The Eagles, one of the most successful and longest-running acts in the history of popular music, have announced the first of what they say are their “final” tour dates. After 52 years, more than a thousand concerts and over 150 million albums sold, the group has announced the initial 13 dates of their final farewell tour, beginning on Sept. 7 in New York, with more to be added.
Senast redigerad av Ördög 2023-07-07 kl. 08:24.
The Eagles, one of the most successful and longest-running acts in the history of popular music, have announced the first of what they say are their “final” tour dates. After 52 years, more than a thousand concerts and over 150 million albums sold, the group has announced the initial 13 dates of their final farewell tour, beginning on Sept. 7 in New York, with more to be added.
Åh, Eagles är ett sådant bra band. Har både "Hotel California" och "One of these nights" på vinyl och de är rejält slitna men så bra. Hotel california är bra låt men jag tycker att låtarna "Wasted time" och "The last resort" är väldigt bra och de är med på det albumet.
På "One of these nights" albumet så gillar jag bland annat "Hollywood Waltz" och givetvis "Journey Of The Sorcerer" men också "Lyin Eyes".
Det är lite roligt att Håkan Hellström härmar "Desperado" i sin låt "Nu kan du få mig så lätt". Det visar att även han förmodligen gillar Eagles. Ulf Lundell har förresten gjort en svensk version av just "Desperado" men han sjunger den bara på svenska och ändrar inget.
Måste tyvärr säga att deras musik inte har åldrats särskilt bra för mig. Witchy Woman är det enda som jag numera kan kalla riktigt bra, medan resten, nja..
Senast redigerad av Adelaide Igår kl. 22:06.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!