Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-05, 20:55
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving

Sjukt alltså. Folket uttrycker hur de upplever invasionen av MENA packet, men det är emot lagen. Att våldtäktsvågen rullar in och råttorna med den är helt OK i sammanhanget. Men svenskarna har det sossesverige de förtjänar. Sossepolitikerna har gradvist skapat helvetet under 80 år med folkets stöd.
Nej.. det är inte olagligt att vara negativ till invandringen och hur regeringen skött det, eller att vissa marockanska snorungar går runt med vapen och försöker råna folk.

Det är dock inte lagligt att uttrycka "jävla somalier, vilka råttor de är" eller "zigenarna är bara tjuvar och pack". (Vad som är sant, och inte sant i dessa två påståenden är oviktigt).

Alltså - det är fullt lagligt att ifrågasätta hur invandringskrisen har och kommer påverka samhället.
Citera
2017-08-05, 20:56
Medlem
autismus-maximuss avatar
Detta initiativ är PERFEKT!
Om fler gör som dessa och anmäler skitbrott som att skriva ocensurerad kritik på internet kommer polisen helt översvämmas av skitanmälningar. Detta kanske inte uppenbart låter som någonting positivt, men det är så förändring kommer att ske. När polisen inte längre har resurser att undersöka våldsbrott så kommer medborgargarden och paralellsamhällen växa fram. Då är makten sannerligen tillbaka i folkets händer och då kan ett sunt samhälle byggas från grunden ur den multikulturella askan.
Citera
2017-08-05, 21:10
Medlem
fast dom skulle ju kunna prova med att stämma amerikanarna som äger verktygen för att sprida budskapen?

så har dom ju lite att pyssla med
Citera
2017-08-05, 21:35
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Det är dock inte lagligt att uttrycka "jävla somalier, vilka råttor de är" eller "zigenarna är bara tjuvar och pack". (Vad som är sant, och inte sant i dessa två påståenden är oviktigt).
Intressant det är alltså olagligt att ha den åsikten?, vad är det för lag?
Man kan ju tänka det eller är det bara yttrandet som är olagligt?
Jag är bara nyfiken, för jag vet uppriktigt inte.
Följdfråga: vad för prejudikat finns på det?
Senast redigerad av Tarstan 2017-08-05 kl. 21:41.
Citera
2017-08-05, 21:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Medborgargarden bestående av bland annat före detta poliser som patrullerar nätet och letar efter "brottslingar"?

Det är svårt att se att det är en bättre ide än medborgargarden som patrullerar riktiga gator efter verkliga brottslingar.

Men medan samhället ser mycket negativt på det senare tycks det snarare på många håll, även bland maktens korridorer, applåderas och ges stöd åt dessa medborgargardister och angivare.

Mycket obehagligt.
Citera
2017-08-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Men låt då dem som blir hotade få sköta detta själv.

Detta är inget annat än en medborgargarde på nätet och en uppmaning till angiveri. Och sånt ska man varken syssla med i verkligheten eller på nätet.

Folk ska inte sätta upp sina egna små organisationer och syssla med sånt här. Det kan gå jäkligt snett också.

Man ska också vara medveten om att mycket av dessa hot och hat över olika folkgrupper också många gånger grunder sig i en uppdämt frustration över vad som pågår i landet. Om man är lite äldre och verkligen har sett den förändringen som har skett och fortfarande pågår, så är det inte heller konstigt att många kan uttrycka sig på ett kanske inte helt korrekt sätt. Den utvecklingen som våra folkvalda har givit detta land är inget annat än en skandal och som medborgare är det ju bara att gilla läget och hänga med på denna åktur rätt utför. Nu är det ju knappt att tänka på att ungdomar ens lyckas flytta hemifrån och sedan behöver de ju studera, samt belåna sig som fasiken, för att alls ha en chans på vilket skräpjobb som helst. Vård och pensioner behöver man knappt snacka om, precis som skolan. Varför det har blivits så vet alla, serverat till oss av våra politiker.
Citera
2017-08-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tycker 600 anmälningar är dåligt jobbat, jag skulle nog kunna vaska fram 50.000 anmälningar själv för dvs brott om jag skulle anmäla alla försök till bedrägeri jag blivit utsatt för digitalt. Har svårt att se att en åklagare rör detta, det skulle vara om det är brist på annat eller att man vill statuera ett exempel på någon kändis, men att åtala en städare för att han skrivit nigger på facebook har jag svårt att se att det finns någon vinning, systemet är överbelastat som det är.

