Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-25, 19:08
Medlem
Om man, p ngot plan, anade att ens partner r otrogen eller vad man definerar som otrogen. Skulle ni konfrontera hen?
Fr tnk om man har fel? D kommer man ju kunna frstra alltihop.
Men tnk om man har rtt och man lever tillsammans som ett par nd?

Virrar jag bara eller frstr ngon?
Hur kan man isf konfrontera?

T
Citera
2018-03-25, 19:13
Medlem
SameOldStorys avatar
Varfr tror du att din partner r otrogen?
Citera
2018-03-25, 19:16
Medlem
Skulle frtydligat att detta r en teoretisk diskussion jag har med tv tjejkompisar.
Citera
2018-03-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilapia
Om man, p ngot plan, anade att ens partner r otrogen eller vad man definerar som otrogen. Skulle ni konfrontera hen?

T

Du kan vl frga varfr han/hon gmmer telefonen nr det r dags att skriva eller inte tar fram den och lser vid nya meddelanden nr du r nra. Du behver inte frga rakt ut om otrohet. Obs, det kan vara ngot helt annat n telefonexemplet som gr att du anar oro, byt d ut det mot det som du uppmrksammat hos din partner.
Citera
2018-03-25, 19:29
Medlem
Ja de r sant! Men sg att det r mer konkret d? Typ man har hittat ngot eller liknande?
Citera
2018-03-25, 19:40
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ja de r sant! Men sg att det r mer konkret d? Typ man har hittat ngot eller liknande?
Har man hittat ngot s konfronterar man. Sen r det mycket sannolikt att personen som konfronteras nekar. Sjlv fr man gra en rimlighetsbedmning, men misstnker man ngot s r det ju ofta ngot som r galet.
Citera
2018-03-25, 19:57
Medlem
Proportionalitetsprincipen gller det r ju skillnad p en vag misstanke el magknsla och hitta ett par kallingar under sngen. Ibland fr man tassa runt lite och ibland fr man g p totalkonfrontation.
Citera
2018-03-25, 19:58
Medlem
#6 #7 bra dr, tack!
Citera
2018-03-25, 20:16
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Konfrontation ga mot ga r det bsta. rlighet ska vrderas hgt i ett frhllande enligt mig.
Citera
2018-03-25, 21:39
Medlem
Sg hur mnga gnger det faktiskt har funkat att konfrontera en partner kring otrohet (dr personen de facto var otrogen) och dr personen kom till kritan och erknde?

F skulle erknna s lnge det inte fanns klara bevis.

Kan man gra ngonting s pass omoraliskt som att bedra den man pstr sig lska genom att utbyta kroppsvtskor och annat med ngon annan, s klarar man nog av att ljuga den personen rtt upp i ansiktet ocks. S att konfrontera tjnar sllan till ngonting, tror jag. Om ngonting s fr det dig att framst som needy och antagligen mindre attraktiv tyvrr. S fungerar mnniskoslktet.

Men som tumregel - har du p knn att din partner r otrogen s r nog han/hon ocks det och du br sikta p att frska trffa ngon du knner mer tillit till.
Citera
2018-03-25, 23:20
Medlem
Onanikrems avatar
Anar man ugglor i mossen s r det ofta s ocks om man nu inte r en 21rig kontrollfreak d..
Anar man ngot r p gng s undersker man, vl medveten om att det man hittar nog inte r ngot man vill hitta.
Been there done that.
Dator, lur, milmtaren p bil, fickor, bekanta och bekantas bekanta r de vgar jag gtt.
Sen har krringen kt ut p direkten! Vill man bara ha ett sprutluder r det billigare att bara betala fr just ett snt nr det pockar p.
Senast redigerad av Onanikrem 2018-03-25 kl. 23:23.
Citera
2018-03-26, 06:53
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:

T

1. Det heter inte hen. Fr "partnern" gller pronomet "den".

2. "Frstra alltihop"? Det r fullt mjligt att presentera sina misstankar p ett ICKE anklagande stt. Bls inte upp det till vrsta dramat. "Jag tyckte jag sg ett tjejnummer i din telefon, jag tnkte p det dr hela tiden s jag mste bara frga vem det var s att jag kan slppa det sedan" kan du exempelvis sga. Du ska sklart INTE sga "du r skert otrogen din falska jvel".

3. Om du vill vara sker p om partnern r trogen men inte njer dig med partnerns ord, s fr du vl skicka ut nn att spionera eller nt. Exakt hur man spionerar beror p det aktuella fallet. Anvnd fantasin eller ge mer info s vi kan komma med frslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in