Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-11, 16:07
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Ska på dejt med en tjej jag tycker väldigt mycket om problemet är att vi bägge bor lite off till så bästa sättet att utföra detta på var att ta en kryssning från Göteborg till Kiel för att kunna käka och ha det mysigt på båten.

Nu ska självklart tjejens morsa med på detta när hon fick höras talas om det så jag kommer att käka middag med tjejen och hennes morsa känns lite sådär då det är första gången vi ses efter att ha träffats ute på krogen.

Antar att tjejen inte kan säga nej till morsan men nu ska jag lyckas charma 2 personer på en och samma gång.
Oftast är det ju så att man får tjejens förtroende innan man träffar föräldrarna så vet i sjutton hur jag ska agera här.
Brukar inte ha nå problem att göra gott intryck på föräldrar i efterhand när ett förhållande blivit officiellt men nu ska man alltså göra det på en gång samtidigt som man ska charma tjejen.

Någon som varit med om liknande och kan ge något gott råd på vägen?
Ehhh.... inte normalt alls...
Ställ in!
Citera
2018-03-11, 16:11
Medlem
Vad är det för fel på dig? Varför gick du med på det öht?

Vad fan är det för fel på dig...
Citera
2018-03-11, 16:41
Medlem
Krongjorts avatar

Gå dit, var trevlig, precis som du är. Efter att de fått väldigt goda intryck av dig, tacka för dig och säg att det inte blir några fler träffar.
Citera
2018-03-11, 17:05
Medlem
godboys avatar
Ha ha ha! Det här kan ju bli hur kul som helst! Åk och se det som en kul grej! Finns massa scenarion kring hur detta kan bli:
  • Det blir skittrist. Men sannolikt för att du är spänd och för att hantera det hela.
  • Det blir skitkul! Ni har trevligt, kanske inte leder till sängen, men det kanske kommer.
  • Du får ihop det med hennes morsa som visar sig vara skitsnygg.
  • Ni har trevligt och morsan raggar på sitt håll.

I alla fall, om det inte blir kul, gå din väg, du är på en båt och det finns troligen massa andra att ha skoj med.
Citera
2018-03-11, 17:26
Medlem
mainfurers avatar
Fick en flashback till sällskapsresan när Jose´s mamma övervakar de hela tiden under dejten :-)
Citera
2018-03-11, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ska på dejt med en tjej jag tycker väldigt mycket om problemet är att vi bägge bor lite off till så bästa sättet att utföra detta på var att ta en kryssning från Göteborg till Kiel för att kunna käka och ha det mysigt på båten.

Nu ska självklart tjejens morsa med på detta när hon fick höras talas om det så jag kommer att käka middag med tjejen och hennes morsa känns lite sådär då det är första gången vi ses efter att ha träffats ute på krogen.

Antar att tjejen inte kan säga nej till morsan men nu ska jag lyckas charma 2 personer på en och samma gång.
Oftast är det ju så att man får tjejens förtroende innan man träffar föräldrarna så vet i sjutton hur jag ska agera här.
Brukar inte ha nå problem att göra gott intryck på föräldrar i efterhand när ett förhållande blivit officiellt men nu ska man alltså göra det på en gång samtidigt som man ska charma tjejen.

Om detta blir av så prata mer med mamman, vad som kommer att hända är morsan kommer gilla dig, dottern kommer bli svartsjuk.

Gör detta och återkom... Tro mig....
Citera
2018-03-11, 20:41
Medlem
Citat:

Detta måste du hålla oss uppdaterad över hur det gick! Väldigt ovanligt i Sverige, men desto mer vanligare i typ katolska länder, när man vill se till att döttrarna håller sig och det inte blir något noppande av.
Vad som kan hända är följande:
Det kan bli att morsan blir full och också vill ha lite kul, vilket är det bästa för dig för då kan du komma till under tiden och om morsan fått sitt på annat håll, så har du en hålhake på henne.
Det kan bli att morsan verkligen vill vara säker på att det inte alls blir något noppande av och kommer spänna ögonen i dig under hela resan, samt bevaka varje rörelse du gör, lycka till isåfall.
Det kan vara att morsan och dottern är bästisar och du mest får sitta för dig själv när de roar sig på bordershoppen odyl.
I vilket fall så är det inte omöjligt att du kommer få en klaustrofobisk känsla över situationen, samt funderar på att simma till land ett antal gånger.
Senast redigerad av torkel2 2018-03-11 kl. 20:44.
Citera
2018-03-11, 21:49
Medlem
Senapstjuvens avatar
Vet inte varför man skulle gå med på det, men se vad som händer och allra viktigast, skriv vad som händer här i tråden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in