Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Den stod tre månader på verkstad, men det var för att vi väntade på en ny motor från Frankrike.
Mitt batteri mår utmärkt!
Hela bilen är i supertoppskick 1A!
Jag tvättar och putsar den ett par gånger i veckan, och ingen har åkt i baksätet, bara jag och tjejen som sitter fram, och hon har fått lära sig hur man lyfter på fötterna när man går in bilen, så inte ens dörrtrösklarna har några repor!
Dessutom har min ZOE en massa extra utrustning, två utrustningspaket! vilket bla innehåller lättmetallfälgar, elektriska fönsterhissar även bak, parkeringssensorer, regnsensor mm.
Dessutom metalliclack.
Plus specialutrustning i form av keyless-nyckellöst startsystem och DAB-digitalradio!
Som grundutrustning följer ett mycket fint navigationssystem med alla ZOE.
ZOE är en eftertraktad beg-bil, därav de höga begagnatpriserna.
”
Jag har ett par problem med min Renault ZOE från 2018 som jag tänkte fixa till, men vet inte riktigt hur, så jag är tacksam för tips.
1. Make-up spegeln på solskyddets insida på passagerarsidan har ramlat ner, frågan är hur jag ska fästa tillbaks den, den satt med dubbelhäftande tejp.
2. Läslampan fram i taket har ett kontaktfel, det hade den redan när bilen var ny men då blinkade den bara till ibland, nu slocknar den mer ofta.
3. "Plast-kromet" på växelspaksknoppen har lossnat lite, nu sticker en jävligt vass kant upp en halv mm och man kan lätt skära sig på den vassa kanten. Tejpa vill jag inte göra på en nästan ny bil, och en ny knopp lär kosta ett par tusenlappar.
4. 12-volts uttaget funkar inte, verkar vara något glapp eller något.
5. Båda framdörrarna glappar lite och sluter inte helt emot karossen, man känner att det tar emot och de glider inte rätt in så att säga när man stänger dörrarna. När bilen var ny så var det samma sak, då fick jag dörrarna justerade, de drog med ett verktyg i gångjärnen tror jag.
Bilen är över 2 år gammal nu, så garantierna är borta, därför tänkte jag fixa detta själv om det går.
Är tacksam för tips!”
Behöver jag ens skriva något mer? Du skriver i en tråd att det är en massa småfel och i nästa att den är i ”supertoppskick 1a”.
Lägg ner bara, din bil är en jävla skitbil som så många andra, sluta försvara den med näbbar och klor.