2020-01-19, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
det är faktiskt lite för bra för att vara sant men ibland så är Internet fantastiskt Tycker bilden är låångt bättre när jag byter mellan Digital-TV och IPTV (samma kanal givetvis). Så vitt jag vet så är de bara Barnkanalen som är HD i Comhems "gratis" utbud.

Även morsan som är 60+ sa att -"Oj va bra bilden var". Inget lagg för min del - kör ändå Wireless!
Allt finns där! Snåla inte när du letar leverantör, här diskuterar vi inte hur du hittar en men det är bara ett råd.

Helt rätt!
Det gamla ordspråket "du får vad du betalar för" stämmer jävligt bra in här
Jag ger ca 108 kr/månad för ALLA kanaler plus VOD/serier hos min leverantör.
De som tycker det är dyrt och väljer de "billigare" leverantörerna får stå ut med ett sämre utbud samt ett mindre stabilt abonnemang.
2020-01-19, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Helt rätt!
Det gamla ordspråket "du får vad du betalar för" stämmer jävligt bra in här
Jag ger ca 108 kr/månad för ALLA kanaler plus VOD/serier hos min leverantör.
De som tycker det är dyrt och väljer de "billigare" leverantörerna får stå ut med ett sämre utbud samt ett mindre stabilt abonnemang.
Du skulle inte kunna skicka ett pm på vad du kör för iptv? Tänkte pma dig men kontot är för nytt.
2020-01-19, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleuff
Du skulle inte kunna skicka ett pm på vad du kör för iptv? Tänkte pma dig men kontot är för nytt.

I och med att ditt konto är nytt och du har för få inlägg gjorda så kan du varken skicka eller ta emot PM.

Nu är det dessutom förbjudet att be om PM i denna tråden så jag föreslår att du läser reglerna som står ovanför när du ska skriva ett inlägg:

Citat:
Ta del av och begrunda (FB) Viktiga förhållningsregler kring IPTV-diskussioner innan du postar i denna tråd. Diskussioner kring dessa riktlinjer kan även tas i den tråden.

Eftersök inte tips på operatörer/ÅF.
Rekommendera inte eller dela inte med dig av erfarenheter av operatörer/ÅF.
Efterfråga inte kontakt via PM, epost, o.s.v.
Var ytterst försiktig vid omnämnande av en specifik operatör/återförsäljare. Kan inlägget tolkas som reklam blir påföljden minst radering av inlägget - i värsta fall avstängning av användaren.

Tråden är avsedd för allmänna diskussioner samt supportfrågor rörande IPTV. Att nämna en operatörs namn t.ex. i en teknisk fråga är därför tillåtet.

Man kan hitta tips på kontakt i denna tråden om man orkar läsa den.
(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)
Senast redigerad av instagam 2020-01-19 kl. 03:17.
2020-01-19, 10:49
Medlem
Är det några användare som har Ownit?
Några vänner som klagar på att IPTV inte fungerar sedan ngn vecka tillbaka.
Undrar om Ownit har börjar blocka vissa adresser...
2020-01-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle2081

Jag kör Ownit, inga problem som jag kan märka iaf. Klart någon kanal strular ibland, men har nog ej att göra med Ownit. De som har Ownit, som du känner, fungerar det inte alls för dem?
2020-01-19, 12:33
Medlem
Det verkar ha kommit en clone mjukvara på mytvonline som finns i formular boxarna

https://www.reddit.com/r/IPTV/commen..._u_try_it_yet/
2020-01-19, 12:52
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle2081

Fungerar bra för mig.
2020-01-19, 13:14
Medlem
Kanske beror på var tjänsten kommer ifrån.
2020-01-19, 15:59
Medlem
Såg att min leverantör har lagt till ett par kanaler från Dplay. Kollade lite på någon träningsmatch för nån dag sedan. Det jag märkte är att kvaliteten inte va den bästa - dålig och lite ryckig bild.

Tror ni att detta är vad vi kan förvänta oss av Dplay när det gäller deras streaming? Vet de ska sända lite på de vanliga kanalerna med, men långt ifrån alla matcher med MFF som jag kollar.

Man är ju ganska bortskämd med hur bra allt va när C More skötte och sände alla matcher.
2020-01-19, 19:52
Medlem
Hej kära ”IP-TV fans”
Jag undrar en del saker. Är iptvking punkt se pålitlig? Som föreslår leverantörer som Sweden IP-TV box osv?
Vilken är bästa boxen som typ aldrig krånglar samt leverantör? Någon som kanske är väldigt nöjd och gottar sig med viasat, cmore osv kan ju svara hehe.
Vill även att det ska finnas kanaler ifrån Nigeria och USA.
Mvh En som starkt funderar på att köpa en IP-TV från AliExpress den 25
2020-01-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Hej kära ”IP-TV fans”
Jag undrar en del saker. Är iptvking punkt se pålitlig? Som föreslår leverantörer som Sweden IP-TV box osv?
Vilken är bästa boxen som typ aldrig krånglar samt leverantör? Någon som kanske är väldigt nöjd och gottar sig med viasat, cmore osv kan ju svara hehe.
Vill även att det ska finnas kanaler ifrån Nigeria och USA.
Mvh En som starkt funderar på att köpa en IP-TV från AliExpress den 25

Nej, den sidan är inte pålitlig.

Formuler Z8 eller Tvip 605 är de bästa boxarna.

Gottar mig med alla kanaler plus VOD/serier.
Men min leverantör får jag inte nämna.
2020-01-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanger82
Jag kör Ownit, inga problem som jag kan märka iaf. Klart någon kanal strular ibland, men har nog ej att göra med Ownit. De som har Ownit, som du känner, fungerar det inte alls för dem?

Verkar som om Ownit faktiskt blockerar vissa URL. De jämförde med Wifi vs mobil uppkoppling och för bägge polarna så funkade det bara via mobila uppkopplingen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in