2018-04-17, 12:23
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Lustigt! Dom hade ett inslag i agenda om kommunernas framtida dåliga ekonomi. Där nämnde de inget om utrikesfödda, utan det var vår åldrande befolkning som stod för de framtida pengabehoven.

Tja det är rätt åt 40-50talisterna och hade de haft någorlunda heder i kroppen så hoppade de från ättestupan ! Det är de där jävla godhetsknarkna som skapat röran själva och då är det ytterst lämpligt att de bär bördan och konsekvenserna själva så att de inte belastar Sverige mer än deras befängda politik redan gör idag ! Arvet de lämnar efter sig lär vi få betala för ändå tyvärr
Citera
2018-04-17, 12:28
Medlem
Jag har rent mjöl i min påse, budskapet jag vill framföra är att som etnisk svensk gör handläggare vad som helst för att spara på pengarna som hellre läggs på nyanlända. Handläggarna har väl samma upplägg som handläggarna på försäkringskassan kan man tänka. En dag blir det pay back tim.
Citera
2018-04-17, 12:33
Medlem
RonnyRasks avatar
Majoriteten av de utrikesfödda som står utanför arbetsmarknaden idag kommer inte att hamna i arbete, såvida det inte är statligt finansierade instegsjobb eller liknande. Det är en hopplös situation eftersom de helt enkelt inte finns några arbeten som matchar de kriterierna. "Lätta jobb" tillkommer inte på arbetsmarknaden, utan de försvinner i rasande takt.

Ska man skaffa sig en försörjning idag krävs det att man studerar på relativt hög nivå, och även då är det långt ifrån en garanti att man får jobb vid avklarade studier. Majoriteten av de utrikesfödda utan arbete saknar utbildning, har bristfälliga kunskaper i det Svenska språket och lever i väldigt utsatta områden - i princip dömda till ett liv i bidragsförsörjning. Och den försörjningen kostar pengar, mycket pengar.

Alltså själva förutsättningen för att de som emigrerat till Sverige de senaste 10 åren ska lyckas etablera sig på arbetsmarknaden, betala skatt och bidra till välfärden har aldrig funnits. Det har aldrig varit målet ens en gång. Målet har från dag ett varit att fylla fickorna ännu mer på de som redan har kapital med pengarna från den vanliga befolkningen.
Citera
2018-04-17, 12:47
Medlem
PK-befriads avatar
Ett alternativ till höjda skatter är ju att helt sonika skicka tillbaka de som från början inte borde varit här och lämna svenskarna ifred. Sen kan man med fördel sluta ljuga och bedra det svenska folket. Alternativ för Sverige har återvandring på menyn:
https://alternativforsverige.se/
Citera
2018-04-17, 12:49
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Haha nu får ni sluta överdriva. Ja ni får knega så jäkla hårt dessa 7minuter i månaden som går åt bidrag.
Redogör gärna för hur du tänker med 7 minuter och vilka som är de verkliga kostnaderna för bidrag.
Citera
2018-04-17, 12:57
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Det var menat som en kort stund jag har ingen aning om sen verkliga siffran.. har DU?
Om vi sammanfattar ditt inlägg.

"Jag har ingen aning om det jag skriver men tror att det tar en kort stund att jobba ihop pengar för att täcka en summa som jag inte har en aning om."

Jag vet inte heller den faktiska siffran men är intresserad därav min fråga. Trodde för ett svagt ögonblick att här fanns en person med kunskap och insikt ;-)
Citera
2018-04-17, 13:00
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Alla med pengar och höga inkomster vill flytta, nu börjar det snart bli för sent då den svenska kronan kommer vara i fritt fall.
Citera
2018-04-17, 13:01
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
JA det tillome kanske sträcker sig till en hel timme om 100 år

? Det är ju ca hälften av arbetstiden redan nu.
Citera
2018-04-17, 13:04
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunkkvistaren-s
"Många som kommer är välutbildade"

Vem minns inte den frasen. Var det Maud Olofsson som myntade det?

Fast de har inte släppt den idén ännu. I morgonstudion reproducerade idag SVT myten om att 35% av de syrier vi tagit in har "eftergymnasial utbildning". Redan 2015 visade Tino S. att få av dessa har en utbildning motsvarande våra minst 3-åriga examina. Jag tror han fann att den verkliga siffran var 10%.
Citera
2018-04-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Dom sa att kejsaren var naken för 10 år sedan, var dödsknarkade nazister. Nu kommer skitstormen i fullstyrka, det mångkulturella samhället kollaps.

Många utrikesfödda står utanför arbetsmarknaden, vilket på sikt skadar den svenska ekonomin. Det menar statliga Konjunkturinstitutet.
– Kommer inte fler in på arbetsmarknaden kommer vi att behöva höja skatterna i Sverige

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/k...fa-alla-i-jobb

God dag yxskaft liksom! Blir så provocerad när KI presenterar det dessa självklarheter som det inte vore något som vem som helst med lite kritiskt tänkande har kunnat räkna ut för länge sedan. Vi har tagit emot 10000-tals analfabeter från Somalia och Afghanistan m.m. för att de ska "rädda våra pensioner och välfärd". I praktiken är det istället vi som räddar deras socialbidrag med våra skattepengar och det är vår pension och välfärd som därmed blir lidande.

Problemet är att vi har gett PUT till flyktingar som saknat tillräcklig utbildning för att etablera sig på den svenska arbetsmarknaden. Av 66000 somalier i Sverige har bara 1/5 sysselsättning. Resultatet blir bidragsberoende och kriminalitet.

Jag är övertygad om att vi i framtiden kommer få allt fler sådana här "aha"-rapporter från våra myndigheter om vad den tidigare invandringspolitiken kostar det svenska samhället. Jag skriver "tidigare" eftersom vi efter 2015-invandringsvåg aldrig mer kommer att ha råd att gå tillbaka till en sådan liberal invandringspolitik igen. I framtiden kommer svenska invandringspolitik bli allt mer restriktiv för att vi helt enkelt inte har råd med något annat.
Citera
2018-04-17, 13:08
Medlem
Citat:
- Kommer inte fler in på arbetsmarknaden kommer vi att behöva höja skatterna i Sverige

Vilket inte ens är en möjlig åtgärd. Att höja skatter så pass mkt som detta kräver är ett skepp de redan har bränt.

Kunde funkat för ett land med lägre skattenivåer men här går det inte. Inte en chans.
Då hamnar vi i det läget att folk o företag flyttar eller "lägger ned".
Får inte företagen tag i arbetskraft därför att de som är duktiga redan har flytt landet så kan inte företagen verka alls i Sverige. Då är det raka vägen mot stupet.

De politiker och deras megafoner i MSM som under decennier har påstått att "vi behöver en stor invandring för att rädda pensionerna", en står invandring för att "ersätta 40-talisterna" borde kunna hängas för detta.
Alltså, jag brukar inte använda såna uttryck men de borde få ett helvete på ett eller annat sätt.
Dessa lögnare som har spottat o spytt på alla som har varnat för detta.
Må de brinna...
Senast redigerad av MrStreamer 2018-04-17 kl. 13:11.
Citera
2018-04-17, 13:23
Medlem
Visst är det kul att bo i ett land där du betalar världens högsta skatt och inte ens har råd att bli gammal, gå till tandläkaren, där knappt några poliser jobbar, och militären är ett skämt!

För pengarna du betalar in satsar de som bestämmer över oss 13 ggr mer pengar på "ensamkommande" och människor som inte ens har här att göra än på våra egna ungdomar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in