Citat:
Ursprungligen postat av
Jibez
Ja det känns rätt så här. Jag får ta den tid det tar, bara hoppas hon är med på det också, men det verkar så i alla fall. Tänkte så hon inte ledsnar? Det är mitt ex som måste glömmas, tror allt kommer bli lättare då.
Då är vi lika där. Men känns som det inte är lika viktigt för killar generellt eller? Att vara känslomässigt redo för att ligga? Jag har helt tappat det när det gäller att bara ligga med någon "random". Jag måste verkligen lära känna personen eller ha känslor för att kunna göra det. Vet inte vad det beror på.
Som du säger, jag kan knappt röra en person som jag inte känner nåt för. Skulle kännas jättekonstigt att mysa med en tjej jag inte har känslor för eller känner att sug att lära känna. Nästan vidrigt på något sätt? Oavsett hur attraktiv tjejen är för mig så gillar jag det inte alls!
Jo fast tänker du så där att hon kanske hinner ledsna så blir det ju en stress där du kanske känner dig stressad att stressa fram känslor och gå vidare längre in i relationen fastän du kanske inte är riktigt redo.
Så länge du visar henne uppskattning och umgås mycket med henne så tror jag att hon har tålamod och inte ledsnar.
Fast jag tycker det verkar som är både killar och tjejer nu för tiden tar alldeles för lätt på sex och känslor. Tycker att det är rent vidrigt hur folk ligger runt med massa personer utan känslor. Hur dom raggar på allt och alla som att ingen betyder någonting. Som att det bara är ett utnyttjande av andra människor för bekräftelse och en stunds tillfredsställelse.
Det är samma för mig där, en kille kan vara hur snygg som helst men har jag inga känslor för den så blir jag inte attraherad och skulle nästan kännas som våldtäkt om han rörde mig.
Tror att du har kommit till insikt över vad som känns rätt för dig och vad som får dig att må bra. Det skapar bara tomhet och en gnagande känsla av att det är fel om man rör någon som man inte har känslor för.
Inte undra på att så många mår så dåligt nu för tiden, det är som att inget är äkta längre.
Som att människor är i en ständig jakt på nästa quick fix och alla är utbytbara.
Många människors värderingar suger tyvärr.