Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-18, 23:44
Medlem
vasaduellers avatar
Man presenterar inte ett kk fr sina frldrar. Presenterar man ngon fr sina frldrar, s r man tillsammans. Alternativt att det r en rent platonisk vn (vilket det inte r i ditt fall).

Ni r allts ihop. Kanske har ni ett ppet frhllande, med avseende p sex. Men det r nog ganska ovanligt att man har ett frhllande som ven r ppet fr att man inleder knslomssiga frhllanden med andra.

Om man har vldigt suddiga grnser fr relationer, och fr sitt beteende, s fr man kanske "suddiga" fljder.
Citera
2018-03-19, 00:51
Medlem
Morgonrodnads avatar
Att inte kunna sga till en person att man har knslor fr den trotts att man har haft sex i ett och ett halvt rs tid r grovt dysfunktionellt. Och nu r det ju s illa att ingen av er klarar av detta.

Man kan frsts tycka att det r bra att ni tyr er till varandra s att ni inte frstr vanliga mnniskors liv. Men att ni ngonsin skulle kunna ha en fungerande relation mellan er ser jag som uteslutet.

Om efter ett och ett halvt r inte kan klmma ur sig att man tycker om den andre kommer man ju aldrig under en livstid kunna hantera bra mycket svrare frgor som om man ska flytta ihop, gifta sig, skaffa barn o.s.v.
Citera
2018-03-19, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Att inte kunna sga till en person att man har knslor fr den trotts att man har haft sex i ett och ett halvt rs tid r grovt dysfunktionellt. Och nu r det ju s illa att ingen av er klarar av detta.

Man kan frsts tycka att det r bra att ni tyr er till varandra s att ni inte frstr vanliga mnniskors liv. Men att ni ngonsin skulle kunna ha en fungerande relation mellan er ser jag som uteslutet.

Om efter ett och ett halvt r inte kan klmma ur sig att man tycker om den andre kommer man ju aldrig under en livstid kunna hantera bra mycket svrare frgor som om man ska flytta ihop, gifta sig, skaffa barn o.s.v.

Hej! Ja jag frstr vad du menar. Handlar nog inte om att vi inte skulle kunna gra det, handlar om att vi r extremt rdda fr att bli srade. Bda tv har varit med om jobbiga grejer tidigare gllande relationer. Men ja, jag frstr ju att det kommer behva gras frr eller senare. Men vi kommer framt, bara extremt lngsamt. Men vi fr se, gr kanske vgen haha!
Citera
2018-03-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Man presenterar inte ett kk fr sina frldrar. Presenterar man ngon fr sina frldrar, s r man tillsammans. Alternativt att det r en rent platonisk vn (vilket det inte r i ditt fall).

Ni r allts ihop. Kanske har ni ett ppet frhllande, med avseende p sex. Men det r nog ganska ovanligt att man har ett frhllande som ven r ppet fr att man inleder knslomssiga frhllanden med andra.

Om man har vldigt suddiga grnser fr relationer, och fr sitt beteende, s fr man kanske "suddiga" fljder.

Ja, han sger inte till sina frldrar att han umgs med mig. Han sa att det blir vldigt mycket frgor frn frldrarnas hll om han skulle sga det. Antagligen frgor som han sjlv inte kan svara p fr att han uppenbarligen inte vet vad jag vill att han ska svara. Men ja, vldigt mrkligt att han var den som tog initiativet att trffa dem. Prata behver vi i vilket fall som helst gra!
Citera
2018-03-19, 11:10
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajonsson
Ja, han sger inte till sina frldrar att han umgs med mig. Han sa att det blir vldigt mycket frgor frn frldrarnas hll om han skulle sga det. Antagligen frgor som han sjlv inte kan svara p fr att han uppenbarligen inte vet vad jag vill att han ska svara. Men ja, vldigt mrkligt att han var den som tog initiativet att trffa dem. Prata behver vi i vilket fall som helst gra!
Ja, det verkar mycket mrkligt, om han endast vill fortstta som kk.

Jag ser det som ett solklart tecken p att han vervger att bli seris med dig. Han vill se din mamma, fr att f en uppfattning om hur du kommer att ldras. Han vill trffa dina frldrar, fr att f en bttre bild av vem du r, genom att se var du kommer ifrn. Han vill ven testa av hur vl han sjlv kan fungera tillsammans med din familj, och de med honom.

Jag tror att ni har ntt ett stadium, dr ni antingen fr g vidare i en seris relation (inklusive att vga bertta vad ni egentligen knner fr varandra), eller avsluta er kk-relation.

Lycka till!!
Citera
2018-03-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajonsson
Hej!

Har ett problem, eller snarare jag vet inte hur jag ska bete mig. Har trffat en kille under 1,5 r, vi har sagt att vi r KKs. Har dock alltid tyckt om honom men har kunnat hlla tillbaka mina knslor just pga att vi har en KK relation.

Jag har varit ute och rest i nstan 3 mnader men har haft daglig kontakt med honom under hela resan. Innan jag kte ivg s hade vi lite problem, han reagerade starkt nr han ftt veta att jag pratade med en annan kille. Vet att han ocks pratar med andra s fr mig var det inte ngot jag trodde han skulle reagera p. Han sa att han inte var sur, men han frgade inprincip vad jag hll p med vilket jag tyckte var mrkligt. Men det var inget mer med det jag kte ivg. Han har aldrig visat att han brytt sig om vad jag gr d han varit mn om att hans frldrar inte ska veta om mig osv. Ni fattar.

Vi har trffats sen jag kom hem, han sa till mig att han har saknat mig jttemycket men mer n det vill han inte erknna. Sedan erknde han att han blev svartsjuk ver att jag hade kontakt med killen jag pratat lite med innan jag kte. Kan tillgga att jag aldrig ftt ngra typer av knslor bekrftade frn honom d han r vldigt hrd p utsidan, har ganska hga murar om man sger s. Nu har han ven trffat mina frldrar.

Han vill ven att jag ska umgs med hans vnner nr vi ses. Undrar bara hur jag ska tolka detta?? Hur ska jag bete mig?

Bara av att lsa ditt inlgg fr mig att rysa lite grann, jvla drama upplgg till 100 %.

Varfr ens vara KK egentligen.. Finns andra relationer dr man liksom kan f sitt sex ifrn, KK-liknande relationer har aldrig varit min "tablett av lyckorus" just p.g.a sdana drama liknande upplgg som oftast kommer till insikt nr det r fr sent, men det r vl lttare att vara medveten naiv n att acceptera fnigheter som att vara vnner med frmner.. WTF, lter bara s himla dumt egentligen.
Citera
2018-03-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Ja, det verkar mycket mrkligt, om han endast vill fortstta som kk.

Jag ser det som ett solklart tecken p att han vervger att bli seris med dig. Han vill se din mamma, fr att f en uppfattning om hur du kommer att ldras. Han vill trffa dina frldrar, fr att f en bttre bild av vem du r, genom att se var du kommer ifrn. Han vill ven testa av hur vl han sjlv kan fungera tillsammans med din familj, och de med honom.

Jag tror att ni har ntt ett stadium, dr ni antingen fr g vidare i en seris relation (inklusive att vga bertta vad ni egentligen knner fr varandra), eller avsluta er kk-relation.

Lycka till!!

Tack snlla! Fr hoppas det gr vgen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här