Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
Jag har sett videon och din definition av att ”antasta” är helt ny för mig. Att filma och ställa ett par frågor i 20 sekunder kan inte definieras som ”antastning”, det vet nog till och med du...
Det är inte min definition av ordet ”antasta”, jag citerade NE:s ordbok, som är en erkänd språklig auktoritet. Du tycker annorlunda, kanske, jag får acceptera det.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
... Att du sedan fortfarande är så mån att skydda dessa grupper av pedofiler och våldtäktsmän (dem du i tidigare inlägg benämnde muslimer) är bortom mitt förstånd. Du vill inte att dessa ska uppmärksammas för sina vidrigheter pga att de just är muslimer. Vet inte vad jag ska säga om det... Tydligen är det viktigare att pedofiler skyddas pga av deras religiösa/kulturella tillhörigheter än att flickor skyddas från att bli sexslavar. ...
Det är dina fria fantasier och halmgubbar. Jag har överhuvudtaget inte yttrat mig om det. Jag har i den här tråden uttalat mig om det rimliga i att Mr Robinson lagförs. Jag har inget intresse av att skydda pedofiler, oavsett religion.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
... Sedan är ditt andra argument fullständigt meningslöst. Du hävdar kategoriskt att lagar och regler i Storbritannien ytterst har ett stöd i folkviljan, men för detta saknas inte bara belägg, det är även ett irrelevant argument. Hitler hävdade nog att hans Nazityskland hade ett stöd hos folket, men det gjorde inte landet mer demokratiskt. Oavsett om de hade ett majoritetsstöd eller inte begick nazisterna fortfarande fruktansvärda brott mot delar av sin befolkning, och oavsett om det fanns ett ett stöd för detta bland majoriteten eller inte förblir de fortfarande lika förkastliga. Vad jag vill säga är att din definition av vad som i realiteten är förenligt med demokrati inte är korrekt och att det saknas grundläggande belägg för det du påstår. För ärligt talat är jag rätt säker på att majoriteten av det brittiska folket inte anser att rättvisa är när en man blir dömd till 1-2 års fängelse medan andra återfallsförbrytare gång på gång slipper undan trots mycket grövre brottslighet. Att behöva utstå sådan här extrem särbehandling, enbart pga sina politiska åsikter, är något man aldrig kommer behöver göra i en riktig demokrati. Det är ett faktum.
Här föreligger en kombination av
reductio ad Hitlerum och
guilt by association. Vi anmodas se behandlingen av Mr Robinson i ljuset av vad som hände under Hitler och de ”fruktansvärda brott” som begicks. På så vis ser vi då förment klarare hur orättfärdigt Mr Robinson har behandlats. Jag avvisar den typen av ”argumentation”.
Citat:
Ursprungligen postat av
PK-befriad
"Antasta" är ett ord som för tankarna till påtaglig kontakt, våld och/eller sexuellt övergrepp. Detta speglas i
Wiktionarys definition. Du använder medvetet ett sådant uttryck för att man ska få bilden av Tommy som våldsam och förtjänt av förtryck. Det är en förljugen taktik.
Det är du som tänker på Wiktionary, inte jag, när det gäller ordet ”antasta”. Alltså är det heller inte min taktik. Jag använder ordet överensstämmande med NE:s ordbok. Den har givetvis företräde, rent språkligt. Man kan notera att Wiktionary gör den logiska krumbukten att hävda att ”antasta” betyder ”vara sexuellt närgången” men sedan som exempel ger ”antastades sexuellt”, enligt den egna bestämningen av ordet således en pleonasm.
I övrigt önskar jag er en god natt och lägger ned pennan i denna fråga. Ni är välkomna att utgjuta ert etter över mina ord och få sista ordet.