande men nr allt brt ut la jag upp alla kort p bordet. Kom p lsningar fr att kunna rdda eller bygga upp. Inget verkade hjlpa och mycket riktigt, ett iskallt svar fick jag nr jag nmnde srbo. "Inte fr att lta barsk men jag vill inte ha ett frhllande, jag har inga knslor fr dig."

Ett par r i bagaget 5+, hur kan man g frn att lska ngon och vilja leva med dem ena dagen till att en dag bara droppa bomben? "Jag vill seperera?" Hur gjorde ni?

Hen r hemlighetsfull med sin mobil s antar att hon skriver till ngon, tar illa vid sig nr jag nmner ngot.

Nu bor vi under samma tak tills ngon hittat lgenhet, d jag inte har ngonstans att ta vgen direkt. Har varit dum och frskt pusha hen men det r vl inte vrt det? Fr noll respons, bara iskalla svar eller inget svar. Sex har vi haft och kan komma hnda igen.

Dammsuger, skter disk osv till strre del fr att vara snll men nu r jag trtt p att bli behandlad som en "matta."

Jag tycker att man r ett rent ut rvhl om man lgger allt s, skert ngot hen byggt upp under lngre tid. Men att ltsas som allt r bra sen nr man kommer p hen, d brister allt.

Det blir s klart en otrygghet att g frn att ha "allt" till inget. Nrhet, ngon som r hemma och finns fr en efter jobb osv. Vi pussades, kramades m.m. innan men nu efter allt r det bara blankt frn hennes sida.

Gett upp allting, tips?

Vad hade ni gjort i min sits? Vad fr erfarenheter har ni sjlva?

Tack p frhand
Kul att du kallar henne fr hen nr du inte r konsekvent.
Nu hatar jag den hr knsdebatten som rder i denna forumsdel. Tyvrr r just knstillhrighet vldigt viktig i vissa mnen o i detta fall s blir det extremt viktigt d det oftast skiljer mellan mn o kvinnor nr det gller anledningen till att man bryter upp
Exempelvis s r jag en man som lmnade min fru.
Min fru hatar mig n i dag fr detta.
Anledningen r enkel d de flesta mn r beroende av en kvinna. Drfr lmnar mn ett frhllande fr att de hittat en ny som ska ta hand om dem medan jag lmnade henne utan att ha en ny kvinna som vntade.
Med andra ord s ser hon att hon var s vrdels att hon r smre n ensamheten😄.
Min syn som man r d att jag inte ville krnka henne med att leta upp en ny kvinna utan ville leva sjlv.

Nu verkar smusslandet tyda p att hon hittat en ny kille.
Men slpp det o titta p att hon inte lskar dig lngre. r det verkligen ett frhllande du vill leva i? Ett frhllande med en kvinna som inte lskar dig?
r inte ensamhet dr du kan trffa en ny, bttre n ett krlekslst frhllande med en kvinna som tar hand om dig?
Slpp henne o bygg upp ett eget liv. D r du redo nr den rtte rkar dyka upp.
Citera
2018-02-24, 11:42
Bannlyst
1. Antagligen fr att du drar dig med uttryck som hen. Finns ingen kvinna som kan respektera en man som kallar sig fr "feminist".

2. Ngon anledning finns det till att hon knde sig tvingad att hitta lgenhet innan hon spelade nsta kort. r du en vldsam konfliktskande dramakrring som inte lyssnar till ngot annat n ditt egna knsloliv mhnda?
Citera
2018-02-24, 12:06
Medlem
Vad r en hen? Lter som en hna. Jobbar du inom jordbruket TS?
Citera
2018-02-24, 12:09
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dordas
jag hade slppt henne och skrpt till mig lite. tror inte de flesta kvinnor vill ha mn som gr runt och gr allt de sger och anvnder hen osv. ta tillbaka kontrollen ver ditt liv s funkar nsta frhllande bttre. tror jag.
+1 p den.

TS r du gift med en kyckling? Nacka den och tillaga den till lunch vettja. Fler kycklingar kan du kpa hos nrmsta bonde om du har den bjelsen att ha sex med den. Men det r frbjudet enligt lag med tidelag nu bara s du vet.
Citera
2018-02-27, 13:44
Medlem
tuggishs avatar
Krleken r slut kan du konstatera. Hon r hemlig med telefonen. Skriver med andra.

Du tycker det hela kom "pltsligt".

Det enda du kan konstatera r att det dtt ut. Acceptera att hon r pvg vidare fr du kommer ocks behva g vidare.

Synd men snt r livet!
Citera
2018-02-27, 16:07
Medlem
vasaduellers avatar
Hon har sannolikt inte starka knslor och/eller respekt fr dig. Det gr inte att sga om hon har ngon annan p gng eller inte, men det beteende som du beskriver kan i alla fall signalera att hon sker efter ngon att erstta dig med. Kanske var lgenheten i sig en dealbreaker. Kanske knner hon nu att hon r sker p att ngon annan vill ha henne. Oavsett vilket, s behver man inte acceptera att bli behandlad s. Du har strckt dig s lngt redan, att du aldrig behver se tillbaka och undra om du hade kunnat gra mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in