Citat:
Ursprungligen postat av
LilleKanin
Det finns gott om indicicer rörande deras marknadsförningen som till en stor grad är ointeressant för brotten de åtalas för
Redan av stämningsansökningarna tycker jag att det framgår att en av åklagarens avsikter är att kunna visa på vilken omfattning verksamheten har haft. Det bekräftas av det jag hittills läst i FUP också, även om jag förvisso inte har tillgång till alla dokumenten. Förhoppningsvis så lägger någon upp hela FUP så småningom.
Och visst har det en bäring på de brott de är åtalade för. Inte minst skatte- och bokföringsbrotten. Av Skatteverkets dokument framgår att det är rätt stora belopp man vill försöka bevisa att de har omsatt. Fängelsestraffen som de, med mycket stor sannolikhet, kommer att få är säkert nog så skrämmande för dem - men det är också en ganska ansenlig summa pengar de riskerar att bli av med.
Något som jag också reagerat över är den girighet som de tycks ha drabbats av, framför allt på det sista provet de gjorde. Och som åtminstone delvis bidragit till att de åkte fast. Trots påståenden om att de är fulltecknade, och begränsad tillgång på platser, så tar de in sent inkomna ansökningar. Bland annat polisens, när de genomförde sin bevisprovokation.
Bilden de har önskat sprida är att de är omöjliga att få fast. Samtidigt som de har lämnat mängder av spår efter sig. Och agerat så oförsiktigt att till och med postombud ”råkat” öppna försändelser för att de tyckt att det har verkat misstänkt.