Citat:
Ursprungligen postat av
pjalle
Ja fyfan... så många gånger man lirat igenom det spelet med sin brorsa på Mania.
Förutom med polare som liten/tiding tonåring så spelade jag och mamma igenom det några gånger per år från det att jag fick spelet 1994 tills hon dog 2014. Hon försökte sig på endel andra spel men vvar bara SOR II hon verkligne gillade. Sjukt kul när vi spöade Mr X för första gången och hon bara "Men herregud han reser sig"
Självklart var det när jag hade födelsedags som litemed Streetan som vi lirade. Hade även Super Street Fighter II men blev bara lite speladne med det men det hade en bra turneringsfunktion. Men efter n timme el så av det så blev det Streetan 2två för hela slanten. Alla flickvänner jag haft har ocksågillat spelet.
Är ju numera blind sen 2012 men spelar ändå igenom det några gånger om åretm fast klarar det bara på easy nu. GVärsta fienderna är Knivdåren Jack och Big Ben och hans feta kompisar. De var skitlätta när jag såg även på Mania men är fruktansvärt svåra som blind. Då är det ju bra med en tjej el kompis som lirar med en, då kan jag köra Normal. Har spelat alla tre SOr samt alla tre Final Fight. Det råder ignen tvekan, Streetan 2 är så överlägset jävla bra. Runner ups är Turtles in Time och Turtles: Hyperstone Heist samt Golden Axe-serien.
Men inga andra spel har ett så djupt fighting system som SOR II och III De andra kan varea rätt roliga att spela men inte fantastiskt bra efter 33 år.
Fighting Force till PS1 (och till Saturn=) skulle ju varit SOR IV var det tänkt men av ngn anledning blev det inte så. Ändå rätt kul spel som nog hade dålt bättre om det hetat Streets of Rage IV. Uppenbart att det är Axel, Max, Blaze. Den andra bruden kunde ju vara Blazes syster eller nåt.
Nej, bättre spelminnen än SOR II med mamma har jag inte.