2020-09-18, 16:14
Medlem
Jag har ett problem. Har försökt få hjälp av min leverantör, eftersom jag tror att felet ligget där, men har inte lyckats. Leverantörens servrar flyttades hastigt och jag fick då en annan portaladress som fungerade under tiden servrarna flyttades. Dock fungerade inte EPG. När leverantörens problem var fixat så fick jag besked om att jag kunde skriva in den gamla portaladressen igen, vilket jag gjorde. Kanalerna fungerar fint men EPG fungerar fortfarande inte. Jag har startat om min Shield och min router. Jag har fabriksåterställt routern. Min kompis som råkade ut för exakt samma problem testade att fabriksåterställa sin Shield, utan framgång. Jag har testat olika IPTV-appar, både på min Shield och min mobil. Jag har testat både via wi-fi och trådat på min Shield och både via wi-fi och mobildata på min mobil. Inget har gjort att EPG fungerar. Leverantören har visat mig via screenshot att EPG fungerar som det ska för honom.

Tips?
2020-09-18, 16:34
Avstängd
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tummen89
Jag har ett problem. Har försökt få hjälp av min leverantör, eftersom jag tror att felet ligget där, men har inte lyckats. Leverantörens servrar flyttades hastigt och jag fick då en annan portaladress som fungerade under tiden servrarna flyttades. Dock fungerade inte EPG. När leverantörens problem var fixat så fick jag besked om att jag kunde skriva in den gamla portaladressen igen, vilket jag gjorde. Kanalerna fungerar fint men EPG fungerar fortfarande inte. Jag har startat om min Shield och min router. Jag har fabriksåterställt routern. Min kompis som råkade ut för exakt samma problem testade att fabriksåterställa sin Shield, utan framgång. Jag har testat olika IPTV-appar, både på min Shield och min mobil. Jag har testat både via wi-fi och trådat på min Shield och både via wi-fi och mobildata på min mobil. Inget har gjort att EPG fungerar. Leverantören har visat mig via screenshot att EPG fungerar som det ska för honom.

Tips?

Vilken app? Vilket läge kör du, xtream codes login eller m3u?

Edit; sorry. Läste lite fort. Ser att du testat flera olika appar. Även Tivimate med Xtream Codes Login? Det tog typ 30 minuter innan min EPG började funka första gången. Verkar ta en stund att ladda in.
Senast redigerad av Dickasso 2020-09-18 kl. 16:39.
2020-09-18, 17:14
Medlem
Citat:

Tips?

Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso

Edit; sorry. Läste lite fort. Ser att du testat flera olika appar. Även Tivimate med Xtream Codes Login? Det tog typ 30 minuter innan min EPG började funka första gången. Verkar ta en stund att ladda in.

Testat appen IPTV Extreme Pro?
Ser din epg-länk likadan ut som innan?

Dickasso:.
På min Shield med Tivimate så kom epg in direkt med xtream codes login.
2020-09-18, 18:19
Avstängd
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

Jo det gör den för mig också nu. Bra det där xtream codes login. Rekommenderar att alla som kör Tivimate använder den metoden. (Så länge leverantören stödjer det, alla gör ju inte det.)
2020-09-19, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso

Kör Xtream codes login. Kört IPTV Smarters Pro mest men testade faktiskt Tivimate och det fungerade inte heller. Jag hade dock inte tålamod att vänta 30 min så det ska jag prova.
2020-09-19, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

Nej, ska testa den appen. Hur ser jag min EPG-länk när jag loggat in med xtream codes?
2020-09-19, 07:36
Medlem
Citat:
Nej, ska testa den appen. Hur ser jag min EPG-länk när jag loggat in med xtream codes?
Epg-länken ser du inte när du loggar in med ditt Username och password.

Epg-länken bör du fått från din säljare.
Till appar där du bara kan logga in med m3u-länken så får man köra med epg-länken.
2020-09-19, 09:04
Medlem
Har alltid använt m3u länken. Har lite olika appar på en firestick.

Vad är fördelen om ja skulle prova extreme codes istället?
2020-09-19, 13:14
Avstängd
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter810
Har alltid använt m3u länken. Har lite olika appar på en firestick.

Vad är fördelen om ja skulle prova extreme codes istället?

Upplever EPG mer komplett om man kör xtream.
2020-09-19, 16:41
Medlem
Är det nån som kör med TV app istället för box?
2020-09-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbman

Ja det många som gör det. Tycker box är bättre helt klart
2020-09-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbman

Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Ja det många som gör det. Tycker box är bättre helt klart

Betydligt mer strul med apparna som körs på smart-tv jämfört med iptv-box.

Många som börjat med appen Duplex istället för SmartIPTV-appen.
Ska funka bättre.

Men om man har en Android-Tv så finns det stabilare appar att välja på.
Tex
Tivimate
IPTV Extreme Pro
Senast redigerad av instagam 2020-09-19 kl. 17:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in