Citat:
Ursprungligen postat av
tartkennet
Kör lite tv nu via Smart iptv appen i min smart tv och tycker det funkar bra. Saknar en lite bättre epg och handlade mig därför en s-box tvip 605 för att testa.
Min provider tillhandahöll mig med en adress till en portal som jag då kör igenom.
Via Smart iptv app så kör jag via m3u länk men det gör jag ju inte nu då via boxen då jag istället kör via portal.
Problemet är att via portalen så har jag inte samma kanaler. Inga FHD (det har jag när jag kör via tvn) mycket färre HD kanaler än via tvn.
Har heller varken filmer eller serier på svenska i portalen vilket jag har via tvn. Där filmer t.ex ligger som multisub.
Vad är grejen med portal? Är rätt ny så jag vet inte om jag riktigt fattar vad det är.
Kan jag inte köra min m3u länk i boxen så jag får samma utbud som vissa tvn fast bättre epg och svensk text på filmkanalerna som boxen i detta fall ger mig, samt filmer och serier på svenska?
OM du inte har samma kanalupplägg som då du kör portal som i m3u läge så är det något konstigt, låter nästan som du blivit lurad på portalen då.
adressen är samma?
brukar ju vara när det gäller portal och osv vid m3u.