Jag hörde av mig för något år sedan till Polisen just angående detta, då jag tyckte det började komma in alldeles för mycket nigeriabrev i alla dess former till vår företagsmail, suspekta fakturor, fraktsedlar över saker som jag skulle hämta ut annars skulle jag bli ersättningsskyldig, fylla i mina kontouppgifter som skulle mailas pga "suspekt" aktivitet på mitt konto osv. Svaret jag fick från Polisen var att allt detta klassades som spam, jag såg det själv som försök till bedrägeri, men de klassade det som harmlöst spam. Det jag förslog var att de åtminstone kunde ha en mailadress där man kunde skicka all denna skräp, så kunde deras IT tekniker kolla upp det och sedan gå vidare med vad som behövdes. Svaret jag fick från dem var att det där var som sagt bara spam pga det mailats ut till många och att det var bara att göra som "antagligen" alla andra och deleta skräpet. De sade också det var så mycket sådant som cirkulerade att de hade helt enkelt inte tid till att granska det.
Citera
2017-08-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Man ska också vara medveten om att mycket av dessa hot och hat över olika folkgrupper också många gånger grunder sig i en uppdämt frustration över vad som pågår i landet. Om man är lite äldre och verkligen har sett den förändringen som har skett och fortfarande pågår, så är det inte heller konstigt att många kan uttrycka sig på ett kanske inte helt korrekt sätt. Den utvecklingen som våra folkvalda har givit detta land är inget annat än en skandal och som medborgare är det ju bara att gilla läget och hänga med på denna åktur rätt utför. Nu är det ju knappt att tänka på att ungdomar ens lyckas flytta hemifrån och sedan behöver de ju studera, samt belåna sig som fasiken, för att alls ha en chans på vilket skräpjobb som helst. Vård och pensioner behöver man knappt snacka om, precis som skolan. Varför det har blivits så vet alla, serverat till oss av våra politiker.

ja man borde tvinga politikerna att läsa vad som skrivs så att man får insyn i problemen istället för att sopa det under mattan och skuldbelägga vanligt folk som lever i verkligheten

även om det är en del överdrifter så tror jag det skulle vara nyttigt att ta del av för beslutsfattarna
Citera
2017-08-05, 22:05
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
http://www.sydsvenskan.se/2017-08-05...ingar-hittills

Sjukt alltså. Folket uttrycker hur de upplever invasionen av MENA packet, men det är emot lagen. Att våldtäktsvågen rullar in och råttorna med den är helt OK i sammanhanget. Men svenskarna har det sossesverige de förtjänar. Sossepolitikerna har gradvist skapat helvetet under 80 år med folkets stöd.

I USA råder freedom of speech och sådana där "hattrådar" är bara socialt prat. Gå in på tidningars kommentarsfält i USA och kommentarerna får svenska hattrådar att blekna.

Nja, USA styr Sverige( typ FRA).
Men vilka är dessa småpåvar?
Och har dessa småpåvar i sin tur något organ och som styr och övervakar dem?
Är typ Lena Tysk här en "expolis"?
Senast redigerad av hee4r 2017-08-05 kl. 22:09.
Citera
2017-08-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Nej.. det är inte olagligt att vara negativ till invandringen och hur regeringen skött det, eller att vissa marockanska snorungar går runt med vapen och försöker råna folk.

Alltså - det är fullt lagligt att ifrågasätta hur invandringskrisen har och kommer påverka samhället.

Du ser inte, eller vill inte se, vad som pågår (eller så tillhör du dem som arbetar för detta).
Vad det handlar om är att man med ett steg i taget begränsar yttrandefriheten.
Den som uttrycker sig som du exemplifierar utgör inget hot alls överhuvudtaget.
Att hata är en mänsklig rättighet. Primitiv, burdus, klumpig, osmaklig, osaklig, frånstötande, visst, men inget hot.
Lagarna på området är inget annat än ett förtryck mot det allra viktigaste och i många fall det enda vi har att ta till när vi är missnöjda med något - det fria ordet.
I stort sett alla demokratier inser vikten av detta och skulle aldrig få för sig att sätta munkavle på folket.
Vad som pågår i Sverige är en begränsning, en reducering av demokratin i små men mkt obehagliga steg.
Hur man ska begränsa invandringskritik och kritk mot hur invandrare beter sig, kritik mot feminism, kritik mot böglobbyn, kritik mot påstått klimathot. kritik mot politiker och kritik mot makthavare och journalister står högt på att-göra-listan hos makthavare och etablissemanget.
Svensk MSM har redan tagit ett stort steg genom att ta bort (eller aldrig införa) kommentarsmöjlighter. Något som är UNIKT för just Sverige.

Jag ta ett par exempel från UK. Det ena handlar om en färgad student på anrika Cambridge University som manglar ut att alla vita är rasister. En artikel som om den överhuvudtaget hade publicerats i svensk MSM aldri kan kommenteras.

Så fungerar det inte i andra länder. Media där ser det både som viktigt och intressant att läsarna ska få ge sin syn på saken UTAN att behöva linda in sina ord i bomull.

516 kommentare på några få dagar som dessutom kan betygsättas.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...le-racist.html

Det andra handlar om Pride. Vad tycker folk i allmänhet om detta spektakel?

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ton-Pride.html

Det tredje från Norge som handlar om politik. De ska snart gå till val där.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/s...er/a/24111051/
Senast redigerad av MrStreamer 2017-08-05 kl. 22:38.
Citera
2017-08-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Expoliser och jurister? Är det Soros som betalar dem?
Det är bland annat Soros som finansierar invasionen av Europa och står ekonomiskt bakom att folk tas av smugglarna från Afrika, Iran, Irak och dylika platser till Europa. Rika sätter inte stopp på kriget, dem av ekonomiska intressen skapar krig.
Citera
2017-08-05, 23:23
Medlem
Tjoflos avatar
Ja, det är ju bättre att folk håller vreden inom sig istället för att skriva ut den...
De agerar som Gestapo, man kan ju hoppas att någon av alla dessa som blir anmälda flippar ur och brandbombar ihjäl dessa duktiga expolisers familjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in