2018-04-27, 18:00
Medlem
QwertySalms avatar
Har läst om tillväxthormon på internet och har (förutom att det ökar kroppslängden) hittat en rad intressanta fakta. Dessa är:

-Tillväxthormon ökar inte kroppslängden på folk som är 21 år eller äldre

-Tillväxthormon har liknande effekter som doping i vuxen ålder

-Missbrukning av tillväxthormon (såsom överdosering) kan ge allvarliga konsekvenser såsom onormalt stora kroppsdelar

-Tillväxthormon är ett växttillskott

-Tillväxthormon är en medecin som fått kvinnor mellan åldern 14-21 att bli lyckligare och mer empatiska

-Tillväxthormon rekommenderas för kvinnor mellan åldern 14-21 eftersom det kraftigt motverkar missfall i vuxen senare ålder

-Tillväxthormon ökar levnadslängden för män med ca 2 år och kvinnor med ca 3-4 år

Där ser man Med tanke på hur bra tillväxthormon är för män och kvinnor så borde detta bli en allmän rättighet. Jag är övertydlig om att världen blir en bättre plats om alla människor fick tillgång till detta viktiga kosttillskott.
Vad tycker ni?
Tänker ni köpa tillväxthormon? Tror ni att skolor kommer att skriva ut tillväxthormon till tjejer i rekommenderad ålder insyftet att de kommer att må bättre?
Citera
2018-04-27, 19:07
Medlem
Tillväxthormon är ett registrerat läkemedel och får därmed inte säljas som kosttillskott. De flesta påståendena från TS ovan är felaktiga. Om man inte har brist på tillväxthormon har man egentligen ingen nytta av det. Endast läkare får skriva ut. Det är brottsligt att distribuera och sälja tillväxthormon utom via apotek. Jag talade just med en person som arbetat med tillväxthormon i många år inom läkemedelsindustrin.
Citera
2018-04-28, 19:31
Medlem
CarlXIIs avatar
Jag har mixtrat med min egen syntes av tillväxthormon. Jättebra effekter, bättre sömn, styrka och humör. Men ta det inte alltid, du kan få prostataförstoring eller diabetes. Vissa tror det orsakar cancer också.
Citera
2018-04-28, 19:37
Medlem
kraftfoders avatar
Mänskligt tillväxthormon (det man ger till barn som riskerar dvärgväxt) är ytterst dyrt och sällsynt. Inget man hittar på "internet i Kina" eller kan "koka ihop hemma i köket".
¨En årsdos" till ett barn kostar hundratusentals kronor, och därför känns det rätt otroligt att mänskligt tillväxthormon finns öppet för diverse "Åsa-Nissar hemma i garaget" eller går att köpa för småpengar.

-Bluff!
Citera
2018-05-02, 15:24
Medlem
MuscleSharks avatar
hGH är ett väldigt viktigt hormon som vi behöver optimala nivåer för att må bra.
Ser man till att framförallt sova bra och inte stressa, samt styrketränar och äter rätt mat så behöver man inte ta extra tillväxt. Du kan inte ens få tag på det hur som helst. Iaf inte den riktiga varan då den är extremt dyr. Räkna med 5-10K i månaden. I Sverige tror jag inte ens att du kan få det utskrivet även om du har brist, med undantag barn som inte växer och kanske vuxna som har drabbats av ngn allvarlig hjärnskada eller tumör. En vanlig brist som kan uppstå med ålder eller stress får du inget utskrivet för.
I USA ser det dock annorlunda ut. Allt fler får hgh utskrivet där utan att man behöver lida av en större brist.
Men så är icke fallet i Sverige. Iaf inte just nu, men man kan ju hoppas att det sker förändringar här så att dom som behöver får det.
Citera
2018-05-02, 15:31
Medlem
Pocarisweats avatar
Jag kan få det utskrivet (inte i Sverige) då jag har låga doser av HG rent naturligt. Det är dock upp till mig själv och hittills har jag inte blivit motiverad att labba runt med mitt endorkrina system alltför mycket. Får förvisso exogent testo via vården men det är ungefär där jag vill dra linjen.

Skulle dock inte kalla HG för "alternativ medicin". Det är en mycket potent medicin som också innefattar biverkningar och ingenting man leker runt med. Av den anledningn avvaktar jag och försöker höja mina nivåer naturligt, men det känns skönt att veta att om det i värsta fall skulle sjunka lägre så har jag möjlighet att få det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in