2019-05-18, 14:12
Medlem
Har 2 Nvidia Shield inga problem här har då inte hört någon som har det problemet.
Har fler jag känner som använder den också de har inte heller det problemet du påstår.

Du skriver detta som står nedanför.
Har nu uppgraderat mig eller vad man säger till Nvidia Shield.. Har som 90% av ägarna dock drabbats av att när den startas upp efter kvällen så kör den 4-7 min sen stänger den av sig själv av någon anledning o man får starta upp den igen.. dunno why ...
2019-05-18, 23:05
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad har du för erfarenhet av Fire stick när du säger att du skulle valt en box före den, alla dagar i veckan? Är länge sedan jag var så nöjd med en enhet som Amazon's fire stick tv. Om du gillar bra fjärrkontroller kan jag säga att jag kan ha fjärren uppkörd i röven om jag vill medan jag bläddrar i kanallistan. Den är helt perfekt för iptv, bara sätta den i fickan när man ska iväg så har man med sig sina kanaler dessutom. Smaken är som baken men den har fungerat helt ypperligt för mig iallafall.

Edit; Haha kanske lite aggressivt inlägg men jag gillar den helt enkelt

Hakar på dig, tycker inte de var För FB-agressivt :P , inget fel alls med Firestick, billig dessutom och schysst fjärr som går via BT. Kan flytta den från vardagsrum till sovrum när det är läggdags. Toppenpryl med bra SOC (System On a Chip) Snabb i menyer, Synd inte fler folk kör den, förvisso bara WIFI men har man nice 5g-wifi nät så kör. Jag ser 4k content via Wifi

..... Var folk bak i tråden som hittade den till 30eur eller mindre? Jag hade inte tvekat till det priset. Ingår ju Netflix och hela Amazons app utbud, "fest"-spel och massa play appar, Kodi och annat som folk gillar. Hade valt , alla dagar i veckan en Firestick över vilket annat Kina Android Sticka... .

Viktigaste Appen? https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.koni.appstofiretv&hl=en
2019-05-18, 23:56
Medlem
Vill påpeka att 4k versionen, Amazon Fire stick 4k, lider av barnsjukdom som gör att vissa streams inte går att spela upp och appen kraschar. De flesta streams fungerar perfekt, även 4k men ett fåtal har detta codec???? problem. Tror dock detta kommer att bli fixat men frågan när.

Håller med att app2fire är en mycket viktig app då playbutiken inte fungerat. Du överför appar från tex android telefon till stickan med app2fire appen.
2019-05-19, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Hakar på dig, tycker inte de var För FB-agressivt :P , inget fel alls med Firestick, billig dessutom och schysst fjärr som går via BT. Kan flytta den från vardagsrum till sovrum när det är läggdags. Toppenpryl med bra SOC (System On a Chip) Snabb i menyer, Synd inte fler folk kör den, förvisso bara WIFI men har man nice 5g-wifi nät så kör. Jag ser 4k content via Wifi

..... Var folk bak i tråden som hittade den till 30eur eller mindre? Jag hade inte tvekat till det priset. Ingår ju Netflix och hela Amazons app utbud, "fest"-spel och massa play appar, Kodi och annat som folk gillar. Hade valt , alla dagar i veckan en Firestick över vilket annat Kina Android Sticka... .

Viktigaste Appen? https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.koni.appstofiretv&hl=en

Appen Netflix ja....Du måste ju ändå betala för Netflixabonnemanget.

Att en app ingår är ju ett rätt klent säljargument. Netflix går ju att ladda hem.
2019-05-19, 02:48
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Appen Netflix ja....Du måste ju ändå betala för Netflixabonnemanget.

Att en app ingår är ju ett rätt klent säljargument. Netflix går ju att ladda hem.

Varför bråka om vilken box/sticka som är bäst? Jag bara berätta mina erfarenheter. Chilla bror.
2019-05-19, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Varför bråka om vilken box/sticka som är bäst? Jag bara berätta mina erfarenheter. Chilla bror.

Bråkar inte. Rättar bara så ingen tror att Netflix ingår i Firestick.

Skillnaden mellan tex Rxxxd och Nxxxxc är enbart att de sistnämnda har större utbud på VOD och tvserier.
Lite kanaler som enbart sänder filmer hela tiden"movietime crime, movietime swedish" etc.
Oftast låg kvalitet på många filmer som sänds på de kanalerna.
De ligger i deras VOD kategori så där är dom i bättre kvalitet för det mesta.

Lite fler antal svenska kanaler.

Men det laggar till och från på deras kanaler också. Särskilt om det är fotboll som många vill se.
Eller tex TV4 FHD när det är Robinsson där många kollar samtidigt.

Lagget beror inte på min anslutning. Kör allt med kabel och maxar min fiberlina.
Sen är det ju en fördel att dom har timeshift om man känner sig behöva det. Vissa appar stödjer ju timeshift.

Har både leverantörerna så jag vet vad jag pratar om. Har testat andra också. Ingen leverantör är felfri. Det kommer strula förr eller senare.
2019-05-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Vill påpeka att 4k versionen, Amazon Fire stick 4k, lider av barnsjukdom som gör att vissa streams inte går att spela upp och appen kraschar. De flesta streams fungerar perfekt, även 4k men ett fåtal har detta codec???? problem. Tror dock detta kommer att bli fixat men frågan när.

Håller med att app2fire är en mycket viktig app då playbutiken inte fungerat. Du överför appar från tex android telefon till stickan med app2fire appen.

Det var väldigt intressant info. Vad är det för streams det handlar om
2019-05-19, 10:42
Medlem
Vissa iptv streams (kanaler) i appar tex smart iptv, iptv smarters, perfect player, (mag) stb emulator. Det är dock bara väldigt få kanaler som har problem.

Vad det gäller Netflix så klarar Fire stick 4k utmärkt 4k streams. De flesta china boxar spelar netflix i bara sd kvalitet.
2019-05-19, 10:51
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Bråkar inte. Rättar bara så ingen tror att Netflix ingår i Firestick.

Det kanske inte pre-installed med det finns i deras butik.

Du kanske blandar ihop det med Youtube för det tillåter ju som bekant inte Amazon. (Finns lösningar till detta, Google is your friend)
Senast redigerad av eggshells 2019-05-19 kl. 11:02.
2019-05-19, 13:45
Medlem
YouTube Returns to Fire TV as Google and Amazon Make Up

https://www.tomsguide.com/us/youtube...ews-29892.html
Senast redigerad av clubsms 2019-05-19 kl. 13:50.
2019-05-19, 16:20
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Hur hittar folk vettiga leverantörer? Är ju inte direkt lätt att orientera sig i djungeln när de inte diskuteras någonstans.
2019-05-19, 18:19
Medlem
Kan jag fråga om ngn vet om de två stora aktörerna har samma källa utan att bryta mot forumreglerna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in