World Padel Tour som sänds på Viaplay/VSport är denna veckan i Danmark för Danish Padel Open 2022 , och det är faktiskt tre svenskar med i TV-sända matcher för ovanlighetens skull, för den som vill kolla.
Först ur är wildcard-paret Åsa Eriksson Krueger och Ida Jarlskog, som ser ut att vara nästa match, så start någon gång runt 13:00. Efter det spelar Daniel Windahl match tidigast 15:00. Tror det är första gången man fått se svenskar sen Nent började sända Padel?
OffTopic: Även nordiskt i kvalet till French Open i tennis, i detta ögonblick finskan Potapova på EurosportPlayer/Discovery+ med finsk kommentering, och i eftermiddag spelar Miriam Björklund, båda i andra kvalomgången.
Sveriges och världens största padelaktör PDL Padel United stänger ner 15 av sina padelhallar i Sverige. Anledningen är en överetablering på flera håll i landet.
Det torde stänga ner fler hallar, nyhetens behag har lagt sig.
Jag hejar på båda paren då det är omöjligt att inte älska den lilla spjuvern Paula Josemaria i ena paret eller Bea Gonzales med sin gigantiska håruppsättning i det andra(dom två spelade för övrigt i samma lag för några år sedan), plus att jag är svag för spanska kvinnor sedan man kollade på TVÉ i början av 90-talet, men tusan vilken match nyss!
Trots att Paulita Dinamita och Ariana Sánchez mosade motståndet i första med 6-1 tog finalen ändå över 3 timmar, och matchbollen var helt obegriplig, Paula kröp ihop och gömde sig för att inte få bollen i sitt söta nylle nära nätet men lyckades ändå returnera bollen över nätet utan att titta när hon höll racketen som kroppsskydd om jag nu hann uppfatta det rätt, och några slag senare vann dom poängen och turneringen då Bea drog den i nätet.
Jag blir helt svettig av att kolla på denna sport, och den är tusan så mycket roligare att kolla på än dubbeltennis eller dubbelbordtennis. Dubbel i badminton kommer möjligtvis delad etta, för bollarna är så mycket längre och roligare i padel och badminton än tennis/bordtennis, med ofta helt obegripliga eller magiska returneringar i just padel.
För dom som vägrar göda konkursförtjänta Viaplay med pengar går samma sändningar oftast att se i 720p29.97 på amerikanska Bein Sports Extra som finns i amerikanska Pluto-utbudet genom rätt Kodi-tillägg för den tjänstens utbud.
Nu Indy500 där en av svenskarna försvann efter bara två kurvor, men jag tror det är tre eller fyra svenskar kvar i racet.
Edit: Nej två svenskar körde ihop på varv 1, två kvar, eller om det är tre.
Senast redigerad av pumahunter 2024-05-26 kl. 22:56.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!