Citat:
Ursprungligen postat av
FreeBirdSeed
Ska på dejt med en tjej jag tycker väldigt mycket om problemet är att vi bägge bor lite off till så bästa sättet att utföra detta på var att ta en kryssning från Göteborg till Kiel för att kunna käka och ha det mysigt på båten.
Nu ska självklart tjejens morsa med på detta när hon fick höras talas om det så jag kommer att käka middag med tjejen och hennes morsa känns lite sådär då det är första gången vi ses efter att ha träffats ute på krogen.
Antar att tjejen inte kan säga nej till morsan men nu ska jag lyckas charma 2 personer på en och samma gång.
Oftast är det ju så att man får tjejens förtroende innan man träffar föräldrarna så vet i sjutton hur jag ska agera här.
Brukar inte ha nå problem att göra gott intryck på föräldrar i efterhand när ett förhållande blivit officiellt men nu ska man alltså göra det på en gång samtidigt som man ska charma tjejen.
Någon som varit med om liknande och kan ge något gott råd på vägen?
Detta måste du hålla oss uppdaterad över hur det gick! Väldigt ovanligt i Sverige, men desto mer vanligare i typ katolska länder, när man vill se till att döttrarna håller sig och det inte blir något noppande av.
Vad som kan hända är följande:
Det kan bli att morsan blir full och också vill ha lite kul, vilket är det bästa för dig för då kan du komma till under tiden och om morsan fått sitt på annat håll, så har du en hålhake på henne.
Det kan bli att morsan verkligen vill vara säker på att det inte alls blir något noppande av och kommer spänna ögonen i dig under hela resan, samt bevaka varje rörelse du gör, lycka till isåfall.
Det kan vara att morsan och dottern är bästisar och du mest får sitta för dig själv när de roar sig på bordershoppen odyl.
I vilket fall så är det inte omöjligt att du kommer få en klaustrofobisk känsla över situationen, samt funderar på att simma till land ett antal gånger.