Citat:
Har testat att ge henne tid utan jag hör av mig. Första gången väntades jag tre veckor, hörde inte ett ord från henne. Sedan tröttnade jag (jag sa fortfarande inget) och gav mig ut i dejtingvärlden. Började dejta en tjej i några månader (fortfarande inte ett ord), men så fort hon fick nys om att jag träffade någon annan så blev jag intressant igen. Och då startade allt om igen att hon hade känslor för mig och inte önskade annat än att det skulle bli vi. Vid det laget avslutade jag med dejten och gav mamman en chans. Sa typ go for it då! Gav henne två veckor (inte ett ord från mig och inte ett ord från henne), sedan sa jag att tiden är ute och att det är skitsnack som vanligt.
Jag förstår fortfarande inte vad det är du går och väntar på. Hon har visat att hon tappat intresset, du träffar en annan som hon får höra om, och då slänger du bort den nya tjejen för att ge mamman chans igen, varför? Är du så desperat över att vara med henne? Jag tycker egentligen inte om att prata om stolthet för det är ganska överskattat när det kommer till mänskliga relationer. Men hur kan du leva med dig själv när hon bara vill vara med dig när det passar henne? När du träffat en ny och hon känner att det brinner i knutna, då inser hon att hon kanske vill ha dig, för att sedan tappa det. Eller som jag tog upp tidigare, att du måste "hjälpa" henne till att ni ska hålla igång er kontakt.
Varför säger du inte bara nej och stopp? Varför går du med på att hon ska komma tillbaka hela tiden? Hur orkar du? Visst, människor är inte svarta och vita som i att allt kommer flyta på helt naturligt utan några som helst problem för att sedan vara helstopp och allt bara är över. Men du verkar ju ligga i någon slags mittfåra där du aldrig får den relation du vill ha med henne, samtidigt som ni ändå aldrig heller gör slut.
Efter så jävla mycket velande från hennes håll hade jag bara sagt "Nej, nu räcker det. Jag orkar inte med din osäkerhet och oavsett vilka känslor jag har eller har haft för dig så skulle jag aldrig vara intresserad av att vara i en relation med dig igen, med tanke på att du inte vet vad du vill." Sedan kan hon får önska dig tillbaka hur mycket hon vill. För hon har fått sina chanser, tillslut får det vara nog. Varför velar du?