CENSUREN TOG 15 MINUTER??
Ha ha, r det mjligen P-A-N-I-K p SVT p grund av att svenska nyheter hnar deras/SVTS urljliga onda ryssland narrativ propaganda, som fr vrigt r s dlig att man undrar om det inte r sjlvaste Dan Eliasson p MSB som sjlv har klurat ihop den p sin lunchrast eller nt.
Nu undrar man ju frsts vad det var som var s hemskt att man var tvungen att klippa bort det,,, r det snt man hittar p the dark net
SVTs KNYSTADE FRKLARING
Citat:
Enligt teknisk personal p SVT berodde avbrottet p att ett program redigerades klart sent p kvllen.
Det var sen redigering i ett aktualitetsprogram. D hann man inte gra alla tester i tid och d fungerade inte allt, sger Adde Granberg, teknikdirektr p SVT.
Han fortstter:
Tiden prioriterades p att klippa klart istllet fr test eftersom systemen brukar fungera.
Nr man lser saker p ntet s r det alltid viktigt med kllkritik, och nr jag lser SVTs frklaring s skriker min spontana kllkritiksradar,,, F-A-K-E N-E-W-S
Hm Man undrar vad det var som trasslade med grdagens avsnitt 4. (Ngot som eventuellt hnger ihop med att produktionen knns lite mer ryckig och fumlig n vanligt. Har de i sista sekund tvingats klippa in kasserade tagningar?)
En icke-konspiratorisk gissning: De har ett spektakulrt avslut, med nationalistisk statyinvigning, dr Lundafilharmoniker marscherar in och lter som en blandning av barnmusikanter och knullande skldpaddor. Vilket rkar skita sig bortom rddning; de tvingas slnga in ett ndslut med titta-p-klockan.
En konspiratorisk gissning: Ngot i materialet blir underknt i sista sekund och de tvingas dlja saken med omfattande klipp-och-klistra.
Senast redigerad av JanTaliban 2019-10-12 kl. 14:03.
appelquist har snkt hela programmet. inte lika vass, inte samma flow, inte alls lika plst likt rnndahl r om allt. det har blivit precis som 90% av andra svenska humorprogram - lite under mediokert.
de borde ge honr r rnndahl och dpa om programmet till "trkig svensk satir utan ngon pong"
appelquist har snkt hela programmet. inte lika vass, inte samma flow, inte alls lika plst likt rnndahl r om allt. det har blivit precis som 90% av andra svenska humorprogram - lite under mediokert.
de borde ge honr r rnndahl och dpa om programmet till "trkig svensk satir utan ngon pong"
Du klagar p framfrandet...och menar d att satiren drav frlorar sin pong, snacka om att vara offer fr sina knslor, humor r roligt utifrn ett intellektuellt perspektiv, eller s r man som tittare inte intellektuellt underordnad
Du kan inte definiera hur var och nr Rnndahl var vass i frhllande till Appelqvist, det r samma personer som skriver
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-10-19 kl. 00:52.
Haha, det mste bli pk-protester gllande inslaget om skjutna kvinnan.
Men "Hll i fittorna!"
Halvvgs inne p avsnitt tv, mycket bra attack mot regimens och "oppositionens" skdespel kring tgrder mot maffian, aka "gng".
UPPDATERING: efter slutklmmen med den stenhrda kngan mot odugligt svenskt regimagendafrstrt polisvsende och deras svrt dysfunktionella fokus p sjuka mjuka irrbudskap, kontrasterat mot Tysklands effektiva hrdatag-motsvarighet, s r jag vaccinerad mot tminstone tv avsnitt av anti-SD sarkasmer.
Senast redigerad av pjabas 2019-10-19 kl. 03:28.
Det senaste avsnittet (#5, 18-10-19) var det bsta med Appelquist hittills, jag ger det tre av fem. Jag skrattar sllan hgt men nr han sade att
"kostnadsutjmningen r s svrbegriplig att den handfull personer som frstr den aldrig fr sitta i samma flygplan"
brast det fr mig.
Lser man trden ser man att avsnitten p Rnndahls tid kritiserades flitigt medan de sndes, fr att sedan unisont hyllas efter att Kristoffer tagit ver.
Jag lter jttetrkig nu, men tycker att det mest rimliga varit om omdmena nyanserats. Rnndahl var bra nr han var som bst, men det frekom mnga pruttiga sekvenser ven i de bsta avsnitten. Appelquist har inte kommit till sin rtt riktigt, fr mig r han bst nr han r kall och cynisk snarare n sprallig och cynisk som sin fretrdare. Men som flera har ppekat handlar det till stor del om kvalitn p manuset.
Jag hoppas att Kristoffer fortstter ett tag, fr jag tror att det kan bli riktigt bra.
Frsta avsnittet med Kristoffer var svajigt som fan tycker jag men det har blivit bttre och bttre, ikvll var det riktigt vasst. Till p kpet blev jag lite kr i Klinga.
Det senaste avsnittet (#5, 18-10-19) var det bsta med Appelquist hittills, jag ger det tre av fem. Jag skrattar sllan hgt men nr han sade att
"kostnadsutjmningen r s svrbegriplig att den handfull personer som frstr den aldrig fr sitta i samma flygplan"
brast det fr mig.
Lser man trden ser man att avsnitten p Rnndahls tid kritiserades flitigt medan de sndes, fr att sedan unisont hyllas efter att Kristoffer tagit ver.
Jag lter jttetrkig nu, men tycker att det mest rimliga varit om omdmena nyanserats. Rnndahl var bra nr han var som bst, men det frekom mnga pruttiga sekvenser ven i de bsta avsnitten. Appelquist har inte kommit till sin rtt riktigt, fr mig r han bst nr han r kall och cynisk snarare n sprallig och cynisk som sin fretrdare. Men som flera har ppekat handlar det till stor del om kvalitn p manuset.
Jag hoppas att Kristoffer fortstter ett tag, fr jag tror att det kan bli riktigt bra.
Problemet r att KA - i motsats till JR - har skitat ner sig med en massa huvudlsa uttalanden p PK-vnsterns vgnar. Detta gr att tminstone jag inte tittat p programmet. Undrar drfr om det r mycket vnsterpekpinnar i KA:s version, eller om manusskrivarna vgar lyfta blicken?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!