Hej,
Behöver er hjälp. Är en extremt impulsiv person, tänker sällan efter innan jag säger/gör något.
Mitt problem just nu: Jag har precis börjat ett nytt jobb för ca två veckor sedan. Har pluggat innan så är absolut inte van vid att gå upp tidigt och jobba 9 timmar. Har dessutom haft svårt att somna i vettig tid så det har blivit 3-5 timmars sömn per natt + har varit lite sjuk. När jag kommit hem efter jobbet under dessa veckor har jag varit helt jävla slut (och inte glad). Det har gått ut över min partner, vilket jag absolut inte vill. Allt jag skrev precis är "anledningen" till att jag betett mig dåligt...men jag vet att det inte är någon ursäkt.
Som jag skrev innan är jag tyvärr impulsiv, jag märker inte hur jag beter mig förrän jag dragit ner min partners humör. Då är det för sent att göra partnern glad igen, även om jag inser och ångrar bittert hur jag betett mig. Det går liksom inte att be om ursäkt och be partnern att "bli glad igen"... Mår skit för detta, vill så gärna vara lika bra som min partner är (som är bäst).
Vad fan ska jag göra? Hur gör ni som tänker först och gör sedan?
Hoppas att det blir lättare i framtiden när jag kommit in i "min nya livsstil" och får mer sömn o.s.v...
Vill inte ha det såhär, orkar inte med mig själv.