Om du tycker att det r rimligt och OK att gra det nu (tala i telefon med henne) s r det exakt det kontraktet du skriver under s lnge du r tillsammans med personen. Acceptera eller inte.
Lyssna inte p kvinnorna i trden. Detta r allt annat n normalt d hon blir sur och inte kan frst att du har annat att gra.
Som man vet man bttre med strre utval n 3-4 feminister p detta forumet.
Kvinnor som inte kan frst mentalt att du har annat att lgga tiden p, som att skapa en bttre framtid, r problematiska ut i fingerspetsarna.
I ditt fall r det en rejl grad av omognad ocks d hon r s pass ung, och kvinna.
Att vilja prata med ngon r normalt, men inte det du beskriver med ofrstende infr din situation.
En person som r seris skulle tvrt om se det som bra att du verkligen kmpar fr att skapa ngot bttre med utbildning och jobb. Det r ju nd t er du gr det, om ni nu r seris och planerar en framtid.
Ser hon ingen framtid med er p lngre sikt r hon bara egoistisk och sjlvisk. Inget att satsa p fr fem re. Du kommer d f en av feministerna frn detta forum p halsen. Allts ingen normal kvinna.
Tvrtom fr mig, hr var det killen som inte fattade att jag hade annat att gra n att prata med honom varenda lediga minut. Visst att man kan ha telefonsamtalet igng, men man behver inte prata hela tiden vilket mitt ex tyckte. Man har inte s mycket att prata om tillslut och vill dessutom hinna gra annat n att stirra in i en vgg och prata hela dagarna. Kunde ju inte ens lsa en artikel eller ett blogginlgg innan det kom kommentarer som "varfr r du tyst fr?", "Prata med mig". Oerhrt trttsamt. Detta borde egentligen alla mnniskor frst.
Hon vill knna sig sedd. Svr sits, bsta tipset r att prata med henne och frklara att du har massor av annat att gra. Nr ni vl pratar, se till att det handlar om henne och att du visar hur du saknar henne.
Det skulle jag aldrig st ut med. Man har vl ett liv? Innan min partner och jag flyttade ihop pratade vi ungefr varannan dag och sgs ett par gnger i veckan.
Vad r det fr slags mnniskor som inte frstr att distans och lngtan r en frutsttning fr att spnningen i en relation ska best?
Jag vart ihop med en tjej ett ag lngdistans, hon ville med Skype och videosamtala i flera timmar varje dag, jag trttnade snabbt som Fan och det sprack efter att jag sa att "jag har extremt mycket jobb de nrmaste 3 veckorna s jag kommer inte hinna prata s ofta" hon blev vl ledsen men precis som alla andra snubbar s r jag frdig efter 5 min prat, att sen sitta och krysta fram saker i 2 timmar till, det pallar jag inte. Hon verkade vara glad bara att vi hade linjen ppen mellan oss och det inte var konstant prat, men det tyckte jag med var jobbigt.
Jag brukar i regel avbryta samtalet om det pgr lngre n 5min. Avskyr att prata i telefon, och fr mycket prat r dessutom skadligt fr frhllandet. Nr du accepterar att prata med henne i 2-3h sger du att du r desperat och gr det fr att du r rdd att frlora henne, att din tid r vrdels eller bde och. Lter inte srskilt attraktivt, va? Det r bttre att lta flickvnnen snacka skvaller och annan skit med sina vnninor.
Dejtade en gng en kvinna i ngra mnader, hon ville prata i timmar i telefon, varje dag. Frstod efter ett tag att hon var inte intresserad av ngon riktig relation utan ville mest f prata med ngon som lyssnade p henne, hon behvde nog mer en kurator. Rtt som det var s dumpade hon mig, och hon brjade om med en annan man. Det var en lttnad, trffade sedan en kvinna som var mer normal, 5-15 min rckte p telefon, fr henne, och fr mig.
Jag har ingen erfarenhet av sdant. Men frstr inte problemet.
Det r vl bara att sga att du inte har tid att prata lngre, och lgga p. Om man gr det p ett artigt och trevligt stt, s r det ingen normal mnniska som klagar p det.
Det r klart att man vill vara snll mot den man tycker om. Men man har samtidigt ett ansvar mot sig sjlv, att inte anpassa sig mer n man mr bra av. Vissa partners har ltt fr att krva mycket men r inte villiga att anpassa sig sjlva. D mste man bestmma sina grnser och stta ned foten dr det behvs.
Du r fr orolig och desperat efter din tjejs gillande. Gr s hr: Bestm olika grnser som gr att du knner dig bra och fr ditt liv att fungera. Hll benhrt p dessa. Var sedan hur snll och flexibel du vill, utanfr dina grnser. Om hon inte r ok med det, lt henne lpa.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!