Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Afghanerna är Sveriges mesta hatade grupp tillsammans med Samer och Somalier.

Du kanske bor i Sàpmi, och där är de kanske hatade. Men jag har då aldrig träffat någon som haft nått emot samer. I tråden om varför norrlänningar inte gillar samer, så tycks även där hatet vara riktat mot renskötarna och de separata lagar och bidrag till dessa.
Citera
2018-04-06, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av used66
du är mer än lovligt naiv. men kan väl inte klandra dig för det antar jag. faktum är dock att dessa individer inte sällan uppger en ålder inför polisen, en annan till migrationsverket en tredje till ungdomsvården. så menar du fortfarande att sverige skall bevisa att de ljuger?

Nej han/ hon försöker förhållande sig till rådande rättspraxis. Istället för att som övriga i tråden agera domare och lagråd
Citera
2018-04-06, 14:45
Medlem
Citoyens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vi måste förstå hur stark deras panik är. Dom riskerar döden i Kabul. Nu måste vi sätta ner foten och stoppa dessa massdeportationer. Det gör ont i hjärteroten när jag tänker på dessa barn och ungas öden/trauman. Dom riskerar nu att hamna rakt in i krig och elände/fattigdom. Jag skäms som svensk för att vi låter skicka barn och unga in i döden. Min vän, att dom nödgas till hungerstrejk är så hemskt. Vart är medmänskligheten? Solidariteten? Deras sak är vår. Tillsammans måste vi stoppa utvisningarna.

#vistårinteut
#låtdeungastanna
#skickamejistället

Rymdkram.

Nej, nej och åter nej! Dessa lagbrytare skall väck. Om det blir till Kabul eller till något annat ställe är egalt, men i vårt land ska de inte vara oavsett vad batikhäxorna tycker..
Citera
2018-04-06, 14:50
Medlem
Det låter finfint!
Citera
2018-04-06, 15:04
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.gp.se/nyheter/sverige/hun...rvar-1.5522887

En grupp afghanska medborgare har inlett en hungerstrejk på Migrationsverkets förvar i Kållered, uppger den ideella insamlingsorganisationen Hopp till Kabul i ett pressmeddelande.
Och? Vem fan bryr sig! Åk hem och låt dom svälta då om dom nu vill det. Slipper det fyllas på med ännu mer mördare och våldtäktsmän i Sverige.
Citera
2018-04-06, 15:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vi måste förstå hur stark deras panik är. Dom riskerar döden i Kabul. Nu måste vi sätta ner foten och stoppa dessa massdeportationer. Det gör ont i hjärteroten när jag tänker på dessa barn och ungas öden/trauman. Dom riskerar nu att hamna rakt in i krig och elände/fattigdom. Jag skäms som svensk för att vi låter skicka barn och unga in i döden. Min vän, att dom nödgas till hungerstrejk är så hemskt. Vart är medmänskligheten? Solidariteten? Deras sak är vår. Tillsammans måste vi stoppa utvisningarna.

#vistårinteut
#låtdeungastanna
#skickamejistället

Rymdkram.
Så du vill att vi skall skicka dig istället, det gör vi gärna. Lägg upp en insamling till en enkel biljett på Kickstarter så kan du resa redan nästa vecka.
Citera
2018-04-06, 15:12
Medlem
Meth0ds avatar
Å nej, skall skiten åka hem.
Citera
2018-04-06, 15:32
Medlem
Toppen då slipper vi hålla dom med mat tills dom åker hem, lite billigare blir det ju.
Citera
2018-04-06, 15:33
Medlem
Salamiss avatar
Det man kan hoppas på är att varje dylikt mediaspektakel trubbar av opinionen såsom de ständigt återkommande gruppvåldtäkterna, gangstermorden och bilbränderna har trubbat av nyhetsvärdet.

Gäsp, jaså media hetsar upp sig och rapporterar om ännu en laglig befogad avvisning där några svenskar med jesuskomplex skränar. So what?

Till slut bryr sig ingen och myndigheterna kan göra sitt jobb i lugn och ro. Kan man ju hoppas i varje fall.
Citera
2018-04-06, 15:34
Medlem
Dessa utvisningar borde varit påbörjade och avslutade för flera år sedan då hade vi sparat miljarder.
Citera
2018-04-06, 15:40
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Varför sånt motstånd att hjälpa flyktingar i nöd? Dessa ensamkommande barn och unga behöver vår hjälp. Vi har hjälpt till förr, krigsbarnen från Finland, forna Jugoslavien och senare Irak, Syrien och nu Afghanistan. Vilka är vi att döma? Vi får tro på dom som kommer. Tror ni att pass osv fungerar efter båtfärden/flykten? Troligt är att pass osv är skadat och borttappat. Ålderstester är så inhumant och förnedrande. Vi måste ge dom trygghet och rå om dom. Hur tror ni dom mår? Känner ni inte deras rädsla?

#vistårinteut
#låtdeungastanna
#skickamejistället

Rymdkram.

Vad sjutton svamlar du om? Er älskade Amir rapporterar att det är firande och dans i Afghanistan nu! Vilken död? Matkoma gills inte!!!
https://m.imgur.com/a/SJBYY
Citera
2018-04-06, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Sverige är en rättstat och så länge det inte går att bevisa med hundraprocentig säkerhet att de medvetet har uppgivit en felaktig ålder bör de få stanna. Ålderstesterna har nu slutgiltigt avfärdats som rättslig grund för avvisning. Det går inte att säga hur gammal någon är med medicinska metoder, bara hur gammal någon ser ut att vara.

Beviskravet när det gäller identitet är att det är den asylsökande som ska styrka eller göra sannolikt sin ålder. Detta görs enligt praxis med hjälp av skriftlig bevisning. Det är en missuppfattning att Migrationsverket skulle behöva motbevisa påståenden om ålder. Ett blankt påstående om minderårighet från den enskildes sida är inte tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in