2018-03-01, 13:35
Medlem
pingvinens avatar
https://www.hd.se/2018-03-01/bastads...nalt-skitsnack

Uppfriskande, men inte förvånande med tanke på att han verkar ha ungersk bakgrund. Fler sådana behövs väl för att få igång diskussionerna?

Premium-artikel, men jag kopierar in delar här ändå

– Skolans uppgift, som jag uppfattar saken, är primärt att lära våra barn grundläggande kunskaper så de kan möta vuxenlivet. Om man ska lära sig att en bokstav heter a, vad har det med värdegrund att göra? Det är ett tramsbegrepp, fullständigt innehållslöst.

I mejlet står det att du undrar varför man ska jobba med HBTQ, varför?

– Man ska ifrågasätta heteronormen hette det i församlingen. Vuxna människor hanterar väl sin sexualitet själva. Man tjafsar om HBTQ och alla avvikare, är det en så väsentlig fråga? Om vi tar Sverige som ett exempel, tror du att vi överlever långsiktigt utan heteronormen? Det vill säga män och kvinnor som gör barn för att vi ska överleva. Den frågan ställde jag till henne, och det står jag för.
Du undrade också hur samhället skulle överleva om alla jobbade med rättvisa, vad menar du?

– Mycket enkelt. Utan den sektorn som ser till att ett samhälle producerar mervärde, det vill säga alla fabriker som producerar varor som man kan tjäna pengar på, skulle aldrig de människor som ränner runt och pratar om rättvisa klara sig.

Behöver man inte både och?

– Ja, det kan du svara på själv.

Tycker du inte det är viktigt att jobba med rättvisa?

– Det är ett av de begreppen i svenskan som helt saknar substans. Det som är rättvist för dig är kanske inte det som jag upplever som rättvisa.

Fråga: Kommer detta att sprida sig till fler som i hemlighet tycker likadant, eller är det sparken och misstänkliggörande som kommer nu?
Citera
2018-03-01, 13:57
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
https://www.hd.se/2018-03-01/bastads...nalt-skitsnack

Uppfriskande, men inte förvånande med tanke på att han verkar ha ungersk bakgrund. Fler sådana behövs väl för att få igång diskussionerna?

Premium-artikel, men jag kopierar in delar här ändå

– Skolans uppgift, som jag uppfattar saken, är primärt att lära våra barn grundläggande kunskaper så de kan möta vuxenlivet. Om man ska lära sig att en bokstav heter a, vad har det med värdegrund att göra? Det är ett tramsbegrepp, fullständigt innehållslöst.

I mejlet står det att du undrar varför man ska jobba med HBTQ, varför?

– Man ska ifrågasätta heteronormen hette det i församlingen. Vuxna människor hanterar väl sin sexualitet själva. Man tjafsar om HBTQ och alla avvikare, är det en så väsentlig fråga? Om vi tar Sverige som ett exempel, tror du att vi överlever långsiktigt utan heteronormen? Det vill säga män och kvinnor som gör barn för att vi ska överleva. Den frågan ställde jag till henne, och det står jag för.
Du undrade också hur samhället skulle överleva om alla jobbade med rättvisa, vad menar du?

– Mycket enkelt. Utan den sektorn som ser till att ett samhälle producerar mervärde, det vill säga alla fabriker som producerar varor som man kan tjäna pengar på, skulle aldrig de människor som ränner runt och pratar om rättvisa klara sig.

Behöver man inte både och?

– Ja, det kan du svara på själv.

Tycker du inte det är viktigt att jobba med rättvisa?

– Det är ett av de begreppen i svenskan som helt saknar substans. Det som är rättvist för dig är kanske inte det som jag upplever som rättvisa.

Fråga: Kommer detta att sprida sig till fler som i hemlighet tycker likadant, eller är det sparken och misstänkliggörande som kommer nu?

Ja och ja.

Säkerligen kommer detta väcka mod hos andra, men han lär slängas få skit så han klarar sig ändå.
Citera
2018-03-01, 14:11
Medlem
Bunsofsteels avatar
Äntligen någon som vågar påpeka att kejsaren är naken.

Heder åt mannen.
Citera
2018-03-01, 14:45
Medlem
Mannen är ett föredöme och han kommer säkert att drabbas av någon sanktion.
Citera
2018-03-01, 17:16
Medlem
RedXs avatar
Tänk att det gått så långt att man nästan blir chockad när en person ger uttryck för sunt förnuft i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in