Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-10, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiljor
Jag har trffat en kille ett tag nu och det har varit msesidigt mysigt och bra p alla stt, och efter varje gng vi trffats har jag knt att jag verkligen vill ha mer av honom, att jag lngtar efter nsta gng vi ska ses osv. Jag gillar honom vldigt mycket.
Han har berttat att han har svrigheter med nrhet och att hans tidigare relationer har kraschat pga snt. Att det varit dliga relationer pga mnga negativa livserfarenheter som satt spr i hur han klarat av relationer.
Jag vet att det kan ta ett tag innan nrhet och sdant blir en stadig del av en relation, men jag knner att jag har behov av att trffas oftare n han verkar ha behov av. Han verkar ha mycket behov av egentid, mycket mer n jag har behov av. Mnga verkar knna som shr att man ska "dra ut" p det och inte trffas fr ofta fr att det inte ska bli "vardag" s snabbt, men jag knner snarare shr att livet r s kort och nr jag trffar nn jag gillar vill jag verkligen hnge mig och trffa den mycket och njuta av det.
Obs att jag verkligen lgger band p mig fr att inte ge uttryck fr mina strre behov av att trffas. Jag frsker verkligen hlla tillbaka, eftersom jag frsker respektera hans behov av att ta sig tid. Men samtidigt knner jag att min lngtan efter att f "leva ut" frlskelsen r ett behov som r en stor del av mig, av hur jag r som person. Och jag knner mig ledsen ver att alltid vara den som r mest passionerad. Jag lngtar verkligen efter nn som riktigt vill "frossa" i det hrliga med att vara frlskad.
Br jag frska trffa ngon annan, dvs avsluta denna relation vars tempo jag finner vara lite vl lngsamt, eller ska jag fortstta trffa denne kille? Eller rttare sagt, jag tnker vl fortstta trffa honom men jag knner att jag samtidigt borde hlla andra drrar ppna? Inte fr att det finns ngra ppna drrar just nu, men det finns ju mjligheter att trffa andra, det finns ju Tinder och liknande. Vad anser ni?

Jag r lite som han som du beskriver nr det kommer till egentid.

Tycker lite att den dr frlskestadiet r lite fnigt, man slutar tnka rationellt sedan fr man ju se en annan person sedan nr den dr frlskelsen r ver.

Jag hade en relation, men jag offrade mig d och d som sagt, men det behvdes mer av ngon anledning.
Jag sjlv r vldigt sker p mig sjlv, men lite osker p hur andra ser mig d jag vet att jag r vldigt djupgende i mina tankar och i mitt stt att vara, men sedan s har man inte testat p omrden dr mnniskor som har lite mer intellekt varit p och sett om det passat en.

Du br vl frska frklara till honom att han fr offra sig lite om han gillar dig, och att offra sig behver inte vara ngot negativt om det finns en baktanke av handlingen.

Brja arbeta lite med dig sjlv, det dr med att du MSTE ha en bredvid dig kan ha allvarliga konsekvenser sedan nr du inte lngre har det dr sociala umgnget nr lderdomen brjar nalkas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in