Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-30, 18:03
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Jag vill inte spoila fr eventuella tittare men hr har du trailern: https://www.youtube.com/watch?v=bvjq5bzizuc

Jaha den, sg den hromdagen, ingey nytt under solen kom fram, han som utreder r dessutom polare med Echols och Jason.
Citera
2020-05-02, 00:16
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Jag vill inte spoila fr eventuella tittare men hr har du trailern: https://www.youtube.com/watch?v=bvjq5bzizuc
Var fr man tag i skiten?? Orkar verkligen inte ladda ner men streama eller kpa var som helst?
Citera
2020-05-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Var fr man tag i skiten?? Orkar verkligen inte ladda ner men streama eller kpa var som helst?

Jag hmtade p TPB tog 3min, ingen aning om andra alternativ.
Citera
2020-05-02, 00:31
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Jag hmtade p TPB tog 3min, ingen aning om andra alternativ.
Gr inte kpa p Google play. Kanske bara r tbb d.
Citera
2020-05-02, 00:35
Medlem
Citat:
Gr inte kpa p Google play. Kanske bara r tbb d.

Ja det r det lttaste.
Citera
2020-05-02, 11:15
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ja det r det lttaste.
Hm bra gjort, program, efter s lng tid. Har bara sett del 1 och 2 hittills. Kul nu nr FBI personen r behjlplig.
Framstr verkligen som svrt att utreda ngot nr alla inblandade utan undantag r riktiga rednecks, missbrukare eller annat lgintelligent trailer trash...
Citera
2020-05-02, 12:07
Medlem
Citat:
Hm bra gjort, program, efter s lng tid. Har bara sett del 1 och 2 hittills. Kul nu nr FBI personen r behjlplig.
Framstr verkligen som svrt att utreda ngot nr alla inblandade utan undantag r riktiga rednecks, missbrukare eller annat lgintelligent trailer trash...

Ja det r verkligen byn som gud glmde, tomten r far till alla barnen och mamman r hans syster.
Citera
2020-05-03, 00:52
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ja det r verkligen byn som gud glmde, tomten r far till alla barnen och mamman r hans syster.
Jag r sld p teorin. Hobbs did it.
Citera
2020-05-06, 13:26
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Jaha den, sg den hromdagen, ingey nytt under solen kom fram, han som utreder r dessutom polare med Echols och Jason.

Citat:

Citat:
Finns ju en nyare dokumentr om fallet(frn i r tror jag) dr dom undersker hur och vilka som kan vara inblandade i fallet. Ngon fredetta brandman och amatrdetektiv samt fd FBI agent mm som gr en egen utrdening.

S dessa avsnitt och fann det mycket intressant. Finns som torrent om man inte hittar ngon annanstans.

The forgotten west memphis three heter dokumentren.

Besviken p den hr dokumentren. Den dr brandmannen har tydligen lyckats lsa svra fall tidigare och han sger att ska vara ppen fr alla scenarier. nd lser han fast sin utredning vid att det r en ensam grningsman och jag frstr inte riktigt varfr? CIA-experten sger att det inte finns ngot som talar fr att det r flera grningsmn. Jag undrar hur insatt han r. Skosnrena var ju knutna med olika typer av knutar vilken i min vrld tyder p fler n en grningsman.

Dessutom sger brandmannen rakt ut i dokumentren att Echols och Baldwin hade alibi fr den aktuella kvllen. Jag har aldrig hrt den uppgiften frut!

Citat:

Jag r inte det. Hobbs har alibi fr nstan hela kvllen. Ingen har sett ngot misstnkt, han har aldrig ndrat sin historia. Det var han sjlv som ringde polisen och anmlda sin son frsvunnen.

Jmfr det med Echols och Misskelley som frskt ljuga ihop olika alibin som alla faller. De har inget alibi alls fr kvllen!
Citera
2020-05-06, 16:04
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Besviken p den hr dokumentren. Den dr brandmannen har tydligen lyckats lsa svra fall tidigare och han sger att ska vara ppen fr alla scenarier. nd lser han fast sin utredning vid att det r en ensam grningsman och jag frstr inte riktigt varfr? CIA-experten sger att det inte finns ngot som talar fr att det r flera grningsmn. Jag undrar hur insatt han r. Skosnrena var ju knutna med olika typer av knutar vilken i min vrld tyder p fler n en grningsman.

Dessutom sger brandmannen rakt ut i dokumentren att Echols och Baldwin hade alibi fr den aktuella kvllen. Jag har aldrig hrt den uppgiften frut!

Jag r inte det. Hobbs har alibi fr nstan hela kvllen. Ingen har sett ngot misstnkt, han har aldrig ndrat sin historia. Det var han sjlv som ringde polisen och anmlda sin son frsvunnen.

