• 1
  • 2
2018-03-13, 13:15
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Ej jämförbart. Du vill slumpa dig fram till nya delforum. Det är lätt fixat, följ bara mitt förslag.

Det är visst jämförbart. Ditt resonemang är att "om man redan kan göra någonting på ett krångligt sätt så behöver man aldrig förbättre funktionaliteten", och jag håller inte med i det resonemanget.

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Reddit har ett röstningsystem, varför skulle inte Flashback kunna ha det? Därför att Flashback inte är Reddit helt enkelt.

Skillnad mellan dessa två. Röstningssystemet skulle påverka innehållet på Flashback negativt, en slumpfunktion skulle snarare förbättra tillgängligheten för alla underforum.
Citera
2018-03-13, 13:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Mja, det kan väl i och för sig också vara ett alternativ. Eller ja, ett bra alternativ faktiskt ju mer jag tänker på det. Men frågan är hur ofta det ger någonting för den som surfar runt på forumet? Chansen att hitta en random tråd som är intressant känns minimal, chansen att hitta någonting intressant på förstasidan av ett underforum (som man kanske inte ens tidigare kände till) är betydligt större.
Det går ju faktiskt att ha båda. Ett menyval som heter Slumpa som i sin tur har två val: Forum eller Tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nej för fan!

Tänk på alla djävla nekrobumpar där trådar från 2009 lyfts upp med "LOOOOL" eller där någon svarar "Testat med nya drivrutiner?" på en fråga varför en dator inte beter sig korrekt (för 10 år sedan).
Alltså, jag är faktiskt här för att rensa bort sån skit. Misstänker även att vissa forum skulle få störa problem än andra.
Citera
2018-03-13, 14:16
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Det är visst jämförbart. Ditt resonemang är att "om man redan kan göra någonting på ett krångligt sätt så behöver man aldrig förbättre funktionaliteten", och jag håller inte med i det resonemanget.
Navigera dig fram på forumet på ett slumpartat vis eller ett icke-slumpartat vis har ingenting med funktionaliteten att göra. Forumet fungerar för alla intresserade att ta del av.

För den som känner sig lite slumpmässig så kan den personen uppfylla sin slumpmässighet med mitt tärningsförslag.

Citat:
Skillnad mellan dessa två. Röstningssystemet skulle påverka innehållet på Flashback negativt, en slumpfunktion skulle snarare förbättra tillgängligheten för alla underforum.
Vadå förbättra tillgängligheten? Allt är ju öppet och tydligt med rubriker, det är bara att klicka sig dit.
Citera
2018-03-13, 15:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alltså, jag är faktiskt här för att rensa bort sån skit. Misstänker även att vissa forum skulle få störa problem än andra.

Det är det jag menar, dels så skulle ni få en djävla massa onödigt extraarbete, men även från användarnas perspektiv så skulle eventuellt vissa forumdelar bli svårlästa när ett stort antal gamla trådar bli bumpade och ni moderatorer inte har hunnit städa upp.

Ser ingen som helst fördel att kunna läsa slumpvalda trådar.

Edit: Vill någon läsa slumpvalda trådar så kan de ta https://www.flashback.org/t och skriva in ett random nummer.
Citera
2018-03-13, 15:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det är det jag menar, dels så skulle ni få en djävla massa onödigt extraarbete, men även från användarnas perspektiv så skulle eventuellt vissa forumdelar bli svårlästa när ett stort antal gamla trådar bli bumpade och ni moderatorer inte har hunnit städa upp.

Ser ingen som helst fördel att kunna läsa slumpvalda trådar.

Edit: Vill någon läsa slumpvalda trådar så kan de ta https://www.flashback.org/t och skriva in ett random nummer.
Jag tror dock att hårda tag på meningslös nekrobumpning kan lösa det problemet.
Citera
2018-03-13, 15:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tror dock att hårda tag på meningslös nekrobumpning kan lösa det problemet.

Jag har inte lika hög tilltro på att idioter lär sig, men så är jag en pessimist.

Sen rent krasst så kan man hävda att det inte är ett regelbrott att svara OnT på en 10 år gammal tråd "för att någon annan kanske ska lära sig" och gör man det enklare för idioter att hitta gamla trådar och vara "lustiga" så kommer de göra detta (skulle nog inte ens våga besöka Flashback under skollov om den funktionen fanns).
Citera
2018-03-13, 15:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har inte lika hög tilltro på att idioter lär sig, men så är jag en pessimist.

Sen rent krasst så kan man hävda att det inte är ett regelbrott att svara OnT på en 10 år gammal tråd "för att någon annan kanske ska lära sig" och gör man det enklare för idioter att hitta gamla trådar och vara "lustiga" så kommer de göra detta (skulle nog inte ens våga besöka Flashback under skollov om den funktionen fanns).
Det är ju dock en rätt enkel funktion att skapa, implementera och utvärdera. Funkar det inte så funkar det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in