Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Knappast har en, shield har med ställ dig på viasat action hd alternativt series hd tex och aktivera textning, Bevaka sedan texten några minuter på någon av dessa kanaler så kommer du se att ibland slutar texten att komma fram för att 30s-1min senare hoppa igång igen.

Nvidia shield har samma problem på viasat kanalerna som alla andra enheter har tillgång till dom flesta enheter och operatörer alla beter sig likadant på viasat när det gäller textning

Jag har "stirrat" på texten nu i 10min på kanal viasat action hd och jag ser inga fel, texten verkar fungera !?

Använder Nvidia Shield med Bahnhof 500/100
2019-01-14, 17:55
Medlem
vike22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smafox
finns även appen iPlayTV som är grymt snygg eller IPTV Smarters som är enkel, som alternativ till GSE.

Tack för tipset, iplaytv ser väldigt bra ut! Skall testa den.
2019-01-14, 20:07
Medlem
Någon som haft problem med EPGn senaste dagarna? Min har slutat fungera som är http://estiptv.site/epg/SE_guide.xml någon som har en fungerande?
2019-01-14, 20:30
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeaterApa
Någon som haft problem med EPGn senaste dagarna? Min har slutat fungera som är http://estiptv.site/epg/SE_guide.xml någon som har en fungerande?
Har du en bra leverantör så ska det vara löst, finns ingen anledning att sprida EPG-länkar.
2019-01-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Har du en bra leverantör så ska det vara löst, finns ingen anledning att sprida EPG-länkar.

Varför inte?
2019-01-15, 14:46
Medlem
det här är vad som kommer upp om man går till estiptv.site:This domain name expired on 2019-01-14 00:37:07

Söker också ersättare till estiptv.s epg
2019-01-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Knappast har en, shield har med ställ dig på viasat action hd alternativt series hd tex och aktivera textning, Bevaka sedan texten några minuter på någon av dessa kanaler så kommer du se att ibland slutar texten att komma fram för att 30s-1min senare hoppa igång igen.

Nvidia shield har samma problem på viasat kanalerna som alla andra enheter har tillgång till dom flesta enheter och operatörer alla beter sig likadant på viasat när det gäller textning
Jag lovar, jag har inga problem med undertexter alls. Jag tror det handlar om vilken app man kör med. Jag kör med min leverantörs egen app. VLC används som spelare i denna app och det fungerar utmärkt. Inga problem att byta ljudspår eller undertexter heller.
2019-01-17, 00:00
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tummen89
Jag lovar, jag har inga problem med undertexter alls. Jag tror det handlar om vilken app man kör med. Jag kör med min leverantörs egen app. VLC används som spelare i denna app och det fungerar utmärkt. Inga problem att byta ljudspår eller undertexter heller.

Hm. Alla, och då menar jag alla, som jag vet har iptv har samma bekymmer med undertextningen på Viasat. Den hoppar bort ibland. Meningar försvinner. Oavsett vilken box, vilken leverantör eller vilken lina dom har. Så jag är den förste att gratulera dig som fått det att funka utan att meningar faller bort Verkar ju finnas en lösning då, finns hopp för oss andra dödliga.
2019-01-17, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hm. Alla, och då menar jag alla, som jag vet har iptv har samma bekymmer med undertextningen på Viasat. Den hoppar bort ibland. Meningar försvinner. Oavsett vilken box, vilken leverantör eller vilken lina dom har. Så jag är den förste att gratulera dig som fått det att funka utan att meningar faller bort Verkar ju finnas en lösning då, finns hopp för oss andra dödliga.

Funkar felfritt med textningen på både Viasat och Cmore kanalerna på både min Nvidia Shield i appen IPTV Extreme Pro och i min Apple TV4 med appen Iplaytv.
2019-01-17, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.

Förklara gärna varför EPG-länkar inte skulle spridas?
2019-01-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Har då inga problem. Vad kör du för enhet ?
2019-01-17, 11:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Har då inga problem. Vad kör du för enhet ?

Spelar ingen roll, folk har olika boxar och olika leverantörer men problemet med textningen på Viasat har alla jag känner. Om det inte är fixat sista dagarna. Ska kolla. Som sagt jäkla fint om det funkar problemfritt för dig, då verkar det ju finnas en lösning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in