Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har du MovieTime kanalerna?

Annars har du blivit lurad av din säljare.

Många som döpt sin sida till något som ska få kunder att tro det är N1 dom säljer fast det är helt andra abonnemang dom säljer.

Med MovieTime, menar du under "VOD" då? För där har jag ju filmer att se, men jag har ingen kateogori som heter MovieTime.
Som sagt - köpte en månads abonnemang via den sajten jag nämnde här över.
2020-06-22, 22:18
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Skulle kolla Ifk Gbg - Mjällby, Mjällby kanalen låg nere och Göteborgs matchen fungerade knappt. Lagg och ljud försvinner... (N1)

Edit: läste i tråden lite noggrannare, självklart är det ju hos Dplay problemet ligger hos
När jag streamar matcher på Dplay så måste jag köra genom datorn eller mobilen. Kör det genom Chromecast, använder jag box så laggar det som fan.
2020-06-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Med MovieTime, menar du under "VOD" då? För där har jag ju filmer att se, men jag har ingen kateogori som heter MovieTime.
Som sagt - köpte en månads abonnemang via den sajten jag nämnde här över.

Nej, MovieTime ska ligga i den svenska kanallistan.

Du har blivit lurad med andra ord.
2020-06-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Det är nog både och. Det finns ju också en som kallar sig R***d men säljer N1 😂

Dom hette ju så innan den stora iptv -leverantören började kalla sig för Rxxxd. Dom sålde ju pirat-tv innan iptv.
2020-06-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Har ett lite knasigt problem på flera av mina MovieTime kanaler. Inte alla dock.

Tar vi MT Starwars så hackar bilden hela tiden. Två gånger varje sekund så hackar den små hack. Den flyter inte helt smooth alltså. Detta på den kanalen och några andra MovieTime kanaler, dock inte alla MovieTime.

Någon som upplevt samma?

Kör med en Z8 och 100/100 från Bredband2.

Hade en tvip 605 innan men kan inte komma ihåg att jag hade problem med detta då.

Är det någon inställning jag missar eller nåt?

Jag hade samma problem med just Bredband2, Ökade hastigheten från 100/100 till 250/250 och nu är allt bra. Hackandena ha blivit mycket mindre. Så är jag nöjd nu!
2020-06-22, 23:05
Medlem
Citat:
Kör via N1 och har precis fått igång det.
Men hittar inte Dplays kanaler där. Vart hittar jag dessa kanaler?
Ligger dom under någon speciell kategori?

Jag har från 2 olika leverantörer.
Den ena har separat DPLAY kategori men den andra ligger under själva SWEDEN.
Kolla mer noga på hela kanaler i SWEDEN, dessa borde vara på slutet av listan.
2020-06-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMC65
Jag har från 2 olika leverantörer.
Den ena har separat DPLAY kategori men den andra ligger under själva SWEDEN.
Kolla mer noga på hela kanaler i SWEDEN, dessa borde vara på slutet av listan.

Finns inga där heller tyvärr.
Kan vara så att jag är/var lurad, men samtidigt är det inte hela världen då det bara är en månad det rör sig om.
Synd oavsett.
2020-06-22, 23:24
Medlem
Citat:
Finns inga där heller tyvärr.
Kan vara så att jag är/var lurad, men samtidigt är det inte hela världen då det bara är en månad det rör sig om.
Synd oavsett.

Det var smart att skaffa 1 månad först och prova men ja! Synd oavsett.
2020-06-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMC65
Jag hade samma problem med just Bredband2, Ökade hastigheten från 100/100 till 250/250 och nu är allt bra. Hackandena ha blivit mycket mindre. Så är jag nöjd nu!
Så det säger du?! Då blir det till att gradera upp imorgon för att se om det gör skillnad 😃
Tack för tipset 👍🏼
2020-06-22, 23:41
Medlem
Citat:
Så det säger du?! Då blir det till att gradera upp imorgon för att se om det gör skillnad 😃
Tack för tipset 👍🏼

Hoppas funkar för dig också. För mig gjorde det.
2020-06-22, 23:51
Medlem
Citat:
Tack för tipset 👍🏼

Bättre du testar hemma hos någon annan med din box innan du uppgraderar. 100/100 ska räcka till.
2020-06-22, 23:52
Medlem
Citat:
Tack för tipset 👍🏼
Ha inte för stora förhoppningar.

Det handlar ju om hur många bilder kanalen har per sekund. Det normala i eu är 25 eller 50 bilder per sekund. Det kan också vara 24, 30 eller 60 bilder per sekund. Om du har boxen inställd på 50 hz så kan det vara hackigt om kanalerna kör 24,30 eller 60 bilder per sekund. AFR är lösningen för att få tv:n att byta till rätt antal bilder i sekunden. Tyvärr kan det betyda att du har svart bild 1-2 sekunder då tv:n byter till rätt hz.

Nu råkar faktiskt MovieTime Star Wars köra 25 fps men jag antar att materialet är i 24 eller 30 fps men N1 har konfigurerat kanalen fel (25 fps).
Senast redigerad av clubsms 2020-06-22 kl. 23:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in