2019-02-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Då vet jag inte. Prova fabriksåterställning av boxen får du se ? Lägg in allt på nytt.
s info 4.9 s info (Den kombinationen gäller 605 iaf, vet inte om din modell har samma ?

Har hjälpt ett par polare igång - alla med samma box (TVIP-412) o ALLA har haft samma fenomen, extremt "sega" o fruktansvärt riktningskänsliga.
Allra helst om man jämför med MAG-boxarna.

Är det inte ngt ni andra TVIP-box användare känner igen...?
2019-02-07, 18:42
Medlem
Fungerar IPTV smärtfritt med adsl eller är det hackigt var och varannan sekund?
2019-02-07, 19:02
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Fungerar IPTV smärtfritt med adsl eller är det hackigt var och varannan sekund?
Fungerar bra. Använt på mitt ADSL länge utan problem. Finns leverantörer som har både SD/HD/FHD varianter
2019-02-09, 14:54
Medlem
Jag har fått upp det där copyright meddelandet ifrån infomir på min MAG254 så jag uppdaterade boxen med nonblock program varan men nu finns inte portals längre med, hur anger man portal adressen nu?
2019-02-13, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Har hjälpt ett par polare igång - alla med samma box (TVIP-412) o ALLA har haft samma fenomen, extremt "sega" o fruktansvärt riktningskänsliga.
Allra helst om man jämför med MAG-boxarna.

Är det inte ngt ni andra TVIP-box användare känner igen...?

Det var som fan - tydligen bara vi i vår lilla avkrok som blivit drabbade av sega fjärrisar!
Måste vara en komplott....
2019-02-17, 09:53
Medlem
Har en tvip s-box 605 och en fjärr med blåtand(den som följde med boxen).

När jag reglerar volymen på fjärren så är det en mikroskopisk skillnad mellan maxvolym och snäppet över tyst. Går det att åtgärda på något sätt?

Likaså från tyst till ett snäpp upp i volym så kommer man direkt till normalvolym, typ. Det finns inga mellanting tycker jag.
2019-02-17, 15:32
Medlem
Samsung UE65KU6095UXXE.
verkar vara en modell som har problem med undertexterna på siptv appen?
2019-02-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Har en tvip s-box 605 och en fjärr med blåtand(den som följde med boxen).

När jag reglerar volymen på fjärren så är det en mikroskopisk skillnad mellan maxvolym och snäppet över tyst. Går det att åtgärda på något sätt?

Likaså från tyst till ett snäpp upp i volym så kommer man direkt till normalvolym, typ. Det finns inga mellanting tycker jag.

Svarar mig själv.

Löste det genom att programmera knapparna högst upp på fjärren så de kunde styra volymkontrollen via förstärkaren.

En annan fråga, läste det ev ska finnas någon fjärr som har multipel code och där man, vad jag förstått, kan programmera flera knappar än de fyra som finns s-box tvip 605.

Någon som vet vart man kan få tag på en sådan fjärr?
2019-02-18, 18:10
Medlem
Har problem med min IPTV.
Allting fungerade perfekt tills idag morgon. Började med att kanalen har hängt sig och fick gå ut och sen starta om IPTV appen. Problemet är att nedladdningen av playlist rör sig inte och efter en minut får jag upp ett fel meddelande med rubriken ´´timeout´´.

Har varit i kontakt med IPTV leverantören som bad mig installera IPTV Smarters Pro. Så fort jag ville logga in via Ethernet eller WiFi så fick jag upp nätverksfel och när jag provade med 4G (mobildata) så kunde jag logga in direkt.

Min fråga är om det är möjligt att Com Hem har kommit på att jag streamar IPTV och har därför blockerat den, eller är det något fel i routern?

Leverantör - Com Hem
Router - Sagemcom Com Hem Hub C2
Enheter - Phillips Android TV och Huawei Honor 7. TVn är kopplad med Ethernet kabel.
2019-02-18, 18:21
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Har problem med min IPTV.
Allting fungerade perfekt tills idag morgon. Började med att kanalen har hängt sig och fick gå ut och sen starta om IPTV appen. Problemet är att nedladdningen av playlist rör sig inte och efter en minut får jag upp ett fel meddelande med rubriken ´´timeout´´.

Har varit i kontakt med IPTV leverantören som bad mig installera IPTV Smarters Pro. Så fort jag ville logga in via Ethernet eller WiFi så fick jag upp nätverksfel och när jag provade med 4G (mobildata) så kunde jag logga in direkt.

Min fråga är om det är möjligt att Com Hem har kommit på att jag streamar IPTV och har därför blockerat den, eller är det något fel i routern?

Leverantör - Com Hem
Router - Sagemcom Com Hem Hub C2
Enheter - Phillips Android TV och Huawei Honor 7. TVn är kopplad med Ethernet kabel.
Testa för skoj skull att inaktivera brandväggen i routern. Gör det endast under en kort period då rekommendationen är att ha den aktiv, mest för felsökning.
2019-02-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Testa för skoj skull att inaktivera brandväggen i routern. Gör det endast under en kort period då rekommendationen är att ha den aktiv, mest för felsökning.
1. Firewallen är satt på Low
2. Wan Ping Blocking är OFF
3. Port Scan Detection är OFF
4. Remote Config Managment är OFF
5. UPnP är OFF
6. SIP ALG är OFF.

Fungerar fortfarande inte.
2019-02-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
UPDATE: Har testat att logga in på IPTV via min kompis WiFi och det gick direkt.
Fick ett tips från IPTV leverantören att ändra NTP servern till TVs server och se om det kommer fungera, men då frågar routern mig om tidszon och det finns ingen europeisk tidszon.

Leverantören har även kollat i mina loggar att DNS i min router verkar inte fungera då jag har massor av Errors och Warnings i DNS loggen.

Börjar faktiskt bli vansinnig på ComHem, för jag misstänker att det är de som blockerar IPTV.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in