2018-04-28, 12:35
Medlem
magis avatar
-
Skulle det vara intressant att kunna välja politiker efter deras lön och fallskärmsavtal odyl?
När jag ska köpa en produkt vill jag välja en som är rimlig i pris och kvalitet och kollar upp den på prisjakt och pricerunner och läser recensioner samt betyg.

Skulle det vara intressant att kunna sortera politiker vid val efter deras löner, fallskärmsavtal, motioner, sittningar på röstningar, hur många gånger de skolkar från möten osv osv.

Ett prisjakt/pricerunner för politiker vid val.

Magi
Citera
2018-04-28, 12:47
Medlem
holmiums avatar
Bra ide´

Men jag skulle vilja att tjänsten utveckaldes till att kunna jämför vad olika politik kostar samhället och medborgarna.

Exempel:

Vad kostar ett fartgupp, en omotiverad hastighetsbegränsning eller en bussfil samhället i minskad produktivitet, minskad bekvämlighet, och i ökad tidåtgång för meningslös väntan i bilköer.

Vad kostar tomma cykelbanor och breda trottoarer utan gångtrafik på bekostnad av parkeringsplatser och smala igenkorkade gator med sniglande trafik.

Vad kostar det samhället att bygga ut sårbar och ineffektiv tågtrafik i Sverige istället för att satsa på vägnätet.
Citera
2018-04-28, 13:32
Medlem
Motioner skulle man kunna koda en funktion för, inga problem. Men allt det övriga finns inte sammanställt på något tillgängligt sätt, utan då får man gå in och granska sammanträdesdokument, deklarationer mm... och vem orkar sitta med det? Skoj idé dock.
Citera
2018-05-06, 10:50
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Motioner skulle man kunna koda en funktion för, inga problem. Men allt det övriga finns inte sammanställt på något tillgängligt sätt, utan då får man gå in och granska sammanträdesdokument, deklarationer mm... och vem orkar sitta med det? Skoj idé dock.

Man borde begära att allt läggs ut digitalt så att man sedan kan filtrera fram all information.

MagI
Citera
2021-04-04, 15:45
Medlem
magis avatar
----

Lyfter upp denna då jag vill ha en Prisjakt/Pricerunner för politiker.
Jag skrev denna 2018 och fick då veta att det troligen inte skulle fungera.

Kan man idag 2021 göra en Prisjakt/Pricerunner för politiker så att folk kan sortera fram och välja politiker som har hög
godkänd motion per krona
dvs är effektiva inom politiken eller på annat sätt kan rankas och filtreras fram.

MagI
-----
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in