2018-06-03, 21:55
Medlem
Har inte provat sjlv men vad jag lst s krver salvia ganska mycket hgre temperatur fr att frigra det aktiva mnet. DMT r tvrtom vldigt vrmeknsligt. Med andra ord behver du olika verktyg till de olika substanserna. Stormtndare till salvia r nstintill ett krav om du vill f det att funka.
Citera
2018-10-03, 21:30
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fractalbob
Har inte provat sjlv men vad jag lst s krver salvia ganska mycket hgre temperatur fr att frigra det aktiva mnet. DMT r tvrtom vldigt vrmeknsligt. Med andra ord behver du olika verktyg till de olika substanserna. Stormtndare till salvia r nstintill ett krav om du vill f det att funka.

Uppdatering sedan i somras: det visade sig att jag bara hade Salvia A och inte koncentratet s det gick inte att f en psykoaktiv upplevelse!

Idag gick det mycket bttre att bryta igenom p 0,25 gram, x20 men upplever samtidigt att ruset r vldigt kort i jmfrelse med Changa/DMT!

Det gick bra att anvnda en vanlig tndare och jag fick aldrig ngra obehagliga overklighetsknslor. Troligen kan detta ha att gra med att jag r ganska van vid att trippa och inte har rkat ut fr bad trips.
Citera
2019-08-03, 10:11
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Uppdatering sedan i somras: det visade sig att jag bara hade Salvia A och inte koncentratet s det gick inte att f en psykoaktiv upplevelse!

Idag gick det mycket bttre att bryta igenom p 0,25 gram, x20 men upplever samtidigt att ruset r vldigt kort i jmfrelse med Changa/DMT!

Det gick bra att anvnda en vanlig tndare och jag fick aldrig ngra obehagliga overklighetsknslor. Troligen kan detta ha att gra med att jag r ganska van vid att trippa och inte har rkat ut fr bad trips.

0,25g av 20x?!

Nu r jag ingen van trippare men av 10x s rcker bokstavligt talat typ 20 sm salvia flarn och stormtndare fr att skjutsa ivg mig till en annan verklighet iaf
Citera
2019-08-04, 07:10
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
0,25g av 20x?!

Nu r jag ingen van trippare men av 10x s rcker bokstavligt talat typ 20 sm salvia flarn och stormtndare fr att skjutsa ivg mig till en annan verklighet iaf

Jag anvnder mig av en vanlig glaspipa nr jag rker p och kanske s har jag hg tolerans fr det r samma grej d jag rker Changa. Iaf tog jag och krde 0,25g av 50x Salvia fr ett par veckor sedan sent p kvllen medan jag tittade p den runda Mnen.

Efter ett tag s fick jag CEV:s frn hundratals r tillbaka i Stonehenge i England. Jag sg hur Druiderna med elektrifierande, utomjordiska krafter lyfte upp och passade in klippblocken in i varandra!
Citera
2019-08-08, 22:02
Medlem
Lilabanans avatar
Salvia r definitivt DMT's onda syster. Att det inte r olagligt p samma stt som DMT visar p vilka krafter som styr vr vrld
Citera
2020-04-26, 19:43
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Varfr r salvia s ignorerat av psychonaut och psykadelica-communities.
Vare sig man snackar med folk med detta intresse IRL, eller p ett psykadelika-forum p internet, eller p en facebookgrupp om psykadelika, eller var som helst egentligen, s nmns aldrig salvia. Till och med nr folk listar psykadelikor och tar med lite mer obskyra som iboga, s r inte salvia med.

Varfr r det s? r det fr att det r lagligt? r det fr att det r fr intensivt? r det fr att det var populrt bland amerikanska fjortisar p youtube? r det att ingen lr sig ngot eller fr ngra revelations? r det att den r fr ung i vst?

Tagit en del psykadelika sjv, som syra, svamp, och DMT. Men aldrig salvia, s kan inte riktigt lista ut varfr det r shunned upon, eller inte ens shunned, utan snarare helt ignorerat.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-04-26 kl. 19:47.
Citera
2021-05-15, 14:38
Medlem
Har en Salvia som kallas salvia vit, r det rtt sort?
Citera
2022-04-21, 15:21
Medlem
Varifrn fr man salvia ifrn nu frtiden?
Citera
2023-03-12, 00:03
Medlem
Kan man odla sjlv?
Citera
2025-01-19, 14:40
Medlem
NordicNightowls avatar
Var kan man bestlla Salvia ifrn nu fr tiden? Elephantos verkar inte ha det. Efter lite efterforskningar s verkar det vara frbjudet att slja i hela Europa, alla lnder frutom i sterrike. Hittar dock ingen shop som sljer drifrn.
Senast redigerad av NordicNightowl 2025-01-19 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in