Citat:
Du kanske borde tittat efter innan du tjejgissade..... Och kanske liiiite lite lite lite granna för att din uträkning totalhavererar om du realistiskt tog upp vad bensinpriset faktiskt legat på runt slutet av 10-talet och början av 20-talet!
Bensinpriset var uppe och vände på 25 spänn innan reduktionsplikten ändrades. Lääänge sedan det låg under 20 kr. Och neråt 17..., ja, jag tror faktiskt vi är nere på TIDIGT 10-tal då... Apropå att blunda för saker.
Bensinpriset var uppe och vände på 25 spänn innan reduktionsplikten ändrades. Lääänge sedan det låg under 20 kr. Och neråt 17..., ja, jag tror faktiskt vi är nere på TIDIGT 10-tal då... Apropå att blunda för saker.
https://tanka.se/prishistorik
Bensinpriset låg vid trådstarten 2018 på 15.61 och låg under 17 kr i flera år efter det .
Det var först i september 2021 som det klev över den tröskeln .
April 2020 var bensinen nere på 12.13kr/liter !
Du har antingen väldigt kort minne eller så blundar du medvetet för verkligheten när den inte passar dig .
Hade samma uträkning gjorts i början av maj år 2018 hade han fått drivmedel motsvarande 32.000 mils körning för prisskillnaden mellan en ZOE och en i10 .
Citat:
Fakta motsäger ditt påstående .
Citat:
Jag tror , utan att idas räkna efter , att det värde jag använde kommer hyfsat nära medelvärdet under åren sedan 2018 eftersom bensinen , till skillnad från dieseln , inte var dyr så länge .
Sätter man sig ner och räknar ut ett mer realistiskt medelvärde på drivmedel under de här sex åren han ägt Zoe:n så har karln i princip fått den sprillans nya bilen GRATIS i ren besparing på drivmedlet! Lite imponerande faktiskt!
Att han sedan dessutom visat vägen och bidragit till att ca 15 000 liter bensin /diesel INTE eldats upp är det tydligen bara jag som är glad för...
Att han sedan dessutom visat vägen och bidragit till att ca 15 000 liter bensin /diesel INTE eldats upp är det tydligen bara jag som är glad för...
Babsan har under sex års tid ideligen åkt in och ut på verkstan för än det ena och än det andra , tillbringat halva sina semesterresor fasttjudrad vid en laddstolpe och trots dessa umbäranden har han inte gett upp hoppet om sin lilla spontansönderfallande grodätarbil utan försvarar den in i döden .
Lite imponerande med en sådan ihärdighet ....