2020-06-28, 17:37
Medlem
Berrabuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanger82
Jag kan bara säga att jag har inte haft några problem under denna tid med tillslag och allt som skett. Mitt har rullat på som vanligt. För den summan man betalar, då är jag beredd på att det kan sluta fungera när som utan att man skulle känna sig rånad.
Håller. Med man kan ju ta billiga Kina Abonemang för 3 månader eller 6 månader. Man förlorar typ 100 kr ifall det skulle sluta fungera
2020-06-28, 17:40
Medlem
Berrabuses avatar
Jag ska flytta om 1 månad och ska skaffa A3 som bredbands leverantör. Med fiber. Någon som har erfarenhet att köra med dem? Funkar IPTV bra med A3?
2020-06-28, 18:05
Medlem
Hade A3 som leverantör i ca en vecka, fiber via statsnät. Det var värdelöst. Svarstiderna var värre än ADSL för mig.

Visade sig att det var ett bolag under Telenor som hade hand om detta nätet så långsammare nät mot enormt mycket bättre svarstider.

Hoppas det är ett öppet nät du sitter på, så är det bara att prova runt. Ångerrätten är en bra sak.
2020-06-28, 18:07
Medlem
Är N1 som folk pratar om i samband med Dplay samma leverantör som kommer fram längst upp om man googlar på "n1+iptv"?
2020-06-28, 18:39
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kualalumpur98
Är N1 som folk pratar om i samband med Dplay samma leverantör som kommer fram längst upp om man googlar på "n1+iptv"?

Nä. Kan tyvärr inte ge mer info på grund av trådregler.
2020-06-28, 18:44
Medlem
Vilket app kör ni som kör iptv på iPad och eller IPhone. Jag har kört GSE men får bara strul med det, trots fiber och full Wifi teckning. Bifogar bild.

https://ibb.co/RYKrVNZ
2020-06-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Vilket app kör ni som kör iptv på iPad och eller IPhone. Jag har kört GSE men får bara strul med det, trots fiber och full Wifi teckning. Bifogar bild.

https://ibb.co/RYKrVNZ

Bästa apparna:

iOS: iPlayTV
Android: TiviMate (bättre än iPlayTV)
2020-06-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrabuse
Jag ska flytta om 1 månad och ska skaffa A3 som bredbands leverantör. Med fiber. Någon som har erfarenhet att köra med dem? Funkar IPTV bra med A3?

Jag hade den för ett tag sedan men inga bra erfarenhet. Jätte långsam och inte heller bra kund service.
Hitta annan leverantör.
2020-06-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Bästa apparna:

iOS: iPlayTV
Android: TiviMate (bättre än iPlayTV)

Fast iplaytv finns väl inte på IPhone och IPad det var det min fråga handlade om.
Och android använder jag mig verkligen inte av
2020-06-28, 21:43
Medlem
Berrabuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMC65
Jag hade den för ett tag sedan men inga bra erfarenhet. Jätte långsam och inte heller bra kund service.
Hitta annan leverantör.

Vad menar du med jätte långsam? Vad hade du beställt för hastighet och vad fick du för hastighet
2020-06-28, 21:48
Medlem
Berrabuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMC65
Hitta annan leverantör.

Någon som kör IPTV med Universal TELECOM Bredband ?
Är de bättre än A3?
2020-06-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Fast iplaytv finns väl inte på IPhone och IPad det var det min fråga handlade om.
Och android använder jag mig verkligen inte av

Okej, ser nu att de enbart har iPlayTV för Apple TV, inte för telefon/platta. Sorry.

Då vet jag inte. På iOS är utbudet fattigt på grund av att Apple är stränga mot IPTV. Har för mig de ej tillåter nya appar i den kategorin längre. Till och med iPlayTV var borttaget ett tag men kom sen tillbaka.

Den enda app jag hör folk nöjda med på Apple är iPlayTV...

Hoppas nån annan vet nåt annat förslag då.

PS: Förresten har jag ägt iPhone 3, 4, 5 och 6. Sedan gick jag över till Android. Holy shit det är underbart att ha ett operativsystem som ej begränsar vad man får lov att göra. Och med t.ex min nuvarande Huawei P30 med Android 10 så har man ett interface som liknar iPhone. Jag tycker allt funkar bättre på Android. Appar och själva operativsystemet. Säger bara eftersom du "verkligen inte har Android". Sånt sa jag hela tiden också förr i tiden. :P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in