Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-21, 12:31
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrub-unicorn
Det är ju mitt liv trotts allt, jag blir påverkad av detta men även mina syskon. Även om hon inte har sex med honom så borde de istället prata om det och gå skilda vägar.

Du är vuxen och kan bita ihop. Dina syskon påverkas bara om du golar. Vad är problemet?
Citera
2018-03-21, 12:32
Medlem
Citat:
Min styvfarsa som funnits i mitt liv sedan jag var en bebis har valt en hora framför sin egen familj.

Jag såg upp till honom och älskade honom som min andra pappa.. mitt hjärta skönk när jag såg att han hade skrivit och träffat en ”eskort” under en längre period.

De har varit gifta i 20 år och har totalt (exkl mig) 4 barn. Jag bryr mig mest om hur mina syskon som är 8 & 10 kommer att påverkas utav detta..

Har berättat för min syster som är 20 (är 22 själv) om situationen och hon blev såklart också väldigt ledsen. Vi båda vet inte hur vi ska berätta för mamma, eller vad vi ska göra överhuvudtaget. Vi båda vet däremot att vi inte vill att mamma ska stanna kvar med någon som ansåg att en prositituerad är värd att förstöra sin familj för.. dessutom är det olagligt att köpa sex. Vet att många familjer går igenom otrohet och stannar på grund av barnen, men jag känner att det är fel att leva i en lögn. Det ger fel bild till mina småsyskon, jag vill inte att de ska tro att otrohet och att bli otrogen mot är okej eller normalt.

Det är en så jobbigt situation och jag är rädd, vet inte vad jag ska göra..

du ska inte lägga dig i det hela du är varken gift eller har barn så du ska inte bry dig för du vet inte hur barn påverkar sex livet eller vad som på går i deras förhållande,,

jag själv är gift sen 6 år och vi har 2 barn och jag får vara glad om jag får sex med min fru 1 gång i månaden så du vet inte hur det står till mellan din mamma och styvfar så lägg dig inte i för när man får barn så dör sex livet ganska fort det är väldigt vanligt och många har svårt att hitta tillbaka

och sex är väldigt väldigt viktigt i ett förhållande har man inget sex är man bara kompisar
Citera
2018-03-21, 12:33
Medlem
scrub-unicorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
om din mamma redan vet, orkar hon inte/vill inte/har inte självkänslan att lämna honom o gå vidare.
så låt det va

Jo klart, det är trotts allt hennes val. Men vill såklart min mamma det bästa, vill att hon ska veta att hon har sin familj och inte behöver en man som ändå inte gör något och bara knullar runt..
Citera
2018-03-21, 12:34
Medlem
scrub-unicorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Du är vuxen och kan bita ihop. Dina syskon påverkas bara om du golar. Vad är problemet?

Klart jag berättar för min mamma? Du måste vara en psykiskt sjuk människa om du hade varit ok med att din ”pappa” är otrogen mot din mamma?!
Citera
2018-03-21, 12:37
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Klart jag berättar för min mamma? Du måste vara en psykiskt sjuk människa om du hade varit ok med att din ”pappa” är otrogen mot din mamma?!

Nej, men du måste vara psykiskt sjuk som vill såra din morsas känslor och splittra en familj.
Citera
2018-03-21, 12:39
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Min styvfarsa som funnits i mitt liv sedan jag var en bebis har valt en hora framför sin egen familj.

Jag såg upp till honom och älskade honom som min andra pappa.. mitt hjärta skönk när jag såg att han hade skrivit och träffat en ”eskort” under en längre period.

De har varit gifta i 20 år och har totalt (exkl mig) 4 barn. Jag bryr mig mest om hur mina syskon som är 8 & 10 kommer att påverkas utav detta..

Har berättat för min syster som är 20 (är 22 själv) om situationen och hon blev såklart också väldigt ledsen. Vi båda vet inte hur vi ska berätta för mamma, eller vad vi ska göra överhuvudtaget. Vi båda vet däremot att vi inte vill att mamma ska stanna kvar med någon som ansåg att en prositituerad är värd att förstöra sin familj för.. dessutom är det olagligt att köpa sex. Vet att många familjer går igenom otrohet och stannar på grund av barnen, men jag känner att det är fel att leva i en lögn. Det ger fel bild till mina småsyskon, jag vill inte att de ska tro att otrohet och att bli otrogen mot är okej eller normalt.

Det är en så jobbigt situation och jag är rädd, vet inte vad jag ska göra..
Varför ska du lägga dig i dina föräldrars sexliv?
Citera
Medlem
scrub-unicorns avatar
Citat:
Nej, men du måste vara psykiskt sjuk som vill såra din morsas känslor och splittra en familj.

Hellre veta sanningen än fucking leva i en lögn.
Citera
Medlem
Citat:
Jo klart, det är trotts allt hennes val. Men vill såklart min mamma det bästa, vill att hon ska veta att hon har sin familj och inte behöver en man som ändå inte gör något och bara knullar runt..
en kvinna mår bäst när hon har kärlek och stabilitet. så om din styvfar kan erbjuda henne detta trots hans horeri så är det bäst att låta det vara. för annars kommer din mamma kanske hamna i en depression hon aldrig kan ta sig ut ur
Citera
2018-03-21, 12:40
Medlem
Citat:
Hellre veta sanningen än fucking leva i en lögn.
så kan man tänka om man är 25-30 och barnlös. men när man är äldre och har massa barn = LÅT DE VA
Citera
2018-03-21, 12:40
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Hur vore det om du lät bli att lägga dig i andras liv? Din morsa kanske har slutat släppa till.

Andras liv? Det är ju hennes familj så alltså ÄR det ju hennes liv hon skriver om! Eller är det kanske du som är horan? Och nu försöker du störa diskussionen?

Jag tycker att du och din syster ska prata med eran pappa och ge honom ett ultimatum att antingen berättar han för er mor annars gör ni det.
Citera
2018-03-21, 12:42
Medlem
tänk om din mamma skiljer sig och aldrig kan hitta en ny partner. vill du att hon ska leva ensam för alltid? då kommer du ångra att du berätta saningen
Citera
2018-03-21, 12:43
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Det verkar som om scrub-unicorn inte bryr sig om mer än sig själv och sin högt stående moral
såra morsan skiter scrub-unicorn i
splittra familj scrub-unicorn i
att i framtiden leva med att vara den som orsakade splittringen är inte så noga, bara sätta sin egen moraliska åsikt först och främst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in