Jmfr det med Echols och Misskelley som frskt ljuga ihop olika alibin som alla faller. De har inget alibi alls fr kvllen!

Precis, det var tre olika slags knutar vilket talar fr 3 grningsmn, Echols alibi kunde aldrig styrkas, han pstod att han pratat i telefon med en kvinna som senare frnekade det. Echols historia med djurplgeri r ocks orovckande, han hade vid ett tillflle varit inlst p ett mentalsjukhus och var dmd fr inbrott.

Jag r inte sker p att dessa 3 r skyldiga men jag tycker att majoriteten kper Paradiset Lost propagandan fr ltt och kollar inte alls p andra bevis och incidenter kring WM3.

Echols har dessutom ljugit en massa i intervjuer, han pstod att vakterna i fngelset slog ut alla hans tnder och att han fick stryk hela tiden, vilket r en lgn. Det fanns ingen tandvrd i fngelset pstod han men hade alla tnder kvar i intervjuer p Death row.
Citera
2020-07-11, 10:47
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag hade tidigare bara lst lite p Wikipedia om fallet men sg fr en tid sedan dokumentren West Memphis Three: An ID Murder Mystery. Den fick mig att grva vidare och lsa mer om fallet samt titta p fler dokumentrer.

Jag r fortfarande kluven kring WM3:s eventuella skuld. Det mrkliga sammantrffandet med Mr.Bojangles vid samma tidpunkt vcker vissa frgor, oaktat hans eventuella inblandning s var det ett flagrant misstag av polisen att inte underska det nrmare och testa blodet samt tappa bort proverna.

Det finns bra sammanstllningar p Reddit, som t.ex. denna (om vad som talar fr att WM3 r skyldiga)
https://www.reddit.com/r/UnresolvedM..._well/d41kjxq/

En annan vlskriven sammanstllning och tidslinje ver olika skeenden:
https://www.reddit.com/r/UnresolvedM...sive_overview/

Jag str mig dock p flera av dokumentrernas emotiva funktioner, de frsker skapa en viss knsloladdning, tre harmlsa pojkar som gick mot normen i bibelbltet, de lyssnade p hrdrock och pbeln ville att ngon skulle dmas fr de hemska brottet hellre n att sanningen kom fram.

Tveksamt om det fanns tillrckligt med bevis fr att dma dem men det innebr inte implicit att de var oskyldiga heller. Ett skrmmande men ocks fascinerande fall, ena stunden tror jag att de r skyldiga, sedan lser jag ngot som talar emot det och ndrar sikt...
Senast redigerad av Sun Ruler 2020-07-11 kl. 10:54.
Citera
2020-07-13, 19:11
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag hade tidigare bara lst lite p Wikipedia om fallet men sg fr en tid sedan dokumentren West Memphis Three: An ID Murder Mystery. Den fick mig att grva vidare och lsa mer om fallet samt titta p fler dokumentrer.

Jag r fortfarande kluven kring WM3:s eventuella skuld. Det mrkliga sammantrffandet med Mr.Bojangles vid samma tidpunkt vcker vissa frgor, oaktat hans eventuella inblandning s var det ett flagrant misstag av polisen att inte underska det nrmare och testa blodet samt tappa bort proverna.

Det finns bra sammanstllningar p Reddit, som t.ex. denna (om vad som talar fr att WM3 r skyldiga)
https://www.reddit.com/r/UnresolvedM..._well/d41kjxq/

En annan vlskriven sammanstllning och tidslinje ver olika skeenden:
https://www.reddit.com/r/UnresolvedM...sive_overview/

Jag str mig dock p flera av dokumentrernas emotiva funktioner, de frsker skapa en viss knsloladdning, tre harmlsa pojkar som gick mot normen i bibelbltet, de lyssnade p hrdrock och pbeln ville att ngon skulle dmas fr de hemska brottet hellre n att sanningen kom fram.

Tveksamt om det fanns tillrckligt med bevis fr att dma dem men det innebr inte implicit att de var oskyldiga heller. Ett skrmmande men ocks fascinerande fall, ena stunden tror jag att de r skyldiga, sedan lser jag ngot som talar emot det och ndrar sikt...

En av de bttre dokumentrerna tillsammans med frsta Paradise Lost.

Str mig dock p en sak, dokumentren gr en stor pong av att det inte var ngot blod i omrdet dr kropparna hittades och freslr att de mrdats ngon annanstans och dumpats i Robin Hood Hills.

Det utfrdes ett luminol-test i Robin Hood Hills och det hade varit massor med blod verallt. Det hr testet fick inte anvndas i rttegngarna av ngon anledning s om man bara lser om rttegngen s kan man tro att det inte var ngra blodrester men det r fel:

http://callahan.mysite.com/wm3/luminol_dsmith.html

(med brasklapp fr att jag varken r kemist eller amerikansk jurist)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in