2020-12-20, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Ni som har problem kör förmodligen via Mac? Be isf om portal med password & username. Efter jag gjorde det så har jag inte en massa sånna problem som du beskriver.

Tyvärr har jag en värdelös återförsäljare som inte kan det. Man får det man betalar för.
2020-12-20, 14:20
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Nu måste jag fråga igen hur gör ni. Kör ni på "all" kanaler eller kör ni bara på resp landet tex "Sweden" kanalerna. Så hur gör ni när ni ska titta på kanalerna från andra länder, hur kommer ni ihåg kanalnumren, zippar ni tills ni hittar kanalen ni vill titta på? Hur kommer ni ihåg kanalnumren. Skriver ni upp dom. Det kanske är bara ett problem för äldre? Men jag har också märkt att emellanåt så ändras kanalnumren. Hoppas ni fattar vad jag menar, men hur gör ni?
Xtream editor.

Kostar en tia men sortera kanaler, skapa grupper, bra EPG m.m m.m. klart värt det...
2020-12-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolert
Tyvärr har jag en värdelös återförsäljare som inte kan det. Man får det man betalar för.

Det handlar om ett par knapptryck för han. 🤔
2020-12-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Det handlar om ett par knapptryck för han. 🤔

Köpte via aliexpress
2020-12-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolert

Jag kör portal och har samma problem.
2020-12-20, 16:05
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Verkar vara ett problem i Sverige. På Formulers forum skriver dom att 70% av felanmälningarna kommer från Sverige. Men dom verkar inte ha någon lösning än.

Det verkar hända även i andra appar även när man kör m3u eller xtream codes login. "Tappar kontakten" vid kanalbyte och får byta fram och tillbaka några gånger för att det ska hoppa igång. Kan vara samma problem men att formuler behöver omstart för att komma förbi det.
2020-12-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det verkar hända även i andra appar även när man kör m3u eller xtream codes login. "Tappar kontakten" vid kanalbyte och får byta fram och tillbaka några gånger för att det ska hoppa igång. Kan vara samma problem men att formuler behöver omstart för att komma förbi det.

För mig räcker det att gå in på anslutningar, Välja koppla från och sedan ansluta igen. Blir samma resultat som att starta om.
2020-12-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
Jag kör portal och har samma problem.

Med password & username? Det tror jag inte.. Att du kör portal med Mac är mer troligt.
2020-12-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
För mig räcker det att gå in på anslutningar, Välja koppla från och sedan ansluta igen. Blir samma resultat som att starta om.

Exakt det man slipper om man gör som jag säger. Plus att det inte blir svart i rutan vid exempelvis kanalbyte.
2020-12-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Xtream editor.

Kostar en tia men sortera kanaler, skapa grupper, bra EPG m.m m.m. klart värt det...

http://m3u4u.com
är gratis men max 10000 kanaler så man måste kanske ta bort något land.

Är bara för live streams. Vod och serier försvinner.

Har också egen epg och kanal logos om din egen operatör saknar dessa.
2020-12-20, 18:27
Medlem
Citat:
Exakt det man slipper om man gör som jag säger. Plus att det inte blir svart i rutan vid exempelvis kanalbyte.

Jag får svart i rutan även om jag startar om. Stannar jag på en kanal i typ 15 minuter så blir det svart när jag byter. Även om jag gjort boxen strömlös.
2020-12-20, 18:30
Medlem
Citat:
Med password & username? Det tror jag inte.. Att du kör portal med Mac är mer troligt.

Hur menar du. Jag är inte jätteinsatt. Jag fick skicka boxens Id till min leverantör. Sedan var det bara att starta om och välja en länk dom skickade till boxen. Har fungerat sedan i Juni utan svartskärm, detta började för en vecka sedan.

Hur gör man för att ansluta så som du skriver då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in