Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-03-19, 18:32
Medlem
Elikos avatar
Var det inte just detta Tyskarna gjorde på 30-talet?
Citera
2018-03-19, 18:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Bonniers har blivit så stora att de nu utgör ett hot mot yttrandefrihet och demokrati. Istället för att politikerna springer Bonniers ärenden borde man utreda om mediakoncernen borde styckas upp.
Japp.

Jaha, näste man till schavotten.
Vem blir näst på tur? Twitter? Instagram? Facebook?
Citera
2018-03-19, 20:14
Medlem
docentdisciplins avatar
I kvällens artikel i Expressen som kommer ut på sitt givna klockslag enligt de senaste veckornas mönster diskuterar man kanaler på Youtube bl a "the golden one" och "arg blatte talar" som man förmodligen vill stänga ned. Man återanknyter till Anton Lundin i trollhättan och hur olämpligt det är att det finns bilder på Hitler med mera.

I övrigt så ligger Facebook illa till nu. Jag ser hur det drar ihop sig...
Citera
2018-03-19, 21:24
Medlem
RobbyRob44s avatar
Att Ex-Pressen skriker varg för 1000-gången betyder lika mycket som när bankeliten förklarade fake-krig mot Irak på grund av "Weapon of mass destruction".
Citera
2018-03-19, 22:36
Medlem
pinger99s avatar
Vad tjänar Expressen pengar på numera?
De kan knappast betrakta Google som någon intäktskälla som driver trafik till dem med tanke på den senaste veckans kampanj.

Någon som vet när deras nästa årsredovisning släpps?
Citera
2018-03-19, 23:33
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Vad tjänar Expressen pengar på numera?
De kan knappast betrakta Google som någon intäktskälla som driver trafik till dem med tanke på den senaste veckans kampanj.

Någon som vet när deras nästa årsredovisning släpps?

Har blivit erbjuden en Expressen tidning när jag handlade mat, så med tanke på att det måste slänga iväg tidningar gratis så kan det väl knappast gå så bra?

Inte så många som är sugna på att läsa hat och fakenews (Expressen).
Citera
2018-03-19, 23:37
Medlem
LSdalmiaks avatar
Är det inte ironiskt att man försöker styra YouTube m fl med samma medel som det man påstår sig vara emot?

Det är okej att säga till hur en instans eller liknande ska uppföra sig och fungera så länge det lirar med ens egna värderingar. Men när något inte gör det så blir det ramaskri och det måste förändras till varje pris.

Dubbelmoralen stinker i detta.
Citera
2018-03-20, 00:36
Moderator
Ancistruss avatar
Man kan nog även se detta från en annan synvikel än att Expressen känner ett grundmurat journalistiskt ansvar att avslöja producenter av material som ej följer den rätta värdegrunden.

En stor del av förklaringen till tidningarnas allt våldsammare kritik mot allt från Youtube till Flashback eller alternativmedia är att tidningarna går sämre och sämre och deras tidigare kunder, både läsare och annonsörer, flyttar till andra producenter. Genom att på alla upptänkliga vis försöka misstänkliggöra konkurenterna hoppas de att kunderna kommer att återvända. Det är nog en naiv föhoppning. På kort sikt kanske någon enstaka återvänder, men på lång sikt kan nog utvecklingen bara fortsätta på den sedan flera år tillbaka redan inslagna vägen, precis oavsett vad msm önskar. Det är nog m.a.o. snarare Expressens dödsryckningar vi ser. Detta bör vi nog ta i beaktande då vi analyserar detta och andra tidigare, liksom sannolikt kommande, utspel av likartad karaktär.
Citera
2018-03-20, 08:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
I kvällens artikel i Expressen som kommer ut på sitt givna klockslag enligt de senaste veckornas mönster diskuterar man kanaler på Youtube bl a "the golden one" och "arg blatte talar" som man förmodligen vill stänga ned. Man återanknyter till Anton Lundin i trollhättan och hur olämpligt det är att det finns bilder på Hitler med mera.

I övrigt så ligger Facebook illa till nu. Jag ser hur det drar ihop sig...
Först stängde de ner Youtube, men jag var ingen youtuber, så jag kämpade inte emot.
Sen stängde de ner Facebook, men jag Facebookar inte så jag gjorde ingenting.
Sen kom dom efter twittrare, men jag höll mig utanför och hjälpte inte till.
När de kom för Flashback så fanns det ingen kvar som kunde hjälpa mig...
Citera
2018-03-20, 09:09
Medlem
Geordis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Först stängde de ner Youtube, men jag var ingen youtuber, så jag kämpade inte emot.
Sen stängde de ner Facebook, men jag Facebookar inte så jag gjorde ingenting.
Sen kom dom efter twittrare, men jag höll mig utanför och hjälpte inte till.
När de kom för Flashback så fanns det ingen kvar som kunde hjälpa mig...
Lycka till säger jag bara. Flashback drivs från yttrandefrihetens högborg, USA. Det är skitsamma om Google och andra IT-jättar börjar censurera, det kommer bara driva fram nya plattformar. Det behövs en decentralisering, Google och Facebook är för stora idag. Gab (https://gab.ai/) är till exempel ett exempel på detta.

Sluta sätta ekvivalens mellan frihet på internet och frihet på privata företags tjänster, det är nämligen det Facebook, Google, Twitter och YouTube är, tjänster av företag med två huvudintressen, vinst och dominans, inget annat.
Senast redigerad av Geordi 2018-03-20 kl. 09:22.
Citera
2018-03-20, 17:50
Medlem
Youtube ska hålla sig neutral vid ett val och inte favorisera något parti.
Citera
2018-04-30, 16:39
Medlem
DR-Drunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Youtube ska hålla sig neutral vid ett val och inte favorisera något parti.

Vad jag har för mig så får den som betalar bäst synas på Youtube. Så SD kan köra in en slant och sedan visats dom i större grad. Samtidigt som deras propaganda ses så stiger dom med automatik i spel listorna. Youtube är ett riktigt företag.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in